Jump to content

Recommended Posts

Posted

Spännande - vilka intryck har du, fungerar den i positiv bemärkelse? (Har själv fallit som en fura för deras cerapuckar och cera-base underlag. Dyrt, men avgjort bäst av de olika typer av underlägg jag har prövat. Kan göra en enorm skillnad i positiv riktning, om allt stämmer :) )

Posted
Spännande - vilka intryck har du, fungerar den i positiv bemärkelse? (Har själv fallit som en fura för deras cerapuckar och cera-base underlag. Dyrt, men avgjort bäst av de olika typer av underlägg jag har prövat. Kan göra en enorm skillnad i positiv riktning, om allt stämmer :) )

En foreløbig observasjon er at reklamen holder hva den lover "sound of silence", dvs, instrumenter fremstår mer og riktigere, samt at det hele oppleves som mer luft mellom instrumenter/røst, det har blitt stillere der det skal være stille, ikke den billigste greien dette, men den funker....om den blir stående, har jeg over helgen å bestemme meg for :)

Her aner man ett mindre medlem av familien Finite, Ceraball Universal under cd spilleren..

ResonatorVI.jpg

og ett til....

L1000070.jpg

Som bildet viser her ligger den nå bak til venstre på cd spilleren, har testet videre og fått ett noe bedre resultat når den legges fremme på venstre side.

Som oversikts bildet av anlegget viser er det ikke noen liten puck man har å gjøre med her....

L1000068.jpg

mvh

Posted

Har du prövat att jämnföra den mot något som väger lika mycket och är lika stort?

Posted
Har du prövat att jämnföra den mot något som väger lika mycket och är lika stort?

Nei jeg har ikke det, spilleren i seg selv veier 18-20 kg og er vel for såvidt tung nok i seg selv, det er mer prinsippet de har tatt ibruk som fasinerer og funker, og ikke vekten av Resonatoren..

resonator_details2.jpg

Sound-impairing intrinsic resonance from hi-fi components is now a thing of the past.

Joint research with the University of Applied Sciences in Dortmund has resulted in the development of a simple but efficient resonance dissipating device that considerably reduces annoying resonance. Conventional attenuation of component cabinets, using mass blocks for example, is mostly without any real effect, as the newly generated intrinsic frequencies are affected by the musical spectrum to such an extent that the sound-impairing effects are simply relocated. The Resonator° converts this resonance energy into heat across a broad band and specifically, thus redefining the sound of silence.

mvh

Posted

Noe man sjelden ser er under siden av Resonatoren.

L1000085.jpg

L1000086.jpg

Hele kontakt flaten mot komponenten er den lille metall forhøyningen som synes midt på, slik at pucken i seg selv ligger nesten som en kuppel ovenpå...

mvh

Posted

Jag testade den på min hörlursförstärkare (Rudistor RP010-B) och den gjorde varken till eller från oavsett var jag lade den, så jag gav upp. Men den kan ju fungera utmärkt på annan elektronik, det är den enda jag har testat. :)

I övrigt är jag väldigt förtjust i finite elemente och nyttjar flera av deras pryttlar med mycket gott resultat!

Posted
Detta är intressant om.s.

Finite Element har en spännande approach och jag tror på deras upplägg i allmänhet, men har aldrig sett eller testat Resonator.

Jeg holder med, Finite er imo, seriöse med sine foretagende, og denne resonatoren har absolutt noe for seg, selv om det er marginellt, og er det ikke marginene vi jager i denne hobbien? ;) ....

mvh

Posted
Jag testade den på min hörlursförstärkare (Rudistor RP010-B) och den gjorde varken till eller från oavsett var jag lade den, så jag gav upp. Men den kan ju fungera utmärkt på annan elektronik, det är den enda jag har testat. :)

I övrigt är jag väldigt förtjust i finite elemente och nyttjar flera av deras pryttlar med mycket gott resultat!

Jeg anvender også andre produkter fra Finite med veldig godt resultat, hvilket gjorde meg nyfiken på denne, får dessverre i denne omgangen bare testet den på cd spilleren da racket er for lågt til å teste på preén....

mvh

Posted

Da begynner det å utkrystallisere seg en slags konklusjon her, dessverre fikk jeg ikke gjennomført min "blindetest" pga tidsklemmer, men det skulle vel egentlig ikke være så nødvendig heller imo.

Denne er for de som allerede mener de har ett topp tunet anlegg, merkelig men sant, så hjelper den til å maximere det hele enda mer, selvsagt snakker vi om marginer her, men de marginene jeg opplever/har opplevd under disse dagene er vanedannende og savnet kommer bare man løfter den bort, og jeg har bare testet på min cd og ikke på f.eks preén, enda.

Så denne blir!!!

Leste denne testen fra Tyskland etter at jeg selv hadde gjort meg opp en mening om Resonator, ikke så overraskende kanskje at man er prinsippiellt enige om dens påvirkning av slutt resultatet.

http://www.finite-elemente.de/en/infos/tes.../stereo/09_2007

De av dere som er i nærheten av Gøteborg, er velkomne selv og ta en lytt, kanskje kan dere oppleve noe annet enn meg ;) !!!

mvh

Posted

ResonatorVI.jpg

Vibrasjoner i bunnen av komkponentet tar 3 stk ceraball universal seg seg av, men dette rekker tydeligvis ikke for den Tyske perfeksjonismens man finner hos Finite-Elemente, de har konstruert noe som skal handtere vibrasjonene i/på toppen også, derav Resonator, og de har klart det, bruker samme bilde som tidligere som illustrasjon.

Og som nevnt, de av dere som har ett godt tunet anlegg, test denne ved anledning, ikke minst er den fleksibel ved at man kan flytte den rundt på det komponentet man anvender, har nå testet den på cd spilleren, og tenket teste den på strömforsyningen til SMEén, noen rapporterer visst at det skulle gi forbedringer ved å legge den på psuén, og ikke minst på PREén ved anledning.

De varmeste test anbefalinger!!

mvh

Posted
Jag bor ju i Göteborg, går den att få tag i här?

Jeg kjöpte min på HiFiStället, om du vil er du velkommen til en pröve lytt hjemme hos meg, send meg bare en pm.

mvh