Bebop Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Är Du en Chick Corea fantast? Jag får väl räkna mig till dom även om jag tycker att han har stagnerat de sista 15 åren, men ibland blixtrar han till. Kunde inte låta bli att köpa en 6 CD box utgiven i Japan. Jag köpte den från CD Japan. Samma dag som jag fick min box kom det också ett nyhetsbrev från Chick Coreas hemsida som har den i sin shop Coreas hemsida Musiken är ganska blandad och överlag bra. Musikmässigt går den från 3-4 stjärnor. Det är inget som sticker ut så där riktigt. Som ni kan se på bilden är det olika sättningar på varje CD. Det är både live och studioinspelningar. Ljudet är den störst besvikelsen. Jag skulle vilja säga att det mesta är hyggligt till bra. Det dras framför allt ner av diskanten som på cymbalerna är nästan imponerande dåligt. Framför allt kraftiga slag och splash på cymbalerna. Överstyrt och orent. Framför allt plattan med Antonio Sanchez. Quote
iroise Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Chic corea fantast!? Jo jag har altid haft respekt för honom och en del skivor har betytt mycket genom åren dock är det som du säger skralt de senaste åren. De värsta fusionskivorna kan man ha på ett blandband, det räcker Synd att ljudet inte är så bra, gillar triosättningen. Tackar för tipset. Quote
Recommended Posts