GurraG Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Hej! En dag när min tjej kom hem från en fika på stan med några kompisar hade hon med sig en överraskning. Jag har inte en blekase aning om vad det var för något. Det var en bok. En bok som jag tror många här skulle gilla. Jag vet inte var hon köpte den och jag vet inte vad hon fick ge för den, men väldigt uppskattad är den i alla fall! Här kommer några smakprover! /Gurra (Hoppas jag inte gör något intrång på någon upphovrätt nu, men jag anser att jag avbildar boken snarare än att vidarebefodra innehållet. Finns det åsikter om detta så säg bara till.) Quote
Guest asimov66 Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Wow en sådan bok skulle sitta fint i bokhyllan. Får googla loss nu. Tack för tipset. Edit: efter googling fann jag den enbart på ett ställe i usa. Will keep the search on. Angående detta ämne så estetiska och informerande böcker om hifi är en tråd man ej ser så många av. Denna tråd kanske startar en sådan eller redan har startat? ...bara en ide Mer information om denna boken längst upp för de som vill finna den: Subtitle : Classic Audio & Hi-Fi Design Editor / Edition : Mitchell Beazley Released : 19/09/2002 Pages / length : 160 pages Page size : 287 x 222 Weight : 1027 g ISBN : 9781840005066 Quote
eliot Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Den fanns för en billig slant på bokrean förra året Jag var inne i Stockholm för att äntligen köpa mig ett kamerastativ och passade sedan på att gå på Akademibokhandeln där jag fann denna bok nedsatt från 321.00 till 79.00 //Eliot Det är en trevlig bok men ingen kommenterade mitt inlägg så jag vet inte om det var någon som nappade och köpte den Quote
Timbre™ Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Den fanns för en billig slant på bokrean förra året Frågan är...slog Du till :cool: Quote
eliot Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Jodå, visst köpte jag den men jag avbildade den inte så fint som GurraG Sådana böcker är färskvaror och slår man inte till så ångrar man sig senare bittert - talat av egen erfarenhet Quote
eliot Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Jag fick jaga boken Tube Amplifiers, Allegro Verlag, med de fantastiska bilderna på rörförstärkare. Som tur är kom jag ihåg bokförlaget för att söka på enbart "Tube Amplifiers" är inte så lyckat - Jag får väl ta någon bild på bokens innehåll så att ni förstår vad jag menar Quote
Guest asimov66 Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 hur kunde jag missa det tipset eliot? jisses hoppas på en snar bokrea...med bra tips från eliot Quote
Amadei Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Den fanns för en billig slant på bokrean förra året Det är en trevlig bok men ingen kommenterade mitt inlägg så jag vet inte om det var någon som nappade och köpte den Jag slog också till på rean förra året. Kul bok! Amazon.com har den, från 4.99$ (beg) eller 16.65$ (ny). Quote
calm Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Kul med böcker om hifi! Jag är också lycklig ägare till denna eminenta bok som tar en tillbaka till den tid då man tog ut svängarna i designväg. Ett märke som jag minns som föregångare på designområdet var det tyska märket BRAUN. Om jag minns rätt så hade de en serie produkter med bl.a. förstärkare och skivspelare. Finns tyvärr bara en presenterad i boken. Tror att den dominerande utformningen var vit och aluminium med lite rundade hörn. Kommer inte ihåg om de var bra. Kul att se de gamla Marantz-förstärkarna som var lite av drömmen då. På 70-talet (tror jag) gavs en årlig katalog ut med en sammanställning av det mesta som fanns i hifi-väg. Alla märken var representerade med data om produkten.Tyvärr kastade jag dessa plus ett antal årgångar av den då ledande tidningen Radio & Televison, vilket jag verkligen ångrar idag. Någon som kommer ihåg dessa kataloger? Katalogerna kunde man köpa på hifi-mässorna som gavs på Storängsbotten i Stockholm under den tiden. Ja det var tider det! Calm Quote
Kent_n Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Braun..suck tider det..deras högtalare var ganska giftiga på den tiden, ansågs mkt bra för sitt pris. Braun hifi blev inte det det som är nuvarande canton ? Åhh dessa hifi kataloger, jag hade 5 årsnummer på rad, har dessvärre inte hittat dom efter ett antal flyttar, men var mkt bra o intressanta böcker..jaja tider det när man var ung o vacker.. Quote
EuphoniC Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Hm.. den boken vill jag ha! Kan man inte hitta det reapriset på nätet någonstans? Boken finns förstås inte att inhandla här uppe i Skellefteå. Quote
vovven Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 På vilket språk är den, verkar riktigt kul, att inte min fru kommit med en sån till mig? Hälsningar Quote
GurraG Posted January 18, 2008 Author Posted January 18, 2008 På vilket språk är den, verkar riktigt kul, att inte min fru kommit med en sån till mig? Hälsningar Den är på engelska. Quote
lindvall Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Som den bibliotekarie jag är får jag väl tipsa om www.prispallen.se 126 kr från Kanada, men med extremt lång väntetid... :-) Quote
ulfsan Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Braun hifi blev inte det det som är nuvarande canton ? Nja, med tanke på frontskyddet i metall med små hål i undrar jag om det inte blev rakapparater... / Ulf Quote
eliot Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 lustigt namn "sound design" Jag tycker inte att det är "lustigt" utan fyndigt Quote
Ekman Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 jaja det var väl ungefär det jag menade också egentligen Quote
Recommended Posts