Jump to content

Audio Research acquired by Quadrivio


Hasse

Recommended Posts

Två av mina favoriter under samma ägare, dvs ARC och Sonus Faber!?

Skulle kunna bli en hit men jag ställer mig avvaktande.

När riskkapitalisterna kommer in finns det bara en väg nämligen att öka värdet på företaget och sälja efter säg 5 år, annars finns ingen vits att äga.

Kan innebära att den ofta brinnande eldsjälen bakom företaget som caschat in tröttnar när kravet på lönsamhet ökar och vederbörande tvingas kompromissa.

Ja framtiden får utvisa om detta blir en framgång eller flopp.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Ja framtiden får utvisa om detta blir en framgång eller flopp.

Calm

Ja vi får se, men om värdet på ett företag ökar så är ju det inget negativt. För att värdet skall öka måste man arbeta på flera områden. Kostnader, R&D, investeringar, cash flow, marknadsföring/försäljning.

Riskkapitalister är bra på detta och säkerställer företags fortlevnad mer än de förstör. Däremot kan ju en enskild som blir arbetslös drabbas. Sonus Faber är väl ett bra exempel på hur de öka sina investeringar och R/D. Likaså Quad. Utan friskt kapital hade de inte funnits idag. KKR gick in Harman för ett år sedan. Titta nu vad som händer med Revel. Det satsas mer än någonsin.

Jag tror det här bli bra och säkerställer ARC fortlevnad även efter Bill Johnsons hädangång.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...