Jump to content

Recommended Posts

Posted
demoxpeakxvitus.gif

Vi kommer att spela på två system.

Välkomna..

Hejsa,

Jeg vil være i malmö i løbet af eftermidagen og ser frem til at møde gamle, som nye kunder.

Ses der.

Peak

Posted

Vi tackar Kenneth & Co för tillfället att få komma till Malmö. Vi kommer att köra på två uppsättningar:

Princess Floorstander med integrerade SS-010 25w Klass A och CD-spelaren SCD-010

Empress med integrerade SS-101 83 kg 50w Klass A och CD-spelaren SCD-010

Både Peak Consult och Vitus får uppmärksamhet världen över. Några axplock:

Wes Phillips, Stereophile, om Empress: ...It wasn't love at first sight, but I could listen to the Empress for a lifetime...

Jeff Dorgay, TONE Audio, om Princess Floorstander: ....If you have a small room, the Peak Consult Princess comes as close to having your cake and eating it too. It offers up a tremendous amount of detail without fatigue at any volume level within reason and it is well suited to any kind of music you might enjoy.

Dave Thomas, Stereo Times, om Vitus SS-010: ....The Vitus Audio SS-010 is not just highly recommended it embodies the spirit of this webzine's highest honor, a "Most Wanted Component" award

Chris Thomas, HiFi+, om Vitus SS-010: ....For a hand-made amplifier of this quality, I assure you that the asking price is not excessive. I think this is a great product - in many ways the most impressive I've heard since the Connoisseur, which is praised indeed....

Jeff Fritz, Ultra Audio, om Vitus SS-101: ....I can't think of a better combination of traits: that elusive audiophile goal of musicality and the reviewer mantra of neutrality. For me, the SS-101 set a new benchmark in listening......I'm buying the review sample of the Vitus Audio SS-101. It will be my new reference amplifier for future installments of this column.

Väl mött hos Malmö HiFi Center

Posted

Hmmm...synd det inte var idag...åkte igenom Malmö på vägen hem för några timmar sedan...

Hoppas ni får en härlig stund, och att många tar chansen att uppleva!! :)

\\K-man

Posted

Ja, det var en trevlig lyssnings runda ! :)

Vitus Audio och Peak Consult verkade nästan som gjorda för varandra !!

Det målades upp ett härligt ljudpanorama, med fin bredd och ett härligt djup !

Bra med detaljer och ett mysigt fundament !

Akustiska instrument och röster var nog det som gjorde störst positivt intryck på mig !

Högtalarnas mellanregister var av en mycket hög klass, samt att dom verkade rent fysiskt större än dom såg ut !

Systemet som spelade de 3-4 timarna jag var där bestod av Vitus Audio SS-010 25w Klass A och VA CD-spelaren SCD-010 stående på en Solid Tech bänk, och då tillsammans med talaren Peak Consult The Empress !!

Ett system som enl min mening hade bra ordning på grejorna, med en hög behaglighets faktor. :):app:

Jag tackar de båda Kenneth och grabbarna i övrigt för gott kaffe (starkt som fa…) :) :cool: :) och några trevliga hifi timmar !!!

//-- Tompa --

Posted

Tack Tompa för fina ord om Peak och Vitus :) Kul att träffas oxå. Undan för undan läggs det ansikten till signaturerna på Euphonia.....

Vi lämnar kvar SCD-010, SS-010 (den lille) och Empress. Det kommer att få stå där och spela någon vecka eller två, kanske alltid någon som inte hade tillfälle att komma eller som vill komma in och lyssna igen.

Posted
Tack Tompa för fina ord om Peak och Vitus :) Kul att träffas oxå. Undan för undan läggs det ansikten till signaturerna på Euphonia.....

Vi lämnar kvar SCD-010, SS-010 (den lille) och Empress. Det kommer att få stå där och spela någon vecka eller två, kanske alltid någon som inte hade tillfälle att komma eller som vill komma in och lyssna igen.

Tack själv Kenneth !

Jag håller med dig, trevligt att träffas live, alltid kul att prata en stund om gemensamt intresse med likasinnade, och som du säger, kul att sätta ansikte på forums medlemmarna !! :)

När det nu lämnas kvar lite grejor ytterligare någon vecka, så kan jag varmt rekommendera er som inte var där i helgen, ta en runda dit för en lyssnings stund, grejorna spelade verkligen trevligt !!

//-- Tompa --

Posted
Tack själv Kenneth !

Jag håller med dig, trevligt att träffas live, alltid kul att prata en stund om gemensamt intresse med likasinnade, och som du säger, kul att sätta ansikte på forums medlemmarna !! :)

När det nu lämnas kvar lite grejor ytterligare någon vecka, så kan jag varmt rekommendera er som inte var där i helgen, ta en runda dit för en lyssnings stund, grejorna spelade verkligen trevligt !!

//-- Tompa --

Hej alle.

Peak Consult vil gerne takke for et par gode dage i sverige med HiFicenteret.

Vi ved at vores distributør lod et par Empress stå i butikken for nogle uger, så i er velkomna til en lystna på dem.

Tak til: http://www.hificenter.se

Hilsen Peak

http://www.peak-consult.dk