Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

SF

Densen

Clearaudio

Intressanta är ju inte hur något spelar endast hur det ser ut...

Posted

Tror att min fru skulle ha vissa problem med dessa kraftverk oxå....tycker faktiskt att JBL ryckt upp sig en aning på sistone...

hayashi%200921.jpg

Posted

Hahaha.....sorry Vovven inte meningen att kapa tråden så här men kan bara inte hålla mig. Har hittat värsta Japanska sajten med Vintageprylar och så många coola foton. Här kommer en till som är en kantboll...

hon%203502.jpg

Posted
Hahaha.....sorry Vovven inte meningen att kapa tråden så här men kan bara inte hålla mig. Har hittat värsta Japanska sajten med Vintageprylar och så många coola foton. Här kommer en till som är en kantboll...

hon%203502.jpg

Coola bilder, ägaren ifråga måste ha en antingen kuvad eller blind livskamrat. Här kan man snacka om monsterhögtalare.

Vad var det för Japansk sajt Du hade hittat?

Posted

Det mesta med lite modernare "design" är väl att anse som högtalare med hög waf.

Antar att stort är fult ?

Smått och gulligt är nog mer ett ledord i sammanhanget.

Här hemma skulle tydligen dessa Kef Ägg välkomnas med öppna armar :)

kef_hts3001_1.JPG

Någon som kan rekomendera dessa i stället för som nedan, en uppsättning Neat Motive ?

Neat_motive.jpg

Posted
Neat_motive.jpg

Min fru använder inte enbart ögonen utan även öronen. Vi har gått på minan med små högtalare och jag är övertygad om att hon skulle föredra en Neat-uppställning framför Kef-äggen.

:) / Jörgen

Posted
Min fru använder inte enbart ögonen utan även öronen. Vi har gått på minan med små högtalare och jag är ävrtygad om att hon skulle föredra en Neat-uppställningen framför Kef-äggen.

:) / Jörgen

Ahh, precis vad jag försöker säga till min sambo :)

Posted

Frågan är - i jämställdhetens namn - om det finns nån liknanade förkortning på vad vi män skall behöva stå ut med? :)

Hur ofta skall vi tvingas tapetsera om? Lägga nytt golv? Byta gardiner? Lägga pengar på nya sängkläder? Och när sängkläderna är bytta så passar ju inte tavelramarna längre. Och nu måste nog dörren lackas om...

Hur ofta skall vi tvingas kompromissa med vår hoby? Hur ofta skall vi inte våga berätta om dröminvesteringarna?

Ps. Ovan sagt med 50% ironoi, 50% sarkasm, 50% på skoj! Ds. :D

Guest asimov66
Posted

Jo det finns det Engelholm.

Jag har min hobby frugan har sin.

Efter mina turer med hifi var det inte mer än rätt frugan skulle få sitt intresse tillräknat sig.

Nu har hon en papegoja.

Visserligen krocker den helt med min hobby då den skrålar med i musiken men vad tusan, det bjuder jag på :app: .

Sen har vi andra kompromisser med som att jag vill ha 2 kanal hon hembio, så vi har båda här hemma.

MTF = Male Tolerance Factor (alias Give In Factor= GIF) :D

Posted
Jo det finns det Engelholm.

Efter mina turer med hifi var det inte mer än rätt frugan skulle få sitt intresse tillräknat sig.

Nu har hon en papegoja.

Visserligen krocker den helt med min hobby då den skrålar med i musiken men vad tusan, det bjuder jag på :app: .

Sen har vi andra kompromisser med som att jag vill ha 2 kanal hon hembio, så vi har båda här hemma.

MTF = Male Tolerance Factor (alias Give In Factor= GIF) :D

Klockrent! :)

Posted

Ja, hihihi, jag håller med dig, ibland så är det ingen ände på det hela, men det är väl mannens lått här i livet :) , detta också sagt med en stor portion ironi !! :):)

Här funkar det som någon tidigare nämnt i tråden……..

Hustrun och jag har och har alltid haft varsin hobby, och det har gått smärtfritt nu i över 25 år !

Hon håller på med sina djur ute i stallet, det är som ett zoo, hästar, katter, kaniner, osv…..

Och jag håller på med min hifi och musik samt lite fotografering.

Då våra intressen ligger tämligen långt från varandra, så har vi mycket lite med varandras hobby att göra, aldrig några diskussioner om prisvärt eller inte, aldrig ”så kan du väl inte göra”, utan var och en kör sitt. Naturligt vis så hjälper vi varandra om det behövs, typ ”kan du hålla här”, ”kan du hjälpa mig och bära in detta”, osv……..

Vi tror att det har en stor betydelse för en fungerande och givande samvaro, för att familj och vardag ska funka, så säger min erfarenhet mig att man ska akta så att man inte kväver varandra, inte klättrar på varandra hela tiden, utan var och en har en egen liten tråd utanför det gemensamma !!

//-- Tompa --

Posted

Nu har hon en papegoja.

Integrationshifi... :cool: Du kan ju även spela in amazonen och köra det över anläggningen.

Den kanske tystnar i ren förskräckelse men helt riskfritt är det inte... :)

Posted
Frågan är - i jämställdhetens namn - om det finns nån liknanade förkortning på vad vi män skall behöva stå ut med? :)

Hur ofta skall vi tvingas tapetsera om? Lägga nytt golv? Byta gardiner? Lägga pengar på nya sängkläder? Och när sängkläderna är bytta så passar ju inte tavelramarna längre. Och nu måste nog dörren lackas om...

Hur ofta skall vi tvingas kompromissa med vår hoby? Hur ofta skall vi inte våga berätta om dröminvesteringarna?

Ps. Ovan sagt med 50% ironoi, 50% sarkasm, 50% på skoj! Ds. :D

Låter ju som ett helt underlag till att skaffa fram en Hifiombudsman .... :D

Men vad gör väl allt detta, vi får ju alltid sista ordet...

Guest asimov66
Posted

Det var en bra ide skall testa spela in han och återspela det.

Om inte annat skulle det vara kul att se hans min :D.

Fick förresten en fin avatar av eliot så ni kan se frugans fina hobby med