Jump to content

Recommended Posts

Posted

Han är just nu på turne som gitarist åt Louise Hofsten men har fler strängar på sin lyra. Hans två instrumentala album "Autumn Shuffle" och "Beyond" har fått en riktigt fin respons från musikkritkerna. Inspelningen är gjord av Jan-Eric Persson på Opus 3. Jag misstänker att ni är några som känner till den mannen...

Peder af Ugglas signar sina album. Eftersom han har studioerfarenheter kommer han troligen inte kunna låta bli att prata om den delen heller. Leta upp rummet för Opus 3.

Peders hemsida

Jag kommer också finnas i det rummet.

Thomas Bergman

Posted

Ett riktigt gott tips. Har naturligtvis hört talas om mannen ifråga men inte hört honom. Blev lite besviken för några år sedan då jag köpte den rosade Eric Bibbs album på Opus 3. Uppskattade inte inspelningen (eller såg det storslagna i den?) och inte riktigt Eric Bibb heller. Men, men that's life.

Hade du inte länkat till hemsidan så hade jag inte brytt mig mig om Peder af Ugglas. Nu kommer jag definitivt att lägga en beställning på "Beyond".

Tack.

Vill passa på att tacka alla som tipsar om artister och skivor. Det är omöjligt att hålla sig uppdaterad på egen hand. Litet problem bara, det blir dyrt...!

Att hitta nya artister och skivor man vill ha, alltså.

MVH

Anders45

Posted

Snart är fredagen slut, men jag har varit på förhandsvisning av hifimässan i Kista Science Center och Kista Entré, bafför inbjudna - 12,000 st inkl alla som jobbar i Kista C, men alla kom inte så det var glest mellan montrarna. En bättre mässa än den på Sheraton där folk stod på varandra. Sheraton prisade dessutom ut sig genom att begära en kvarts miljon mer än sist (ny ägare).

Lyssnade till KEF Muon, 1,2 miljoner för ett par jättelika colaflaskor i aluminium med avhuggen hals. Lät mkt bra men demonstrerades med bedrövlig musik. Piano lät fantastiskt bra. Konstig Princelåt.

Bosse Hanson demade sina originella högtalare och skivspelare i betong med en nyskapande tangentialtonarm. Canseda visade ett par enormt fina nästan minihögtalare med metallmebran. :) Det finns ett par rum till där det låter jättebra. Ska nog åka dit i morgon och terra Leif Häggmark.

Där spelade också en urduktig norsk gitarrist. :) Och Jan-Eric Persson med sina fina Opus3 inspelningar var där med nyheter.

Posted

Nu är lördagen slut. Var inne i Lars monter och beglodde rörstegen. Lät fint, men jag undrar vad som är vitsen med att driva rörsteg med en digitalspelare? Tog en del bilder men måste lägga upp dem först. Ngn fotosajt som rekommenderas? Hade Photobucket förut men den strejkar.