Guest Peo Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Jag köpte en DVD häromdagen med lite gamla liveupptagningar med Nathan Milstein - en gudomlig violinist från den gamla goda tiden.. Kolla in detta Youtube-klipp där han improviserar lite Paganini - det är ca 7 min långt. Slå den, liksom. Passa gärna på att kolla in de andra klippen med honom också, det finns många godbitar där... (Detta klipp är taget från en DVD som EMI har gett ut, som heter kort och gott "Nathan Milstein" och ingår i deras "Classic Archive"-serie. Finns att beställa hos CDON!) Quote
Richard Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Hoppla. Snäppet bättre än Lampenius. Fantastiskt. //Richard Quote
K-man Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 ja, han kunde fila han! Klar känsla! ...t.o.m. genom lappens små talare! \\K-man Quote
EuphoniC Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Inte illa.. Blev lite sugen på en att köpa skiva. Finns det någon skiva med honom som är bättre ljudkvalitet än någon annat? Lite brus, klart och fint ljud osv. Är så trött på att höfta skivor som ska vara bra bara för att märka att det var kasst ljud när man väl fått hem den. Quote
Guest Peo Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 På vinyl finns det ett gäng som låter mycket bra, inklusive ett par fin-fina återutgivningar på 180g vinyl. CD har jag ingen större koll på ännu, jag har bara några "historiska" inspelningar och de är endast till för entusiaster. Är det okej med vinyltips så säg till så letar vi fram nåt skoj. eliot är expert på Milstein också. Quote
Recommended Posts