Jump to content

Recommended Posts

Posted

Otroligt läcker... Är denna modell något mindre galet dyr än caliburn? Dvs så att man slipper ägna sig åt organiserad brottslighet för att ha råd? :)

Kort sagt - vad kostar den?

Jag skulle också vilja äga samma märke som Michael Fremer...

:app:

Posted

nej vi nöjde oss med den "lilla" spelaren denna gång.. ;)

liten o liten..Den kom i en trålåda med inbyggda hantag och hjul !!

147 kg totalvikt....

Men ska man se krast på det så har Criterion bättre pris/prestanda än storebror Caliburn.

Nej Zalve..nu ska du inte svära i kyrkan..cd på en vinylspelare !! Skäms.... :D

/Martin

Posted
Otroligt läcker... Är denna modell något mindre galet dyr än caliburn? Dvs så att man slipper ägna sig åt organiserad brottslighet för att ha råd? :)

Kort sagt - vad kostar den?

Jag skulle också vilja äga samma märke som Michael Fremer...

:app:

Jo det är under halva priset på Criterion jämfört med Caliburn systemet, men fortfarande mycket pengar såklart.

Vi har inte satt ett exakt pris på spelaren, men vi kommer hamna runt ca 400 000:-.

Så det blir nog en ny inteckning på huset ändå !!

Posted

Så här ser hela paketet ut när man får en Criterion levererad och uppackad..

Överst ser man verket med sin 30 kilo tunga tallrik i en mycket unik magnesium legrering, notera att den syns igenom det lilla fönstret framtill, det är ungefär häften som syns ovanför chassiet !!

I mitten syns kontrollenheten som i princip är en avancerad dator, hastighetsstyrningen är extremt korrekt och den innehåller även vakumstyrningen för talltiken.

Längst ned är själva vakumpumpen som är helt tyst när den arbetar.

Alla delar i metall och håller yppersta kvalitet och finish.

ContinLowRes11_388.jpg

Posted
Kul!

Kommer den finnas med på mässan nu i helgen? :)

Tyvärr så kunde inte arrangörerna av mässan tilldela oss ett rum på årets mässa, många andra distributörer har oxå fått strycka på foten i år.

Vi tycker det är väldigt tråkigt att inte kunna visa upp denna fantastiska produkt såsom vi hade planerat. Det var även tänkt att vi skulle visa Karan Acoustics förstärkare och Kharma Exquisite Mini högtalare och Kharma Enigma kablage...

Men tyvärr har man valt andra distributörer på de få rum som finns i år, så vi kommer enbart att ha ett bord i Kista Entre där vi kommer sälja Mobile Fidelity skivor, men alla är välkommna dit så kan vi i alla fall prata om våra produkter.

Vi kommer dock vara med på Arken mässan i höst, för där har vi blivit lovade utrymme, så vi får se vad som kan bjudas på där nere istället !!

/Martin

Posted
Får man 3 % rabbat om man köper två ?

400 tusen är hyffsat mkt pengar, ingår det pickup ?

Det räcker med att köpa en i livet, den kommer du behålla, så du behöver ingen att plocka reservdelar ifrån :D

Nej, Continuum tillverkar inga pickupper...

Är man uppe i dessa nivåer har man nog också mycket strikta krav på vilken pickup man gillar, och då skall man välja den själv, inte få en medskickad som nån annan tycker är bra. Och ser man till skivspelare över 5000:- så ingår väll sällan pickuper i priset, eller hur...

/m

Posted

Aha, då ser jag fram emot Arken till hösten.. Spännande! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...