klas Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Fick nys om att Amazon.com slumpar ut den ultimata Black Sabbath-boxen "Black Box" (innehåller de första 8 plattorna = alla OZZY-skivor i remastrat skick)för 450 riksdaler typ. kostar mer än det dubbla på amazon.Uk som jämförelse. Detta är utvåvan från Rhino som enbart släpptes i USA, och inte "europa-kopian" som jag tror "sanctuary" släppte, den skall enl. uppgift låta sämre. Gör som undertecknad, låt er drabbas av habegärets gud och shoppa loss ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Bara det faktum att den är utgiven på Rhino måste ju öka habegäret hos alla Black Sabbath-diggare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Bara det faktum att den är utgiven på Rhino måste ju öka habegäret hos alla Black Sabbath-diggare... Jo, det stämmer nog.......Nu befinner sig den rara lilla boxen i alla fall på ett plan över atlanten med slutmål Gusselhyttan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 vad kostar frakten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 vad kostar frakten? Om jag nu minns rätt så kostade kalaset allt som allt under 500 riksdaler. viss reservation för om Tullverket lägger rabarber på paketet, då kan det bli en hundring till i moms........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Om jag nu minns rätt så kostade kalaset allt som allt under 500 riksdaler. viss reservation för om Tullverket lägger rabarber på paketet, då kan det bli en hundring till i moms........ Det bör de inte göra då värdet på produkten inte överstiger 1500 kr. Men det är mycket möjligt att jag har fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Det bör de inte göra då värdet på produkten inte överstiger 1500 kr. Men det är mycket möjligt att jag har fel. Där ser man, nån sån regel känner jag inte till, däremot har tullverket tidigare norpat skivor som kommit en och en, och det har handlat om summor på typ 100 riksdaler.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Där ser man, nån sån regel känner jag inte till, däremot har tullverket tidigare norpat skivor som kommit en och en, och det har handlat om summor på typ 100 riksdaler.... Det har aldrig hänt för mig om det kostat under 300 kr (från USA). Senast jag köpte från Acoustic Sounds kostade det 600kr tror jag och tullen lade inte på något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Det har aldrig hänt för mig om det kostat under 300 kr (från USA). Senast jag köpte från Acoustic Sounds kostade det 600kr tror jag och tullen lade inte på något. Det handlade ok två skivor om jag minns rätt, men under 300 med all säkerhet. Skivorna skulle ha levererats i slutet på januari, och när ingenting dök upp en bit in i februari så hörda jag av mig till amazon. Dom bad mig (mkt ödmjukt och vänligt) att avvakta ytterligare två veckor, vilket jag gjorde. det blev Mars och amazon började efterforska, och spåren slutade i Frankfurt.... :angry: efter ytterligare ett par veckor så lovade Amazon att dom skulle skicka nya skivor, kostnadsfritt, vilket jag så klart tacksamt accepterade. typ första veckan i maj var så brevlådan osedvanligt full, dels den utlovade "kompensations"-leveransen från USA, men även (på samma dag!) de första två skivorna, tillsammans med ett inbetalningskort på 150 spänn. Av stämplar på paketet kunde man utläsa att tullen i Malmö (tror jag det var) hade mottagit skivorna i slutet på januari, 5-6 dagar efter att dom skickades från USA, och sedan slängt dom i nå´t hörn och lagrat dom fram till slutet på april innan dom behagade skicka dom till mig. :angry: :angry: :angry: Om dom åtminstone hade orkat meddela att skivorna fans där så hade man ju sluppit en hel del efterforskinigsarbete... frånsett denna episod så har mina skivköp avlöpt väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aplodon Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Jag har bara handlat en gång från Amazon i USA. Två cd för sammanlagt ca 180 kr. Åkte på moms och tullavgifter på 144 kr. Nästan fördubblat pris, alltså. Amazon inkluderade fraktkostnaden i det värde de deklarerade på brevet, vilket resulterade i att jag fick betala moms även på fraktkostnaden. Det har avskräckt mig från att handla där igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Hittade en box med The Doors, den är inte jätte jätte billig men ljudet skulle tydligen vara bra på den http://www.amazon.co.uk/Perception-40th-An...7762&sr=8-4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Bara det faktum att den är utgiven på Rhino måste ju öka habegäret hos alla Black Sabbath-diggare... Dum fråga.. Är det som så att det är lite av en garanti att det låter bättre än vanligt om skivan är utgiven av Rhino? Kan mycket om artister men väldigt dålig koll på vilka "bolag" som är att lita på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Är det som så att det är lite av en garanti att det låter bättre än vanligt om skivan är utgiven av Rhino? Jag vet inte hur det är med denna cd-utgåva, men Rhino har nog gjort det så bra det kan bli jämfört med originalen på Vertigo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Det är inte rea, men jäklar vilken box för alla som gillar sabbath. http://cdon.se/musik/black_sabbath/black_s...8cd%29-12173775 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts