crion Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Mässor är farliga ting. Ibland kan saker som man suktat över och ej finns hos en återförsäljare i hemstaden plötsligt stå framför en och glimma. Vad gör man? Trots Eliots varningar om väl avvägda lyssningstest kunde jag inte stå emot, det blev en Shunyata Hydra 8 strömdosa. Någon annan som inte heller kunde hålla sig? Quote
Timbre™ Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Är det fortfarande SoundWorks i Finland som har agenturen för Shunyata Research eller finns det numera även en svensk distributör... Quote
Kent_n Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Jag fick med mig ca 15 nya kompisar hem, SACD cd och vanliga cd, priserna sjönk ju längre tiden gick och på Sön em var dom riktigt lockande.. Quote
Mattias Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 En bunt skivor blev det. Bästa mässan hittils gällande skivutbud. Sånt ger plus i kanten /Mattias Quote
crion Posted February 12, 2008 Author Posted February 12, 2008 Timbre, Terje på Audioaktören i Norge har även distribution av Shunyata. http://www.audioakt.no. De körde ett system med digital room correction (DEQX), Shunyata och Midgard Audio. Montern på mässkartan benämndes Midgard Audio. Quote
eliot Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Timbre, Terje på Audioaktören i Norge har även distribution av Shunyata. http://www.audioakt.no. De körde ett system med digital room correction (DECX), Shunyata och Midgard Audio. Montern på mässkartan benämndes Midgard Audio. Quote
Timbre™ Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Timbre, Terje på Audioaktören i Norge har även distribution av Shunyata. http://www.audioakt.no. De körde ett system med digital room correction (DECX), Shunyata och Midgard Audio. Montern på mässkartan benämndes Midgard Audio. Var inne och kikade på Shunyatas hemsida. Den yttre designen på Hydra power conditioners ser ut att ha ändrats rejält med åren. Kom inte den allra första i trächassi... Quote
eliot Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Jovisst! Här är en jämförelse mellan den gamla och den nya ...och den senaste generationen ser annorlunda ut Quote
Timbre™ Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Jag är svag för kobran där på träfronten... Quote
Greensleeves Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Är det månne norska Patos-högtalare på bilden, eller vad..? Quote
Lasse S Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Jag gick därifrån med en känsla av glädje. Glädje över att min relativt billiga anläggning hamma stod sig så bra mot de superdyra. Utställarna av exklusiva hifi-komponenter hade i många fall tydligen inte förstått att bränna in apparater eller att spela in högtalare. Mycket lät förfärligt! Sen har vi ju det vanliga problemet med för små montrar med dålig akustik som inte gör grejerna rättvisa men så är det ju alltid, förutom att utställarna stör varandra. Företagen var nog i många fall själva medvetna om att det lät taskigt, de vågade i många fall bara spela musiktyper som låter hysat i alla anläggningar. Mänskliga röster, alltså sång, lät ofta som felinställda radioapparater med överbetonade s-ljud. De underskattade mässbesökarna om de trodde att vi skulle låta oss förföras av apparaternas utseende. Jag gjorde det inte. Men jag förstår ju att prylarna i de flesta fall skulle låta bra om de hade spelats in ordentligt. Crossworlds ihåliga högtalarkablar med fiffig jordningsanordning var intressantast även om man inte kunde lyssna på dem. Vad jag förstår är det en skånsk bonde som har utvecklat dem... Quote
Timbre™ Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Jag gick därifrån med en känsla av glädje. Glädje över att min relativt billiga anläggning hamma stod sig så bra mot de superdyra. Utställarna av exklusiva hifi-komponenter hade i många fall tydligen inte förstått att bränna in apparater eller att spela in högtalare. Mycket lät förfärligt! Sen har vi ju det vanliga problemet med för små montrar med dålig akustik som inte gör grejerna rättvisa men så är det ju alltid, förutom att utställarna stör varandra. Företagen var nog i många fall själva medvetna om att det lät taskigt, de vågade i många fall bara spela musiktyper som låter hysat i alla anläggningar. Mänskliga röster, alltså sång, lät ofta som felinställda radioapparater med överbetonade s-ljud. De underskattade mässbesökarna om de trodde att vi skulle låta oss förföras av apparaternas utseende. Jag gjorde det inte. Men jag förstår ju att prylarna i de flesta fall skulle låta bra om de hade spelats in ordentligt. Crossworlds ihåliga högtalarkablar med fiffig jordningsanordning var intressantast även om man inte kunde lyssna på dem. Vad jag förstår är det en skånsk bonde som har utvecklat dem... Intressant aspekt och alla känner väl igen detta från något tillfälle. En bild från det skånska lantbrukarhem där utvecklingen av Cross Word sannolikt har ägt rum. Quote
Lasse S Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Intressant aspekt och alla känner väl igen detta från något tillfälle. En bild från det skånska lantbrukarhem där utvecklingen av Cross Word sannolikt har ägt rum. Quote
Lasse S Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Ja Cross Word heter de visst. Jag brukar inte uttala mig om grejer jag inte lyssnat på men de väckte min nyfikenhet. http://www.energy-transformers.se/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.