Guest pick-me-up Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Jag undrar vem har den fina rösten på Telenor reklam? Såg det senast i går kväll på Discovery channel ganska sent. Hon har väldigt mjuk, sensuell och härlig röst. Och musiken är lite åt mjuk jazzig håll … vad jag kan bedöma efter så kort bit. Den har varit med nu säkert ett par månader minst. Sången alltså. Jag är bergssäker att någon av Er kan det här! Ringde även till Telenor, men fick inte tag i killen som sköter reklam etc. Men skam den som ger sig! :cool: Det låter nästan mest som Madeleine Peyroux … men kan det vara så enkelt att det är hon? Fast det låter inte exakt som hennes röst ändå. För den som finns i reklamen låter ännu mjukare och mer sensuell. Kanske beror helt enkelt på låten. Quote
Guest pick-me-up Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Ny ringde reklamkillen upp mig … Det är Frida Engman som sjunger Blue Christmas. Saxat från Telenors hemsida: ”Låten, en nyskriven version av Elvis Presleys låt, sjungs av Frida Engman. Martin Landqvist har gjort musiken.” ”Kampanjen utgår också mycket från låten Blue Christmas, säger Joakim Landin.” Just den låten finns inte att köpa, men förhoppningsvis gör hon snart ett eget album. Det vore verkligen jätteskönt för hon har så underbar röst. Enligt Telenor har låten varit förr på deras hemsida för att kunna ladda ner. Nu kan jag inte hitta den. Quote
Guest asimov66 Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 säg ifrån om du hittar den. Måste jag höra.... Quote
Guest pick-me-up Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 säg ifrån om du hittar den. Måste jag höra.... Men, asimov66! Tittar du aldrig på tv? Quote
Patrick82 Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Jag har inte tittat på tv på ett år. Jag tweakar mitt audiosystem i stället. Quote
Guest asimov66 Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Kan inte placera låten. sätter alltid tvn på "mute" vid reklamen Quote
Timbre™ Posted January 27, 2008 Posted January 27, 2008 Jag har inte tittat på tv på ett år. Jag tweakar mitt audiosystem i stället. Jag passar på att tweaka när sambon tittar på TV... Kollar själv inte ens Aktuellt numera. Quote
Recommended Posts