Jump to content

CD-REA 2008

Mattias

Recommended Posts

banner_cd-rea_627x80.gif

Klicka går inte och bilden är lånad av Ginza.

http://www.cd-rea.se/

Premiär igår 23/1. Blev lite chockad då jag snubblade in i lokala skivaffärn. De hade annonserat om rea som jag trodde var deras årliga "superrea" de brukar ha vid denna tid och noterar skyltarna om CD-REA 2008. Jusstja det brukar vara vid denna tid :blush :clown: Rean pågår 23/1-20/2 och är skivhandlarnas svar på bokrean. Nu kanske skivhandlarna man har allehanda reatider men denna skall ju vara lite speciellt. Lite konstigt att man inte gjort mer reklam... själv hade inte en susning att det började igår och jag lovar sånthär brukar jag inte missa :D

Själv tycker jag det är riktigt kul med ny musik så låter era fingrar gå löss och skriv här i denna tråd vad du hittat för guldkorn som du kan rekomendera till våra medlemmar ;)

/Mattias :)

Hittade några skivor som jag inte kunde motstå men allt som fanns (lokala skivaffärn) var en hylla med klassisk musik och när jag skulle betala så höll personalen på att märka upp skivor som jag antar skall ut på rean.

Fastnade för Alia Vox utgåvorna och plockade på mig 4st som förhoppningsvis inte finns i skivhyllan. Skall bli kul att lyssna till lite gammal klassisk musik!

Ett gäng till kom med och vi får väl se om det är nåt som kan rekomenderas.

Nu ser jag fram att läsa vad ni hittar för guldkorn.

/Mattias

Skivreor är farliga för plånboken, det brukar började med att man tar 2-3 skivor, sedan ett par till och sedan har man nästan handlat för så mycket så att frakten blir gratis, då köper man två skivor till för att få det hela 29 kr billigare.. Sedan avslutar man med att köpa några extra skivor som man missat från början. Någon som känner igen sig?

Efter en snabbgenomgång hos en av våra näthandlare stannade klockan på 1547 pengar och...

... sen var det bara finliret kvar som säkert kostar några kronor till.

Hittade bla annat E.S.T - Strange Place For Snow 59:- , Frank Zappa - Best Of 69:-

En och annan musik dvd slank med oxå :mm: .

Guest pick-me-up
Efter en snabbgenomgång hos en av våra näthandlare stannade klockan på 1547 pengar och...

... sen var det bara finliret kvar som säkert kostar några kronor till.

Hittade bla annat E.S.T - Strange Place For Snow 59:- , Frank Zappa - Best Of 69:-

En och annan musik dvd slank med oxå :mm: .

Wow! Det var ingen dålig beställning.

Skriv gärna en lista sen vad du har köpt när du får skivorna.

Berätta också vad du tyckte om både musiken och ljudet. Alltid kul att höra.

Det är nästan lättare att handla hemma än på affären. För i affären måste du bestämma på ganska kort tid vad du ska köpa. Men om man pläddrar på nätet så kan man skriva upp de skivor man är intresserad av och beställa sen när man har kommit upp till den nivå man hade bestämt från början.

Men det kan ju hända att under resans gång så höjer dem priset på vissa skivor. Så man kanske plockar bort dem.

För mig funkar bäst rena spontanköp. Som på Åhléns några dagar sen. För när man kan få oanvända, inplastade cd för 20 kr styck, då är det minsann inte så lätt att bestämma vad man ska ha.

Men i ärlighetens namn var det ändå ganska lätt, för så jättemånga skivor fanns det inte och merparten av dem var helt ointressanta.

På sådana gånger händer det oerhört lätt att man bara köper och köper utan att ha samma krav som på mer ordinarie köp. Det blir lätt så att man skaffar sånt som man egentligen inte gillar så värst mycket bara att det är så billigt.

Jag har köpt under alla år säkert hundratals ”billiga" plattor som man sen nästan aldrig lyssnar.

Jag är lite avundsjuk på dem som kan hålla sig och köper bara kvalitetsskivor och inte bara jagar extrapriser. :)

CDON har lite skoj, t.ex. dessa som jag beställde:

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Good Morning Susie		 1	 59.00 kr
   E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Plays Monk				 1	 59.00 kr
   E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Seven Days Of Fallin	   1	 59.00 kr
   E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - When Everyone Has Gone	 1	 99.00 kr
   Krauss Alison - A Hundred Miles Or More - A Collection	  1	 79.00 kr
   Krauss Alison - Forget About It							 1	 79.00 kr
   Krauss Alison - Now That I've Found						 1	 79.00 kr
   Krauss Alison & Union Station - Live (2CD)				  1	 99.00 kr
   Krauss Alison & Union Station - Lonely Runs Both Way		1	 79.00 kr
   Krauss Alison & Union Station - New Favorite				1	 79.00 kr
   Plant Robert & Alison Krauss - Raising Sand (Jewelcase)	 1	 99.00 kr

Trevliga priser.. :)

Guest asimov66

Hittade en massa EST vilka skivor är de bästa av dessa:

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Tuesday Wonderland

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Strange Place For Snow

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Plays Monk

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Seven Days Of Fallin

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Winter In Venice

E.S.T. (Esbjörn Svensson Trio) - Good Morning Susie

Tack så mycket för hjälpen :)

Hittade en massa EST vilka skivor är de bästa av dessa:

Tuesday Wonderland och Seven Days Of Falling är mina favoriter.

Den förstnämnda hade jag redan, den sistnämnda köpte jag på rean tillsammans med

Miles Davis - Filles de Kilimanjaro 59:-

och

Katzen Kapell - s/t 99:- (inte på rean, tror jag, men bra pris)