eliot Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Stockholms Hifi-mässa 08 i Kista Det är nu bara en vecka kvar till mässan I år äger den rum på Kista Science Tower (Färögatan 33) och Kista Entré (Knarrarnäsgatan 7) som ligger alldeles intill varandra. Öppettider: Fredag 8 februari, 16.00 - 19.00 VIP, specialinbjudna och press. Lördag 9 februari, 10.00 - 19.00 Öppet för allmänheten. Söndag 10 februari, 10.00 - 16.00 Öppet för allmänheten. Entré: 100 kronor för båda dagarna. Barn/ungdom under 12 år går in gratis i vuxet sällskap. Mer info med bl.a. mässkarta finns hos Gignos Audio Enligt Gignos kommer man bara att ha tillgång till 23 spelbara rum samt att några kommer spela på utrymmen där det faktiskt går att göra det - så allt som allt ca 27 lyssnarplatser... Förra året gjorde jag ett "heltäckande" fotoreportage (som blev mycket uppskattat med mer än 30 000 Views, se länk ) men jag vet inte om jag kommer att göra det i år igen utan vi får se hur det blir Vilka kommer att gå på mässan - Är det något speciellt ni är nyfikna på Skall vi ordna en Euphonia-träff På HiFiForum finns det två trådar där man diskuterar gemensamma fikatider mm. 1 & 2 (där tråd 2 bara går att läsa för medlemmar som är inloggade på HiFiForum) //Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinnitus_08 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Vilka kommer att gå på mässan //Eliot Jag ska gå. Tror det blir på söndagen, då borde de flesta utställarna fått ordning på sina anläggningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Euphoniaträff mässan..kul idé. Tänk om alla som var intresserade kom överens om att vi möts på mässan på en speciell plats vid ett speciellt klockslag, vi kanske skulle gå tillsammans en del, eller gemensamt fika, eller..........kanske nå´t att tänka på ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Jag tänkte oxå pysa dit på söndag. Nu skulle den där Euphonia-knappen vara trevlig . Annars om vi alla har en vit plastpåse som det står "ljud & bild" på?? :clown: Kanske ingen bra ide. Fika lät trevligt, är det någon som kan terrängen och kan bestämma ett bra ställe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Jag tänkte också gå dit, har inte bestämt när, men en gemensam Euphonia fika låter väl trevligt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Stockholms Hifi-mässa 08 i Kista Förra året gjorde jag ett "heltäckande" fotoreportage (som blev mycket uppskattat med mer än 30 000 Views, se länk ) men jag vet inte om jag kommer att göra det i år igen utan vi får se hur det blir //Eliot Hej Eliot.. Dina reppotage är GULD..så skulle andan falla på och du mot förmodan skulle göra ett "Eliot" reppotage..skulle jag läsa det med glädje MVH Kent_n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffekoppen Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Jag kommer vara där Ser fram emot fredagen efter klockan 19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musicman Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Tack Eliot för alla helt fantastiska reportage, studier, information m.m. om mycket inom HiFi världen. Läser de senaste dagarna med glädje Din vinylskola. Kommer att vara på mässan både lördag & söndag och tycker det vore mycket kul om en Euphonia-träff blev till. Om Du undrar vad jag vill se och lyssna till så är det skivspelare. Vet ej om de kommer att ha så många igång på denna mässan men hoppas på det. Med vänliga hälsningar Musicman ----------------------------------------------------------------------------------- Vilka kommer att gå på mässan - Är det något speciellt ni är nyfikna på Skall vi ordna en Euphonia-träff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Sidotecknad kommer att vara närvarande. Om söndagen enligt nuvarande planer. Kommer att gå omkring med en sån där tygkasse i råbomull som var så populär för sisådär tio år sedan. Det står SPALJISTEN på den. Jag kommer mest att intressera mig för högtalare. Blir det en Euphoniaträff kommer jag at försöka dyka upp. Har emellertid inga möjligheter att engagera mig i anordnandet av en dylik. /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Kommer besöka Hifimässan och jajjemensan med fika och allt. Blir det Euphonia fika så är jag på plats. Om allt slår väl in kommer jag upp fredag och får shoppa skivor i mina favobutiker och när man ändå är på plats med det utbud av musik som staden erbjuder så tänkte jag gå på livejazz fredag kväll 8/2'e. Gruppen som uppträder: ANDREAS ÖBERG/PAUL WAGNBERG HAMMOND PROJECT Kanske fler här som har sådana planer? Skriv isåfall så syns vi på Fasching För mer info se Faschings hemsida. http://www.fasching.se/ /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Kommer med all sannorlikhet köra både lördag och söndag. Har säkert kameran med men är naturligtvis inte i proffsklassen som Eliot och kommer inte kunna producera några bilder på ett tag pga trasig hemdator. Euphonia-fika gärna! Jag kommer med sonen Sker. Om vi inte hittar någon annan plats så kan vi väl träffas vid entrén. Lämplig tid söndag kl 14.00? Mvh datorlös Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Nu skulle det ha suttit som en fläskläpp att ha Euphoniapin, men så blev det inte. Tänk om alla Euphoniamedlemmar som är på mässan skulle kunna ha något speciellt kännetecken, och i så fall vad ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Tänk om alla Euphoniamedlemmar som är på mässan skulle kunna ha något speciellt kännetecken, och i så fall vad ? ...Ni kan väl köpa er var sitt gammalt euphonium på myrorna och kånka runt på... :clown: ..säger en småironisk ptr som, somvanligt jobbar!! Värför kan det inte vara HiFi-mässor på måndagar för, då är jag ju ledig! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Nu skulle det ha suttit som en fläskläpp att ha Euphoniapin, men så blev det inte. Tänk om alla Euphoniamedlemmar som är på mässan skulle kunna ha något speciellt kännetecken, och i så fall vad ? Det är väl bara att skriva ut nedanstående logo och fästa på rockuppslaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Det är väl bara att skriva ut nedanstående logo och fästa på rockuppslaget Så enkelt var det, smart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Putte Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Smart ide, finns det ingen PIN får man göra en själv. Jag kommer nog att vara där både lördag och söndag. Vet inte om och var det finns något fik, Kista är inte mina hemtrakter. Men vi försöker träffas och snacka ihop oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Det finns fik o restaurang i byggnaden, att inte förglömma Kista centrum som är ett av Sthlms största inomhuscentrum, som har en hel restaurangavdelning med mat från världens alla hörn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Kanske den här kan vara till hjälp ? http://www.kistagalleria.se/pdf/karta_kistagalleria_05.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts