owe Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Hej Jag har läste lite om "Synergisticresearch Tesla Signalkablar" men hittar inte mycket information om dessa kablar föutom på Synergisticresearch egna hemsida! Är det någon som har testat någon kabel ur SR Tesla-serie ..ex: X4 el Vortex Vet någon var man kan provlyssna el köpa dessa kablar. /Owe Quote
Matrixen Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 jag har testat Tesla Apex XLR och det slutade med köp. Bedömmer att den är helt utan brister. Uppgraderade från SR Resolution Reference X2. Tyckte det var lika bra att sikta mot toppen. fick mer upplösning, luft/djup och en neutralare återgivning än med Reslution Reference. De omdömen jag hört och tex sett på nätet pekar på att de flesta kablar i serien är bra i sina respektive prislägen. Jag kan tänka mig att Accelerator är ett vettigt alternativ och man är ute efter optimal lutning på tangenten till "bang for the buck" kurvan. Quote
Matrixen Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 jag har handlat mina Synergistic kablar på Hifistället i Göteborg. Brukar inte vara något problem att låna för test där. Iallafall inte om man är tidigare kund. Quote
Matrixen Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Nu har jag fått skäll av Ekman, så det kanske är bäst att jag yttrycker mig lite tydligare. Jag har inte kunnat identifiera några som helst brister hos Tesla Apex Quote
Ekman Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Har skällt som en bandhund... Kan dock intyga att det lät bra mycket bättre hemma hos Matrixen efter byte till ovan nämnda kablar. Quote
bass Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Jeg har endnu ikke nogen erfaring med signalkablerne, men hvis de holder standarden for højttalerkablerne ( http://www.synergisticresearch.com/?PageID=183 ) er der fantastiske. Stemmer får en mere rigtig klang og slagtøj får mere af den sonoritet de har live. Jeg er ved at spare op til også at købe signalkablerne Quote
Recommended Posts