Jump to content

Fototråden


Timbre™

Recommended Posts

  • 1 month later...
Hej igen,

Ännu en bild från Stockholms skärgård. Denna gång besöker jag en väns gamla säl & fiskestuga på Gillöga.

Kanske skärgårdens vackraste plats?

/Lasse

Det är fint där men.......jag gillar Söderarm och dess öar runt om och det tror jag beror på att vi hade fiskevatten där ute på 60->80-talet, mammas gata liksom ;)

Stora Nassa är fint, Stockholms skärgård är fint, alla skärgårdar är fina :D

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Det är fint där men.......jag gillar Söderarm och dess öar runt om och det tror jag beror på att vi hade fiskevatten där ute på 60->80-talet, mammas gata liksom ;)

Stora Nassa är fint, Stockholms skärgård är fint, alla skärgårdar är fina :D

/byZan

Du har helt rätt. Alla skärgårdar är fina och var och en har sina favoritplatser. För min del så finns det inget som är så rogivande som att vara i Stockholms ytterskärgård. Kanske inte så konstigt när man bor och är uppväxt i skärgården.

Men jag gillar även Västkusten. Denna bild på mig när jag kör båten på bilden togs faktiskt i onsdags när jag besökte Gullholmen :)

/Lasse

ad51c8b2-9dcf-41c6-9689-64e6a8cdd37f_zps50ed7085.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rätt. Alla skärgårdar är fina och var och en har sina favoritplatser. För min del så finns det inget som är så rogivande som att vara i Stockholms ytterskärgård. Kanske inte så konstigt när man bor och är uppväxt i skärgården.

Men jag gillar även Västkusten. Denna bild på mig när jag kör båten på bilden togs faktiskt i onsdags när jag besökte Gullholmen :)

/Lasse

ad51c8b2-9dcf-41c6-9689-64e6a8cdd37f_zps50ed7085.jpg

Med den båten är risken stor att du åker för fort fram ;) Fast fin var den :)

Åker själv en Minor 700 -90 i sådär 12-14 knop och är ute vid Håkans skär på ca 50min, en av de bästa 50 min och det varje gång :app:

/byZan

Edited by byZan
Link to comment
Share on other sites

Nja, man behöver inte gasa så mycket. Båten är en finsk AMT och har en toppfart på ca 35 knop. Själv trivs jag numera också med en lägre fart. Gärna ca 15-17 knop sådär. Däremot kan det ibland vara bra att kunna dra på ;)

På 70- och 80-talet var jag navigatör inom båtracing med farter på +70 knop men det gillar jag inte alls längre.

Båten på bilden är inte min utan är lånad.

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Har du flyttat till Amazonas? Bilden ger sådana associationer för mig. Jättefin bild.

Nja,

jag tycker vi enas om att den är höstlik och kall...

...så att vi är säkra på att den "riktiga" säsongen drar igång vilken dag som helst ;)

Mer avkopplande muiskstunder åt folket.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med föregående! Får mig att tänka på skräckisen Dimman från 1980.

"En typisk engelsk dag 1977 befann sig John Carpenter och Debra Hill vid Stonehenge

när John fick syn på en dimbank över fältet och fick ingivelsen att fråga sin kamrat; ”Tänk om det fanns nånting därinne.”

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Här börjar Allvaret:

DSC_41213-Panorama_small2.JPG

DSC_3987.JPG

DSC_4147.JPG

DSC_4159.JPG

DSC_4534-HDR.JPG

DSC_4563.JPG

DSC_4456.JPG

DSC_3793.JPG

DSC_4096.JPG

DSC_4435.JPG

DSC_4269-Panorama_small2.jpg

Olika tekniker med panorama, dubbelexponering, HDR, makro, nattfoto.

Panoraman är ca 18 bilder med 60mm på högkant. Stjärnbilderna är ca 50 hopsatta bilder, vardera med 15s exponeringstid 20 resp 60mm.

HDR är sju bilder med 2 tidssteg mellan varje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...