Jump to content

Recommended Posts

Posted
Är det dina Cayin 860 som är ute på vift?

Alla dessa 3 antaganden är 100% korrekta.

Det har hänt förut och det kommer att hända igen

Det vågar jag lova sålänge jag sitter bakom ratten :D

Här var det väldigt stillsamt

Ja. Jag är just hemkommen från en tröttsam tjänsteresa. Ledsen att halstra er så länge.

Efter en oplanerad extra sightseeing närmade vi oss resans mål och det här känns kanske igen av någon:

DSC_5871.JPG

Posted
Patriks vattentorn i Eslöv...

Jajamensan. Det är bra tryck från det tornet har jag hört.

Men det var inte resans mål denna gång.

Det var det här:

DSC_5873.JPG

...och det var nog det ulfsan begrep utan att veta.

Posted

Visst är det hos Bordeaux vi hamnat.

Och den genomgående basporten med Boombox är en detalj av denna sydafrikanska 3½-vägare:

DSC_5925.JPG

Vivid Audio K1

Drivers: 1" metalldome diskant, 2" metalldome mellanregister och 2st kopplade 6½" basar

Känslighet: 89dB

Impedans: 6Ω

Responsspektra: 35 - 44.000 Hz (-6dB)

Skärningsfrekvenser: 100, 900 och 4.000 Hz

Kabinettmått (HxBxD) 1300x280x450mm

Vikt: 56kg/st

D26driver_200.jpg Diskant.

D50driver_200.jpg Mellanregister.

C125driver_200.jpg Basar.

Hemsida: http://www.vividaudio.com

Posted

Bordeaux är i en fas av utprövning av passande förstärkeri, och både jag och Boombox var spända att få lyssna på K1 i hemmiljö.

Vi har hört dem med Octaves finaste försteg, monoblock och super blackboxar till all elektronik.

Så rör var en intressant matchning, varför mitt EAR864B försteg...

DSC_5940.JPG

...och Cayin 860 monoblock skulle bli kul.

DSC_5921.JPG

Posted
Som respons på denna tråds titel, En stillsam söndagseftermiddag, vill jag blott säga följande:

söndagseftermiddagar bör vara stillsamma... :)

Jag instämmer till fullo, men med tanke på den ganska långsökta kopplingen har trådens titel ändrats :)

Posted

Raven one och dess motor är utvecklad av tysken Thomas Woschnik som i grunden är elektronik ingenjör.

Vikten ligger på runt 20kg och själva spelaren med tallrik är tillverkad i kompositmaterial.

Lagret är egentillverkat och håller liksom alla övriga delar en precision på minst 1/100mm. Remmen är också utvecklad av Thomas.

Motorn, som är den samma som på storebror Raven AC, har en enorm hastighetsprecision. Maxavvikelsen är 2 nanosekunder per minut.

När man spelar med Raven hörs det i musikens utklingning hur viktig hastighetskontrollen är. Raven får tonerna att framstå med naturlighet och exakthet.

Det finns möjlighet att koppla ihop upp till 3 motorer på samma rem!

Guest patrikcaesar
Posted
Visst är det hos Bordeaux vi hamnat.

Och den genomgående basporten med Boombox är en detalj av denna sydafrikanska 3½-vägare:

Hemsida: http://www.vividaudio.com

Svensk Hemsida www.vividaudio.se

Med kontaktuppgifter till Sveriges och Skandinaviens General importör, detta till en i Norge blir officiellt utsedd.

Så vill ni bli lika lyckliga som nya Vivid ägare så släng iväg ett mail eller ring, all information om hur man når mig finns på hemsidan.

Sen blir jag lite förvånad över "Boombox" som en detalj på Vivid.

Vad är detta? :?:

Menar du det som kallas Reaction Cancelling Ports?

Detta och mycket mer kan ni läsa om på hemsidan om ni klickar på Teknologi, det är samma länk som den här länken jag lägger in för de som vill läsa om Vivids imponerande teknik direkt.

Teknologi gällande Vivid Audio

MVH

Patrik