plundin™ Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Eftersom jag sitter och har en ytterst degig dag så kändes som att det var dags att komma med några skivtips! Som alla rättrogna audiofiler har det tipsats ganska friskt om Niels Lofgrens Acoustic Liveplatta. Med all rätt, det är att ganska okej album med utmärkt ljud! Nu är kanske inte Nisse världens mest inspirerade låtskrivare ( ) så jag tänkte tipsa om en platta i samma genre för er som gillar röst + ett instrument-konceptet.. Jackson Browne - Solo Acoustic vol 1 12 klassiska Jackson Brownelåtar i akustisk skepnad. Totalnostagi för mej, men jag tycker att JB sjunger bättre idag än han gjorde för 35 år sedan! /ptr Quote
calle_jr Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Yeees! Fortfarande när jag hör Take it easy undrar jag om Winslow (Arizona) har en koppling till Vinslöv (Hässleholm) Quote
BorO Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Köpte skivan så fort jag hörde den. Innan jag hörde skivan på en HiFi butik här i Helsingborg kände jag inte ens till Jackson Brown. Så färsk är jag En av mina favoriter. Alla låtar är bra Quote
Recommended Posts