RC Ljud&Bild Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 http://www.wadia.com/library/press_release...s%20Release.pdf The iTransport (SRP: $349), which is certified Made for iPod®, turns any currently available iPod player into a high-end media server by providing a bit-perfect digital audio output to an audio/video system, bypassing the player’s internal D/A conversion and output stage. Subsequently, the audio signal remains clean and unadulterated throughout the path. The iTransport is compatible with all currently available (Q1 2008) iPod players, as well as iPhone® and iPod Touch® models. Någon fler en jag som blir sugen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Känns lite oväntat att Wadia är de första som klarar att plocka ut signalen digitalt ur en ipod. Enligt Apple ska ju detta inte ha gått. Men den är en "officiell" ipodprodukt och ska tydligen låta bra enligt vad jag hört från de spm hörde den på CES där Wadia körde den direkt in i sin nya spelare 781. Och jag tycker Wadia verkligen har lyckats med designen, klassisk Wadia förenklad och förminskad... MAn kan ju dessutom tycka att det är ett bra pris men det är ju bara ett "interface" för att locka ur signalen digitalt, och så ladda den då, och då blir det väl lite dyrt ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RC Ljud&Bild Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 Håller helt klar med om att dom har lyckats med designen. 349+en ipod är i mina ögon en billig transport om det låter bra. även om det är ganska enkel teknik. Man skulle kunna tänka använda en Squeezbox istället, men då står man med behovet av en slimserver. Det ska bli kul att läsa och förhoppningsvis lyssna på denna i framtiden. MVH Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn-Ola Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Känns ändå som att en Squeezebox är mer klockren. Musiken har man ju ändå i datorn, och mer plats så att man kan köra lossless-format. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 För mig personligen känns det billigt faktiskt. de nya ipodarna är ju riktigt bra med lagringsmöjlighet med så om man får ut ett bra ljud med är det klart något som till och med jag skulle kunna tänka mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn-Ola Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Skit in, skit ut. Därför är en sådan här bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RC Ljud&Bild Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 Skit in, skit ut. Därför är en sådan här bättre! Sant Men om man inte skickar in skit utan något väldigt rent kan det funka.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts