Jump to content

Wadia 170 iTransport

RC Ljud&Bild

Recommended Posts

http://www.wadia.com/library/press_release...s%20Release.pdf

The iTransport (SRP: $349), which is certified Made for iPod®, turns any currently available iPod player into a

high-end media server by providing a bit-perfect digital audio output to an audio/video system, bypassing the

player’s internal D/A conversion and output stage. Subsequently, the audio signal remains clean and unadulterated

throughout the path. The iTransport is compatible with all currently available (Q1 2008) iPod players, as well as

iPhone® and iPod Touch® models.

Någon fler en jag som blir sugen?

Känns lite oväntat att Wadia är de första som klarar att plocka ut signalen digitalt ur en ipod. Enligt Apple ska ju detta inte ha gått. Men den är en "officiell" ipodprodukt och ska tydligen låta bra enligt vad jag hört från de spm hörde den på CES där Wadia körde den direkt in i sin nya spelare 781. Och jag tycker Wadia verkligen har lyckats med designen, klassisk Wadia förenklad och förminskad... MAn kan ju dessutom tycka att det är ett bra pris men det är ju bara ett "interface" för att locka ur signalen digitalt, och så ladda den då, och då blir det väl lite dyrt ändå.

Håller helt klar med om att dom har lyckats med designen.

349+en ipod är i mina ögon en billig transport om det låter bra. även om det är ganska enkel teknik. Man skulle kunna tänka använda en Squeezbox istället, men då står man med behovet av en slimserver.

Det ska bli kul att läsa och förhoppningsvis lyssna på denna i framtiden.

MVH Magnus

Guest asimov66

För mig personligen känns det billigt faktiskt. de nya ipodarna är ju riktigt bra med lagringsmöjlighet med så om man får ut ett bra ljud med är det klart något som till och med jag skulle kunna tänka mig.