Guest Peo Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Det här är bara kärlek: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ Sanslöst kul.. Titta inte bara på bilderna utan läs inläggen också, killen har klass! Kul att se att det finns fler som gillar fula omslag, hehe! Det är en liten specialhobby jag har också.. Quote
fredrik Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Skjortkragarna på "Tötas" är de ljuvligaste jag sett. Och frågan som väcks är, var tusan fick de tag i kläderna? Underbara omslag Quote
Bebop Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Skjortkragarna på "Tötas" är de ljuvligaste jag sett. Och frågan som väcks är, var tusan fick de tag i kläderna? Modet ser inte klokt ut liksom frisyrerna med de tidstypiska polisongerna (kallades även böghandtag). Faktum är att det var inte bara på skivomslagen modet firade triumfer. Möjligen lite mer utstickande färger. När jag var i 18-20 års åldern kring 1970, så såg vi ut ungefär som vad omslagen visar när vi klädde upp oss till fest och dans. Långa kragar, mönstrade skjortor typ små elefanter, utsvängda byxor, platådojor eller playboy-skor (gärna vita), storrutig kavaj, maxirock ... Vi var inte att leka med och tjejerna nappade på utstyrseln ... :kiss: Fan, vi var ju "inne" och hur coola som helst. :cool: Quote
Kent_n Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Hmmphhh.. Polisonger. stora kragar, utsvängda garbadinbyxor, för att inte glömma platåskorna....snacka om att man var inne, damerna suckade tung med midja på byxorna som satt ovanför magen...P-piller var ännu ganska nytt som var poppis av båda könen, aids fanns inte..Det gick ganska vilt till emmelanåt.. Visst såg man fjompig ut, men vid den tiden var det högsta mode... har bilder på mig själv som lätt skulle plattsa på sidan.... Quote
Musicman Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Har inte skrattat så här mycket på länge. Kommentarerna är ju bara helt underbara!!! Quote
Hasse Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Om man tyckte dansbandsmusiken var töntig så var ju det ingenting jämfört med deras kläder Quote
stargazer Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Peo: Tack för tipset! Detta räddade mig från ännu en trist hotellkväll i storstaden. Istället för att zappa på en mini-tv upphängd från taket sitter jag här och tjuter av skratt när jag läser denna blogg med lustmord på god smak Guds mening med svenska skivor som denna var troligen att helgardera sig. Om upplevelsen av omslaget och musiken inte dödade åskådaren, skulle det åtminstone få henne att förneka allt samröre med landet Sverige. Detta var ännu en skiva från skammens år 1977, året då människan fick smaka på Guds vrede i omslagsform. Helt enkelt alldeles briljant bra / Herr Dryck 4 President Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.