Jump to content

Esoteric´s spelare


Lasse

Recommended Posts

esoteric_logo.jpg

Jag vill gärna ha input från ägare eller andra med större erfarenhet i märket. Är främst intresserad av de produkter som tillkommit de senaste åren.

Hur är handhavandet?

Vad säger den om man stoppar i en repig/smutsig skiva?

Buggar?

Ni som har Dac/Drive, hur har ni kopplat ihop dem och vilka kablar fungerade bäst för er?

Ljudkaraktär?

Externa klockor?

Att du provlyssnat nångon gång eller bara hört ett exemplar på någon mässa kvalificerar dig inte för att svara i denna tråden!

Link to comment
Share on other sites

Att du provlyssnat nångon gång eller bara hört ett exemplar på någon mässa kvalificerar dig inte för att svara i denna tråden!

Så ödmjukt ... varför inte fråga nå'n på Hificonsult, de borde veta eftersom de säljer märket ifråga. eller?

Link to comment
Share on other sites

"Att du provlyssnat nångon gång eller bara hört ett exemplar på någon mässa kvalificerar dig inte för att svara i denna tråden!"

Men jag har INTE provlyssnat någon gång, eller ens hört ETT ex på någon mässa.. :D ... så jag kan ju

länka till en liten test:

http://www.bildochljud.se/index.php?cat=50...amp;testid=3583

Sedan är BESTSOUND i Stockholm återförsäljare. :)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag använt driveenheter från TEAC/Esoteric under de senaste 15 åren kan jag åtminstone svara på frågan huruvida de klarar repiga och smutsiga skivor. Och svaret blir inte mer spännande än "OK". Repor klarar de hyggligt men fettfläckar brukar de ha problem med, som småbarnsförälder där "Astrids Greatest" och dylikt spelas ofta, och även handhas av småbarn, så har jag en viss erfarenhet inom just fettfläcksområdet i alla fall. Kvalitetet på drivenheterna har även de varit mycket bra, har aldrig haft något krångel, förutom med en men det beror troligen på den extra dämpning som GNSC använde en period.

Link to comment
Share on other sites

Så ödmjukt ... varför inte fråga nå'n på Hificonsult, de borde veta eftersom de säljer märket ifråga. eller?

Inte lätt att vara ödmjuk när man är Moderat! ;)

Jag är ju trots allt konsult hos Consulterna så att inte fråga dem innan jag la ut en tråd här hade väl varit mindre genomtänkt.

Men i min värld räcker det inte att fråga på ett ställe därav uppkomsten av denna tråd.

Men jag har INTE provlyssnat någon gång, eller ens hört ETT ex på någon mässa.. :D ... så jag kan ju

länka till en liten test:

http://www.bildochljud.se/index.php?cat=50...amp;testid=3583

Kanonbra, tackar för den länken Otto.

Eftersom jag använt driveenheter från TEAC/Esoteric under de senaste 15 åren

Vilka mer än den du har idag har du erfarenhet av?

Link to comment
Share on other sites

Vilka mer än den du har idag har du erfarenhet av?

Alla drivenheter jag haft har ju baserats på TEACs VRDS i en eller annan form. Idag kör jag ju med Wadias SE-version och alla mina tidigare drivenheter har ju även de suttit i olika Wadia. Därför kan jag ju inte uttala mig om så mycket mer än om repiga skivor, men kvaliteten på drivdelen verkar vara oklanderlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...