Jump to content

En rolig gåva!

GurraG

Recommended Posts

Hej!

En dag när min tjej kom hem från en fika på stan med några kompisar hade hon med sig en överraskning. Jag har inte en blekase aning om vad det var för något. Det var en bok. En bok som jag tror många här skulle gilla. Jag vet inte var hon köpte den och jag vet inte vad hon fick ge för den, men väldigt uppskattad är den i alla fall!

Här kommer några smakprover!

P1148415.jpg

P1148411.jpg

P1148412.jpg

/Gurra

(Hoppas jag inte gör något intrång på någon upphovrätt nu, men jag anser att jag avbildar boken snarare än att vidarebefodra innehållet. Finns det åsikter om detta så säg bara till.)

Guest asimov66

Wow en sådan bok skulle sitta fint i bokhyllan.

Får googla loss nu.

Tack för tipset.

Edit: efter googling fann jag den enbart på ett ställe i usa. Will keep the search on.

Angående detta ämne så estetiska och informerande böcker om hifi är en tråd man ej ser så många av. Denna tråd kanske startar en sådan eller redan har startat?

...bara en ide

Mer information om denna boken längst upp för de som vill finna den:

Subtitle : Classic Audio & Hi-Fi Design

Editor / Edition : Mitchell Beazley

Released : 19/09/2002

Pages / length : 160 pages

Page size : 287 x 222

Weight : 1027 g

ISBN : 9781840005066

Den fanns för en billig slant på bokrean förra året ;)

Jag var inne i Stockholm för att äntligen köpa mig ett kamerastativ och passade sedan på att gå på Akademibokhandeln där jag fann denna bok

1840005068.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

nedsatt från 321.00 till 79.00 :o

//Eliot

Det är en trevlig bok men ingen kommenterade mitt inlägg så jag vet inte om det var någon som nappade och köpte den :?:

Den fanns för en billig slant på bokrean förra året ;)

Det är en trevlig bok men ingen kommenterade mitt inlägg så jag vet inte om det var någon som nappade och köpte den :?:

Jag slog också till på rean förra året. Kul bok! Amazon.com har den, från 4.99$ (beg) eller 16.65$ (ny).

Kul med böcker om hifi!

Jag är också lycklig ägare till denna eminenta bok som tar en tillbaka till den tid då man tog ut svängarna i designväg.

Ett märke som jag minns som föregångare på designområdet var det tyska märket BRAUN. Om jag minns rätt så hade de en serie produkter med bl.a. förstärkare och skivspelare. Finns tyvärr bara en presenterad i boken. Tror att den dominerande utformningen var vit och aluminium med lite rundade hörn. Kommer inte ihåg om de var bra. Kul att se de gamla Marantz-förstärkarna som var lite av drömmen då.

På 70-talet (tror jag) gavs en årlig katalog ut med en sammanställning av det mesta som fanns i hifi-väg. Alla märken var representerade med data om produkten.Tyvärr kastade jag dessa plus ett antal årgångar av den då ledande tidningen Radio & Televison, vilket jag verkligen ångrar idag. Någon som kommer ihåg dessa kataloger?

Katalogerna kunde man köpa på hifi-mässorna som gavs på Storängsbotten i Stockholm under den tiden.

Ja det var tider det!

Calm

Braun..suck tider det..deras högtalare var ganska giftiga på den tiden, ansågs mkt bra för sitt pris. Braun hifi blev inte det det som är nuvarande canton ?

Åhh dessa hifi kataloger, jag hade 5 årsnummer på rad, har dessvärre inte hittat dom efter ett antal flyttar, men var mkt bra o intressanta böcker..jaja tider det när man var ung o vacker..