Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

Fick mitt slutsteg för tidigt av frugan, jupps en födelsedagspresent.

Det blev ett Rotel RB 1080, en klassiker i mina ögon.

Suktat efter detta slutsteg sedan 2002 och nu har jag det.

Känns overkligt.

Håller som just på att spela in det men det låter riktigt bra redan nu.

Mitt modesta system.

aVwLsm9.jpg

Allt är inte med på bilden.

Som består av:

Densen B200 försteg

Rotel rb 1080 slutsteg

Harman Kardon HD 970 cd

Musical fidelity x-lps riia

Rega p25 skivspelare med Benz ACE L pickup

Posted

Av min fru fick jag en clearaudio champion med unify tonarm och Benz micro Ace. jag hade inte ens önskat mig detta. Fyllde 50 i december. FANTASTISK FRU

Guest asimov66
Posted

de mätte 991 att ha 200 ampere 1080 har 240.

Vad det innebär=ingen aning :D gissar på mer strömstark men vad vet jag. Ärligt så gör det inget heller för det låter bra oavsett :clown:

Posted
Fick mitt slutsteg för tidigt av frugan, jupps en födelsedagspresent.

Det blev ett Rotel RB 1080, en klassiker i mina ögon.

Suktat efter detta slutsteg sedan 2002 och nu har jag det.

Känns overkligt.

Grattis. Kul att följa din Hifi-utveckling, Asimov. Jag antar att det dröjer inte så länge förrän Du planerar nästa drag. När den där hifi-bacillen fått fäste, släpper den inte så lätt. Framför allt inte när Du har en förstående hustru. Det har jag också. :app:

Posted
Harrebarre. Var har ni hittat dessa fruar? Själv får jag en dagsedel om jag bara andas orden stereo och inköp i samma mening... :dead:

Ni får ändra taktik, grabbar. När gav ni er fru en (digital) symaskin sist :?: :kiss: Det måste ju kunna fungera att ha fru och vara intresserad av hifi på samma premisser som idiotiska idrotter typ fotboll, motorcyklar, bilar och annat onödigt här i livet ...

Posted

Grattis Asimov!

Nu finns det ordentligt med kraft till högisarna.

Gillar Calvin ljudtryck, eller kommer han transformeras till en Norwegian Blue?

När gav ni er fru en (digital) symaskin sist :?:
Jag får ganska sällan avhyvlingar, men om jag hade gjort det så hade jag nog fått maskinen i skallen. Jag hamnar bättre till om jag rekondar bilen, bokar en badmintontid eller byter musik i hennes iPod. Om jag hade gjort dessa tre saker hade hon garanterat kollat noga i racket :cool: :black:

(Är vi så enkelt funtade?)

Guest asimov66
Posted

Tack så mycket allihopa det betyder mycket. Jo min fru är mycket förstående och snäll samtidigt.

Hon har sin hobby och jag har min men vi hjälper till kors och tvärs båda två.

Det var riktigt kul när den stora lådan kom hem och det var ett slutsteg så där en "vanlig" tisdag utan att man fyllde år eller något. Där lyckades hon överraska mig. Smart att ge födelsedagspresenten tidigare då jag allltid annars lyckas spåra vad hon kommer ge. Detta fick mig att ej hinna smyga reda på det alls... :D

Det har vekligen blivit en utveckling som du säger Bebop. Att börja med en halvdålig hembio med endast en dvd spelare till signalkälla till det man har idag

känns nästan overkligt. Det känns faktiskt som en otroligt rolig resa. Och som du säger den är inte slut, det tar bara en liten paus (men visst funderar man).

Anders45: Hehe, min fru hittade jag på en julfest långt efter jag hittat glöggen :D.

Ha det bra

//asimov66

Posted

Härlig svart "diamant" det där antar jag ?

Var själv på jakt efter en 1080 en gång men det fanns inga på beg marknaden just då så

jag blev med en Thule 150 den gången i stället.

Grattis till både födelsedag och nykomling får man väl säga då.

Appropå fruar och sambos...

Min brukar säga : Man måste väl spara först innan man gör några uttag... ;)

...och det fungerar utmärkt :)

Posted

Jag får väl också gratulera till ditt nya slutsteg! Skall bli kul att höra, du får passa på nu att skaffa dig lite riktig kvalitetsvinyl samtidigt, jag har lite jazz som sagt då på de stora bolagen samt lite direct to disc-skivor i mycket bra kvalite.

Själv har jag ingen fru utan en särbo och detta arrangemang finns det både för/nackdelar med. Hennes intresse för min hobbie är, för att uttrycka det milt svalt, det som är bra med det sval intresset är att om jag skaffar nytt eller säljer av allt inte är av intresse för henne. Däremot tror jag aldrig jag skulle få en hifi-pryl i present av henne förutom då skivor vilket förekommer.

Guest asimov66
Posted

Jo jag har tur. Min fru brukar följa med mig på lyssningsrundor och mässor mm också. Hon är också intresserad av bra musik och bra ljud helt enkelt.

En svart diamant blev det P-pan den är helt underbar. sällan man ser dem på begagnatmarknaden faktiskt och när jag hör det kan jag förstå varför.

Min fru brukar säga bara du betalar det själv får du göra vad du vill...så det gör jag oftast.

Kul med en förstående fru. Fick tex dacron skivor uppsatt i lägenheten idag under tiden vi var ute.

Frugan bara rycker på axlarna och säger inget alls, sånt är härligt.

Det är som att vara singel fast med många fördelar då :D .

Nu tillbaka till Jazzen, Iroise vi tar det imorgon garanterat för det låter mycket intressant.

Posted
Händer mycket spännande i det Asimovska hemmet nu mao! Dags att svänga förbi snart igen då?

Kul!

\\K-man

Synd att landet är så förbaskat långsmalt ...

/// Pan

Guest asimov66
Posted

Alla är stort välkomna. Och jupp det händer mycket här. Kabelbyte i veckan som kommer med :mm: .

Bara att titta förbi när ni kan.

//asimov66

• 3 months later...
Guest asimov66
Posted

Så ser det ut idag

Rotel rb 976 MK2 är såld. Magnum Dynalab ST-2 antennen är såld, JVC FX-382 Tuner troligtvis såld snart

Förenkling av systemet är således nyckelorden just nu.

En bild kanske:

aVwLsm9.jpg

MVH

Asimov66

:)

Guest asimov66
Posted

Jodå där är fler saker på gång..radion såld nu. Och mer skall "fixas" till

Posted

Det passar ju mindre bra med trådens rubrik då.. ;)

Guest asimov66
Posted

Bytar inga stora komponenter bara "finslipar" ju :D