Jump to content

Tips på en "mindre" välljudandeförstärkar

B.M.F

Recommended Posts

Jag behöver tips på en "mindre" begagnad välljudande förstärkar. Förstärkaren skall stå i ett mindre rum så effekten behöver inte vara så stark. Kom gärna med förslag och motiveringar.

Har lite funderingar på de äldre engelska förstärkarna som Cyrus, Musical Fedility och Creek. Är det någon som erfarenhet av dessa?

Jag behöver tips på en "mindre" begagnad välljudande förstärkar. Förstärkaren skall stå i ett mindre rum så effekten behöver inte vara så stark. Kom gärna med förslag och motiveringar.

Har lite funderingar på de äldre engelska förstärkarna som Cyrus, Musical Fedility och Creek. Är det någon som erfarenhet av dessa?

har haft Musical Fidelity A3,2 och A5.

Anser att de är bland det bästa som finns i prisklassen, får otroligt mkt HiFi för billig peng.

Lite åt det varmare hållet.

Absolut värda att lyssna på, och finns att köpa beganat för billig peng.

Hur du är gör, lycka till

Det är svårt när du inte anger en prisklass, samt vilka högtalare du kommer att använda. :)

Ett märke jag fått upp både ögon och öron för på sistone är annars Leben, de har ett par integrerade (CS300 och CS600) i en sund prisklass och låter riktigt bra! Har du ett par högtalare som är "snälla" tror jag det blir svårt att hitta mer ljud för pengarna.

Annars håller jag med Kent, Musical Fidelity har gjort mycket bra. A3.2 är lite av en klassiker i "budgetklassen". A5 är ännu bättre, men den kostar å andra sidan en bit till. MF's sound är åt det neutrala hållet, de kan låta lite tråkigt med fel högtalare så testa först! Ett annat välljudande alternativ är att försöka hitta de äldre Nu-Vista från MF, separat pre- och poweramp. De är riktigt bra, men svåra att få tag i då det bara gjordes 500 ex av varje. Ett alternativ är att bara hitta Nu-Vista preamp och köra med ett vanligt slutsteg, t.ex. nåt av MF's mindre monoslutsteg i "cylinderchassit". Frågan är väl om det är värt dels besväret, och dels pengarna.

Varför inte en Trends TA 10.1 som har fått lysande recensioner som jag iofs inte hört själv men jag har en King Rex T-20u själv som är fruktansvärt bra på allt och den jämförs med Trends i den här recensionen, men Trends har något mindre effekt än King Rex. http://stereomojo.com/KingrexTrendsShootoutXX.htm

En Trends kostar ca 1500kr och en King Rex ca 3000kr med en tillhörande PSU, power supply unit, men nackdelen är att det finns endast en ingång men klarar man sig med det och har hyfsat lättdrivna högtalare så får man kollosalt mycket för pengarna.