Jump to content

Lytte kveld i Gbg...


Guest Musicus

Recommended Posts

Tenkte ha en liten lyttekveld på først kommende fredag, siden noen av mine vanlige HiFi/musikk kompiser enten jobber eller har andre planer tenkte jeg spørre her om det er noen i Gbg området som kunne tenke seg å sette av noen timer på fredagen, det er først og fremst musikken i fremsetet denne kvelden siden jeg sliter med en forferdelig akustikk for tiden, men forhåpentligvis vil man alikevel kunne få en fornemmelse av hva det kan prestere på sitt beste.

Så er det en to-tre stykker som vil så send meg gjerne en pm for videre info :)

Dette er anlegget det skal spilles på....

L1000068.jpg

mvh

Link to comment
Share on other sites

@ IcedEarth & eliot, takk for de vennlige ord, synd dere bor så langt unna, ellers hadde dere selvsagt värt velkomne på noen timers musikk lytting på fredags kvelden :)

mvh

Link to comment
Share on other sites

..äntligen hemma efter en givande kvälls diskussion om ljudåtergivning och framförallt mycket lyssnande... :cool: trots ett praktiskt taget oakustikreglerat rum, och efter några få tankar från aftonens lytte panel så lyfte verkligen ljudet ur om.s Wilson-Benesch Discovery-högtalare. först tack vare en del otweakning av CDn, sedan genom att vi diskuterade vilket perpektiv man har vid inspelning av skivor (resultatet av, får om.s berätta om själv!), och när jag gick satt om.s under sin korkek och lyssnade på blommorna, känner jag honom rätt sitter han där ännu... :D:D ..för dom har en helt ny lyster nu!!

..kort sagt, ännu en anläggning som skulle kunna få följa med mej hem!

...det är tur att jag har så små krav på ljudåtergivningen så att det mesta till talar mej... :clown: :clown: :blush;)

Tack för ett gott utbyte om.s, BFJ, Timbre och Hjort!!

/ptr

Link to comment
Share on other sites

..äntligen hemma efter en givande kvälls diskussion om ljudåtergivning och framförallt mycket lyssnande... :cool: trots ett praktiskt taget oakustikreglerat rum, och efter några få tankar från aftonens lytte panel så lyfte verkligen ljudet ur om.s Wilson-Benesch Discovery-högtalare. först tack vare en del otweakning av CDn, sedan genom att vi diskuterade vilket perpektiv man har vid inspelning av skivor (resultatet av, får om.s berätta om själv!), och när jag gick satt om.s under sin korkek och lyssnade på blommorna, känner jag honom rätt sitter han där ännu... :D:D ..för dom har en helt ny lyster nu!!

..kort sagt, ännu en anläggning som skulle kunna få följa med mej hem!

...det är tur att jag har så små krav på ljudåtergivningen så att det mesta till talar mej... :clown: :clown: :blush;)

Tack för ett gott utbyte om.s, BFJ, Timbre och Hjort!!

/ptr

Takk selv plundin, meget meget hyggelig og utbyttes rikt, ikke minst med tanke på tweaks og andre perspektiv å se/høre innspillinger i, for meg en meget oppløftende lydmessig kveld, og takk til dere alle som var her, det er dette som for meg gjør denne interessen hyggelig, nye mennesker å bli kjent med samt nye innspill og lærdommer om lyd og hifi, man har alltid noe å lære ;) ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

..äntligen hemma efter en givande kvälls diskussion om ljudåtergivning och framförallt mycket lyssnande... :cool: trots ett praktiskt taget oakustikreglerat rum, och efter några få tankar från aftonens lytte panel så lyfte verkligen ljudet ur om.s Wilson-Benesch Discovery-högtalare. först tack vare en del otweakning av CDn, sedan genom att vi diskuterade vilket perpektiv man har vid inspelning av skivor (resultatet av, får om.s berätta om själv!), och när jag gick satt om.s under sin korkek och lyssnade på blommorna, känner jag honom rätt sitter han där ännu... :D:D ..för dom har en helt ny lyster nu!!

..kort sagt, ännu en anläggning som skulle kunna få följa med mej hem!

...det är tur att jag har så små krav på ljudåtergivningen så att det mesta till talar mej... :clown: :clown: :blush;)

Tack för ett gott utbyte om.s, BFJ, Timbre och Hjort!!

/ptr

For ikke glemme de nye skivene du "lemnade", tusen takk (som vi sier på norsk) nå er det fru Costello (?) f.d Krall som man nyter selskapet av, natten er ikke for gammel enda :app: ....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Jag ber också att få tacka för denna trevliga kväll. Både sällskaps- och lyssningsmässigt.

Det hyggelig å treffes bfjohansson & plundin, xtra hyggelig at lyden var bedre her hjemme når dere dro enn da dere kom, takker for gode innspill og tips :)

Selvsagt hyggelig og takk til Timbre og Hjort også (setter pris på din rake ærlighet ;) )

mvh

Link to comment
Share on other sites

Når "Verse" ankommer i samme serien, er det dags å begynne festen :D :D .....

Man bryter inte förseglingar hur som helst ;) och efter att vi tagit oss igenom The Path of a Decent Groove med Tony Joe White över tweakad signalkälla, dubbeltweakad signalkälla och slutligen även otweakad signalkälla, kände om.s att det kanske var dags att byta CD... :D

Frågan är om en genomtänkt grundkonstruktion och ett påkostat chassi verkligen är betjänt av extravaganser i form av ditpetade apparatfötter oavsett hur välrenommerade och exklusiva dessa än må vara... :?: Absolut inte när det gäller Accuphase och kvällens lyssning ställde samma fråga vad gäller Audionet. Plötsligt plockade om.s fram kvällens musikaliska knock out för min del och jag tog en bild precis innan förseglingen sprättades upp early this morning... :cool:

Across From Midnight... ;)

oms026.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tro ni hade en härlig musikkväll! Hade det inte varit för min illa elaka förkylning, så hade jag anmält mig med!

\\K-man

Du er velkommen en annen gang K-man, dette fristet til gjentagelse, hyggelig og inspirerende....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Man bryter inte förseglingar hur som helst ;) och efter att vi tagit oss igenom The Path of a Decent Groove med Tony Joe White över tweakad signalkälla, dubbeltweakad signalkälla och slutligen även otweakad signalkälla, kände om.s att det kanske var dags att byta CD... :D

Frågan är om en genomtänkt grundkonstruktion och ett påkostat chassi verkligen är betjänt av extravaganser i form av ditpetade apparatfötter oavsett hur välrenommerade och exklusiva dessa än må vara... :?: Absolut inte när det gäller Accuphase och kvällens lyssning ställde samma fråga vad gäller Audionet. Plötsligt plockade om.s fram kvällens musikaliska knock out för min del och jag tog en bild precis innan förseglingen sprättades upp early this morning... :cool:

Across From Midnight... ;)

oms026.JPG

Sant som du sier Timbre, jeg fikk noe å tenke på med dette vi holdt på med der, ikke minst lærte plundin meg en viktig ting om opptaks teknikk og intensjon litt senere på kvelden, man har gått og tenkt 180 grader feil, om man skal si det noe kryptisk :blush , men man lærer så lenge man lever heldigvis ;):D ......

mvh

Link to comment
Share on other sites

Med norska rötter hittar vi naturligtvis en solid samling Audio och Fidelity i hyllan. Här fanns även en nästan komplett samling hifi+ och jag trodde under ett optimistiskt ögonblick :mm: att det saknade numret fanns bland mina egna hifitidningar.

Det hade kunnat utvecklas till en intressant bytesaffär... :cool: :)

oms022.JPG

Link to comment
Share on other sites

Flotte bilder du får ut av det Timbre, tross den noe dunkle belysningen :) .....

mvh

Ficklampan fick plockas fram för att Coolpixen skulle kunna ställa i skärpan på Discovery. Jag kan bara föreställa mig dessa motiv med inströmmande dagsljus från det stora frontfönstret... :mm:

Det kan ju bli hur bra som helst... :cool:

oms021.JPG

Link to comment
Share on other sites

En överblicksbild som är hekontrollerad av spridda blixtar vinklade på måfå... :) Här kan man skönja början på ett helvälvt tak som sträcker sig ända in i köket. Som en vilande Sonus faber Guarneri ungefär, bara väntade på att bli dokumenterad i vårsolens klara ljus... :cool: Det här kan bli hur läckert som helst med rätt ljus in genon fönstren... ;)

Vår tweakade Audionetspelare på vänstra hyllan bär fortfarande på ett chassitweak i vänster bakhörn och det här kan rent fototekniskt bli hur läckert som helst. Persiennerna möjliggör dessutom reglerbart ljuinflöde... ;)

oms018.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...