Neodynium Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 "Neodynium, du kan ställa dig egen Neotime efter eget behov... Klicka på "My Controls" här ovanför och så vidare på "Board Settings". Här ställer du in korrekt tid och du kan även förprogrammera vinter/sommartid med ett litet klick... ´" Oops... Jag får gå in där och kolla då! Quote
new order Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Stargazer! När kommer det lite mer intryck när det gäller Totem Sttaf kontra dina nuvvarande B&W?!Det lilla som jag lyssnat på dessa små men naggande goda golvare har gett mersmak i.a.f. Är nyfiken utav bara den på dina intryck efter denna test!! Jag är inte längre förvånad över att nätkablar ger stora förbättringar! Snarare är det så att det är en ytterligare "måste-ha-grej" på listan över inköp(suck)! och den listan blir inte mindre precis... Kanske måste man gå över till nudel-dieten som så många andra här på Euphonia... Hälsn. New Order Quote
stargazer Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Nudlar är faktiskt riktigt gott Ahhh... ni är för härligt sjuka goa nördar här på euphonia Nudlar är OK för mig. Been there, done that :cool: Men att mina barn ska få käka nudlar och få skörbjugg på kuppen.... njae. Fast om janne skickar mig flera transparentlådor så vet man ju aldrig vilka desperata åtgärder man tvingas till new order och ni andra> om jag känner att jag har tid och lust så postar jag en separat tråd kring Sttaf'arna. Inte i denna tråd således. Quote
stargazer Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Ok, as requested... här kommer lite mer bilder på kabeln - fast nu i helfigur Nöjda nu, era kabelfetischister :cool: Quote
DIYamps Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Det e ju för sjutton en helt vanlig stickpropp och datornätaggskontakt på sladda jue Vad finns det inuti den där liten tjockare delen mitt på kabeln Quote
mangew Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Jag måste säga, den där stickproppen ser billig ut. Den fyller säkert sin fuktion, men den drar ner helhets intrycket av kabeln..bara att veta att den är där Quote
stargazer Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Efter andra kvällen med PLS är jag fortfarande i chocktillstånd. Jag försökte glömma, kopplade ur PLSen och förpassade Transparentlåddan in i förrådet. "Den finns inte. Det har aldrig hänt". Och kopplade in 2.5:orna. Ungefär 2-3 låtar in i min kvällsmeditation (valrona, darjeelingthe' och lite single malt) så gick det inte längre. Sporrsträck in till förrådet, ut med transparentsnoken och tjong in i foggen. HERREJÖSSES. Nu, så här 3.5 timmar senare efter en njutningsfylld kväll och en sällan skådad hög med genomlyssnade skivor så kan jag inte påminna mig om någon sån här chockartad upplevelse i modern tid. Jag har börjat fundera i banor av medlemslån, försäljning av dator, digitalkamera, cykel... ja alla tänkbara (lagliga) sätt att kunna finansiera åtminstone en PLS (samt även ett par nya högtalare också... men det hör inte till tråden). Jag är helt knockad. Och jag struntar i om kontakterna ser billiga ut. JAG VILL HA EN SÅN HÄR! Chocken sitter i än och jag kan inte se någon som helst drogfri väg att glömma denna upplevelse. Nej nu måste jag gå och lägga mig. Och drömma. Om nätkablar. Nattinatti / stargazer Quote
mangew Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Vad är nypriset på denna kabel? Hittade denna annons, verkar ju inte allt för dyrt: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=14856 Quote
MaxMartin Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 Tänk när Sladd läser detta! Snacka om hyperventilera framför datorn, Quote
stargazer Posted April 25, 2004 Author Posted April 25, 2004 Vad är nypriset på denna kabel? Kring 5' Quote
stargazer Posted April 25, 2004 Author Posted April 25, 2004 MaxMartin> Man kan ju nästan tro att undertecknad är anlitad av sladd och hans hejdukar i västra delen av landet, men så är inte fallet. Mind You, jag har ju faktiskt inte jämfört PLSen med andra fabrikat i samma prisklass. Nordost? Kimber? AQ? Jormas dyrare? kanske kan vara lika bra eller bättre??!? Men det faktum att Transparent PLS gör en sån chockerande stor effekt räcker för mig. Jag behöver inte leta ihjäl mig, jag vet var jag kan få stor verkan i mitt system. Dessutom gillar jag personligen Transparent-soundet, det harmonierar också med mina högtalarkablar (Transparent MusicWave). / stargazer, uppe med tuppen... eller åtminstone sonen Quote
Adagio Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 Skönt att höra att fler drabbas av nätkabelnoja, själv lider jag samma kval pga nordosts nätkablar. Man ska välja de man vill ha, det är ju alltid coolt att vara konsekvent och köra ett märke rakt igenom, men man kanske borde prova lite fler. Har haft clou, har tiffany, vill ha nordost vishnu men får nog nöja mig med shiva. Hursomhelst är det skillnad på de dyra nätkablarna 3000kr och uppåt jämfört med de billiga 2000 och neråt. Förvånasvärt stor skillnad. Quote
eric Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 När kommer intrycken (och bilderna?) från din totem test då? jag är riktigt nyfiken på hur de låter Quote
Timbre™ Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 Transparent Powerline Super har fått sig en ansiktslyftning ser jag... Tre klumpar har fått lämna plats för en enda väldesignad maglåda. Den här ser trevligare ut... Quote
RENE Posted April 27, 2004 Posted April 27, 2004 >stargazer Roligt test är själv som sagt inne i nätkabelhysterin och håller på att leta nätkablar Vad ligger Transparent kablarna på, prismässigt? MVH små 4800kr mener jeg jeg køre selv med Super , på min wadia 861 og tro mig det er godt , jeg har prøvet på min MC602 , der får jeg ikke så meget udaf det som på min wadia . ps jeg sidder og venter på en stor pakke fyldt med Transparent kabler RCA BAL og speaker 1RCA 1XLR 1sæt 2,5M speaker som jeg glæder mig til at høre . Dette har intet med sælg at gøre . Quote
sladd Posted April 27, 2004 Posted April 27, 2004 Hej! En Transparent Powerlink Super av nyaste modell kostar 4 600 svenska kronor för 2 meter. Alla som är nyfikna får naturligtvis kostnadsfritt ta hem och utvärdera. Jag trodde dock att handlare i största mån skulle avhålla sig från försäljeri inne i trådarna på Euphonia? mvh sladd , Quote
Timbre™ Posted April 27, 2004 Posted April 27, 2004 RENE, nu vet jag inte om dina kablar är till salu - men annars har vi ju butiks- och medlemsannonser. Quote
RENE Posted April 27, 2004 Posted April 27, 2004 RENE, nu vet jag inte om dina kablar är till salu - men annars har vi ju butiks- och medlemsannonser. næ næ det er til mit setup . jeg køber mine i en shop i dk Quote
stargazer Posted April 29, 2004 Author Posted April 29, 2004 OK, således är det som RENE skriver Dette har intet med sælg at gøreoch RENE, nu vet jag inte om dina kablar är till salu - men annars har vi ju butiks- och medlemsannonser. næ næ det er til mit setup . jeg køber mine i en shop i dk ...och då har jag absolut inga problem med RENE's inlägg i denna tråd. RENE, posta gärna dina erfarenheter (=lyssningsintryck) av Transparent PLS gärna om du dessutom jämfört den mot konkurrerande märken i samma prisklass. MVH / stargazer, moderator på bildforum Quote
RENE Posted April 29, 2004 Posted April 29, 2004 OK, således är det som RENE skriver och ...och då har jag absolut inga problem med RENE's inlägg i denna tråd. RENE, posta gärna dina erfarenheter (=lyssningsintryck) av Transparent PLS gärna om du dessutom jämfört den mot konkurrerande märken i samma prisklass. MVH / stargazer, moderator på bildforum Ja skal jeg gøre , men jeg fik dem ikke igår ventet og venter ´ Quote
sker Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 Det verkar som PowerLink Super är en mycket bra nätkabel Hur är det med den äldre modellen, den med tre st "boxar" på sig, någon som har några erfarenheter av den? Timbre kanske? MVH Quote
Timbre™ Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 Jo, jag har fått till skänks och dessutom köpt på mig några begagnade exemplar av urtransparenten. Tycker att den fungerar utmärkt till signalkällor såsom tuner, dac, CD-spelare och transport. Har även provat till försteg, integrerade förstärkare och slutsteg - men där finns det annat i transparentprogrammet som passar bättre. Efter vad Transparent själva påstår skall dessa nätkablar användas direkt mot vägguttaget. Med nätfilter, strömregeneratorer, separata nättrafos och liknande finns det säkert andra och bättre lösningar. Till apparater med fast nätkabel kan Transparenten användas som förlängningssladd mot vägguttaget. Har provat detta på en Accuphase CD-spelare och en DP-90 Transport. Ett lugnare men fortfarande välupplöst ljud som blir trevligare att lyssna på helt enkelt. Om allt går enligt planerna blir det ett grundligt Transparenttest i sommar. Transparent all the way - från vägguttaget till högtalarterminalerna... Quote
sker Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 >Timbre Tack för informationen Har en begagnad på gång för 1500kr tycker du det låter som ett rimligt pris? Frågan är hur en ny nätkabel för 1500kr förhåller sig till PowerLink Super? Alltid svårt att sätta en gräns där gammalt blir för gammalt. MVH Quote
Timbre™ Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 Svårt att svara på. Jag betalade runt 1500 kr för mina begagnade och ingenting blir ju sämre bara för att någonting nytt är bra... Quote
sampix Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 sker> Jag tycker det verkar vara ett bra pris för den kabeln. Att det inte är den senaste generationen gör nog inte så mycket. En bra nätkabel är alltid en bra nätkabel, trots att den är lite gammal. Själv sitter jag nöjd med en gammal AQ-nätkabel, som faktiskt slagit en hel del nya utmanare på fingrarna Quote
sampix Posted May 1, 2004 Posted May 1, 2004 Timbre> Ja, lite önsketänkande kanske det var.. Men jag håller ändå tummarna Quote
Recommended Posts