Guest patrikcaesar Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 På väg upp till Stockholm stannar jag till för att sträcka på benen, det är friskt i luften och det pockar från bakluckan, det är väl lika bra att de får komma ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Ner från bordet, det finns en bänk att........stå på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 That's better. Snart åker vi vidare, vi ska hälsa på fint folk, fina förstärkare och fina butiker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Kom igen nu, vi ska leka med HiFi-kamrater som heter duga, så nu får ni hoppa in i bilen igen, var är din tvillingbror? Snabba på vi är sena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Tjusigt Patrik !! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Såg en test i senaste high-fidelity med bra resultat, visst var det väl denna model iaf gratulerar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bordeaux Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Invasion of the body snatchers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 vi ska leka med HiFi-kamrater som heter duga Ska bli intressant att se vad det blir. Invasion of the body snatchers ...och det är Patric i rollen som gjordes av Donald Sutherland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 De är otroligt livliga de där Vivid (taftologivarning), fast se hur man kan få dem att stå fint när man åker på besök. När man kopplar dem till något trevligt, så börjar de sjunga vackert och livligt. Nu skulle de få träffa ett märke som jag inte hört på lång tid. Fast det är ju trist vad bilderna blir dåliga inomhus. Jag ringer ett av Euphonias riktiga proffs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraudio Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 På väg upp till Stockholm stannar jag till för att sträcka på benen, det är friskt i luften och det pockar från bakluckan, det är väl lika bra att de får komma ut. Är det detta som kallas "luftig" återgivning :cool: Snyggt............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Patrik, tack för trevligt besök. Vivid var en klar överraskning - både estetiskt och ljudmässigt. Skall bli mycket intressant att prova dem med olika elektronikalternativ. Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Fast det är ju trist vad bilderna blir dåliga inomhus. Jag ringer ett av Euphonias riktiga proffs. Är det jag som menas Vi besöker Thomas på Digital Living i Sickla köpkvarter (Nacka) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Thomas var en trevlig bekantskap som alltid verkade glad vilket denna spontana bild visar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Digital Living Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Thomas var en trevlig bekantskap som alltid verkade glad vilket denna spontana bild visar Och jag tackar och bockar! Men även solen har sina fläckar. , brukar inte bli bra på bild och vill gärna inte vara med men eliot fick mig som ni kan se. Och både Patrik och eliot var extremt kul att träffa och diskutera med, ser redan fram emot nästa träff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Thomas satsar på helhetslösningar med möbler textil och det ser onekligen inbjudande ut Affären ligger i Simbahuset i Sickla köpkvarter och det var många som nyfiket sökte sig in i affären då det var ljust och luftigt och det fanns högtalare och annat av de mer ovanliga slagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Det finns många ovanliga högtalare här och så vänder vi oss åt andra hållet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 En vy inifrån affären mot huvudstråket i Simbahuset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audionet Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 En riktigt rolig affär som verkar satsa lite på design, kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Ännu en gång är det bevisat. Läcker hifi skall ut i naturen och det kan bli spännande form- och mönsterkombinationer som fastnar på minneskortet. Ljuset brukar ju också vara till fördel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Här är ett par högtalare som fick flytta på sig när Vivid Audio V1.5 kom på besök Det är Artistic Audio Mobius. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Det finns två lyssningsrum och i det ena fann vi dessa ovanliga högtalare som drevs av den läckra integrerade rörförstärkaren Reference 3.1 från kinesiska Audio Space Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 På en hylla fann jag denna Audio Space Reference Three Vacuum Tube Mono Block Integrated/Power Amplifier som har ett 300B som "driver" och ett 845 som effektrör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Det fanns även denna lilla läckra förstärkare och en retroradio med rör Det är något speciellt med att "ratta in stationerna" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Det fanns ett lyssningsrum som var uppbyggt för att kunna visa hemmabio och det var här Vivid Audio V1.5 hade fått sig sin hemvist Förstärkare och processor kom från Anthem, det rörde sig närmare bestämt om deras Statement produkter P5 och D2 och det lät riktigt lovande.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Det fanns ett lyssningsrum som var uppbyggt för att kunna visa hemmabio och det var här Vivid Audio V1.5 hade fått sig sin hemvist Förstärkare och processor kom från Anthem, det rörde sig närmare bestämt om deras Statement produkter P5 och D2 och det lät riktigt lovande.... Jag är nyfiken på priset på D2. Står inte på hemsidan. Kanske Thomas kan lägga mig ett PM om det är hemligt!? mvh, /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Det fanns ett lyssningsrum som var uppbyggt för att kunna visa hemmabio och det var här Vivid Audio V1.5 hade fått sig sin hemvist Förstärkare och processor kom från Anthem, det rörde sig närmare bestämt om deras Statement produkter P5 och D2 och det lät riktigt lovande.... Jag kan bara hålla med, Anthem har alltid varit bra produkter och det lät riktigt trevligt med den STORA Anthem serien. Kan det verkligen låta så bra med "hembio förstärkeri"? Ja, tydligen! Vi spelade länge och väl och då jag var på väg ut ur butiken kl 17.00 kom en man in i butiken och frågade vad det var som lät så bra. Då han kom in i rummet där Thomas och jag satt, såg han förvånad ut och fortsatte med att fråga om det verkligen var de där små högtalarna som lät så bra och spelade så djup bas. Jag skulle hem till Eliot och skulle testa Vivid hemma hos honom, men den där mannen släppte inte iväg mig och högtalaren förrän 2 timmar senare. Mannen i fråga frågade hur subwoofern kunde spela så homogent med högtalarna och jag var tvungen att ta fram honom till subwoofern för att övertyga honom att den var avstängd. Han hade otrloigt klart för sig, han sa sig höra att V.1.5 hade en väldigt rak frekvensgång och sa att han undrade vad han själv höll på med sina Enorma horn och 20 tums bas därhemma. Hans rum var 50 kvm stort med högt i tak och han började gissa högt över 100 000 för högtalarna. Kl.19.00 och jag kör hem mot Eliot med "raringarna" för att lyssna på Eliots anläggning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Detta var de "jumpers" som jag hade med från Akkelis, ja det är "lampsladdar" Vi hittade inga som passade och dessa satt på då jag kom hem till Eliot. Hur skulle det nu låta med hans anläggning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Här står mina Vivid Audio i sällskap med en högtalare som är helt fantastisk. Hur skulle detta gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Nu är de inkopplade och som vanligt spelas det med skivor som en vanlig dödlig inte har råd att tänka på ens och Eliot använder sina skivor flitigt. En detalj som är märklig är att Eliot knackade på skivpucken då Simon York skivspelaren var igång och spelade och jag frös till av skräck, men inte ett skvatt hände! Hur......? Eliot upprepade detta igen och sa -prova själv, det är helt ofarligt. Jag hade sett och hört att det inte gjorde något, men knackande lätt som en fjäder på skivpucken, varpå Eliot sa-knacka hårdare, det händer inget Patrik. Sagt och gjort.....inte en enda reaktion ut i högtalarna, vad är detta för en mirakelspelare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 En skrattande Eliot spelar vidare på anläggningen. Det varvas friskt mellan Cd och vinyl, men vi fastnar för vinylen, för visst vill Eliot spela sina skivor. Jag sitter och njuter av hur enastående Vivid låter i denna anläggningen, detta är en "MATNING" som får Vivid sjunga så vackert att det känns overkligt. Jag ler som ett lyckligt barn och vill bara höra mer och mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts