Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det här är bara kärlek:

http://katastrofalaomslag.blogspot.com/

Sanslöst kul.. :D Titta inte bara på bilderna utan läs inläggen också, killen har klass!

Kul att se att det finns fler som gillar fula omslag, hehe! Det är en liten specialhobby jag har också..

Posted
Skjortkragarna på "Tötas" är de ljuvligaste jag sett. Och frågan som väcks är, var tusan fick de tag i kläderna?

Modet ser inte klokt ut liksom frisyrerna med de tidstypiska polisongerna (kallades även böghandtag). Faktum är att det var inte bara på skivomslagen modet firade triumfer. Möjligen lite mer utstickande färger. När jag var i 18-20 års åldern kring 1970, så såg vi ut ungefär som vad omslagen visar när vi klädde upp oss till fest och dans. Långa kragar, mönstrade skjortor typ små elefanter, utsvängda byxor, platådojor eller playboy-skor (gärna vita), storrutig kavaj, maxirock ...

Vi var inte att leka med och tjejerna nappade på utstyrseln ... :kiss: Fan, vi var ju "inne" och hur coola som helst. :cool:

Posted

Hmmphhh..

Polisonger. stora kragar, utsvängda garbadinbyxor, för att inte glömma platåskorna....snacka om att man var inne, damerna suckade tung med midja på byxorna som satt ovanför magen...P-piller var ännu ganska nytt som var poppis av båda könen, aids fanns inte..Det gick ganska vilt till emmelanåt..

Visst såg man fjompig ut, men vid den tiden var det högsta mode...

har bilder på mig själv som lätt skulle plattsa på sidan....

Posted

Peo: Tack för tipset!

Detta räddade mig från ännu en trist hotellkväll i storstaden.

Istället för att zappa på en mini-tv upphängd från taket sitter jag här och tjuter av skratt när jag läser denna blogg med lustmord på god smak :)

Guds mening med svenska skivor som denna var troligen att helgardera sig. Om upplevelsen av omslaget och musiken inte dödade åskådaren, skulle det åtminstone få henne att förneka allt samröre med landet Sverige. Detta var ännu en skiva från skammens år 1977, året då människan fick smaka på Guds vrede i omslagsform.

Helt enkelt alldeles briljant bra :D

/ Herr Dryck 4 President

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...