Neodynium Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Har ändrat hela min anläggning förrutom några kablar och ställ... Kul att ändra på allt ibland! Några paket kom rätt tätt: Yep.. nu blir det hörlurar för ett tag framöver! De står och spelas in just nu... efter bara några timmars spelning så börjar det hända saker! Känns lite lustigt att spela in ett par hörlurar!! Gillar när de packar in sakerna väl... inne i papplådorna hittade jag denna! Kvaliten på hörlurarna är enastående!! Stax vet hur man gör en kund nöjd!! Mer bilder kommer snart!! Quote
fatpipe Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Nice! Så det vart lurar! Nu vart man ju inte mindre sugen på lurar själv... Mera! Quote
K-man Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Så det blir lurlyssning ett tag. Aldrig fel att prova alla vinklingar! Det är väl bara att grattulera till alla lådor! Helt klart kompaktare än Utopiorna! ...skall du spela på diagonalen nu med? \\K-man Quote
EAR Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Nu blir det tydligen ett riktigt egoistsystem .Du slipper ju definitiv alla resonansproblem Quote
Affe Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Grattis Stax 007! Bättre än så kan det inte bli... Mvh Affe Quote
Neodynium Posted April 23, 2004 Author Posted April 23, 2004 hehe.. Ja de positiva aspekterna är ju inte fel! Skulle ju ljuga dock om jag sa att jag inte saknade mina Utopior!! De rockade fett. Får bli något sådant igen när jag sitter i ett annat rum.. Här är en go sak som gör det lite varmt i mitt lilla rum!! Inte mycket glöd som syns här dock! Quote
Timbre™ Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 DAX för STAX... SRM-007t är en rakt igenom balanserad konstruktion. XLR-kablarna direkt på signalkällan... Quote
Neodynium Posted April 23, 2004 Author Posted April 23, 2004 Nya kablar är på gång! Både värsting digital Xlr samt Xlr signalkabel av god kvalite. Får köra oballat ett tag.. Quote
Guest Zalve Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Digitalt balanserat ...Hmm Fungerar den precis som vanligt balanserad signal, bara att den är digital ? Quote
Timbre™ Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Zalve, det är en 110 ohms AES/EBU överföring. Neodynium, den lär nog inte balla ur ens i oballat tillstånd... Inspelningstiden är viktigare. Quote
Guest Zalve Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 110 ohms AES/EBU överföring Ser ut som man får goolga lite... :clown: Quote
Neodynium Posted April 23, 2004 Author Posted April 23, 2004 Det händer saker hela tiden.... nu har väl systemet gått i kanske 10timmar totalt.. och oj vilken skillnad!! Purist Audios inbränningsskiva har gått ett tag också... Här är en bild av en go transport! Billig men bra!! Sen måste man ju ha en Da också!! Det blidde en, En Dcs Elgar!! Jag är otroligt nöjd med denna da.. spelar nått så inåt (svordom) så bra!! Stax systemet spelar redan otroligt fint... skall bli spännande när bättre kablar (läs otroligt mkt bättre) är inkopplade samt när Stax hörluraren + stärkare är inspelade!!! Quote
Timbre™ Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Det finns inget bättre verktyg än dessa hörlurssystem när man utvärderar signalkablar. Har man inte hört skillnader tidigare, så hör man det här! Gäller även nätkablar. Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Det var min tanke.. och oj.. ja du har så rätt! Det är mkt lätt att höra skillnader.. på allt man gör i systemet! Stax lurarna spelade underbart igår natt... vilket ljud!! Blir tufft att få till ett ljud som matchar det i ett rum med en vanlig anläggning. Men det får man väl jobba ihop någon gång. Fantastiskt verktyg! Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Denna är jag mkt nöjd med! "Bara" Verdi La Scala kvar!! Quote
Guest Rydberg Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Riktigt fränt system!! Kan tänka mig att det låter bra. Släng dock ut de där AZ-kablarna Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 De är bara tillfälliga! Låter dock ok för sin prisklass... Kommer upp bilder på de andra kablarna senare! Quote
Guest Rydberg Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 De är bara tillfälliga! Låter dock ok för sin prisklass... Kommer upp bilder på de andra kablarna senare! Can't w8 Quote
Mattias Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Man bara smälter På önskelistan ligger Stax högt måste jag säga. Dessutom omega... Elgar dessutom Vad betingar en sådan pjäs för pris idag? Neo, såg ngn JM i bakrunden. Vilken är det? /Mattias Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Ny ligger väl Elgar Plus på 160k+ SEK tror jag. Begagnade.. ja.. från 50kkr och uppåt!.. lite beroende på skick, ålder etc. Det är Electra 926.. lånade från Ljudcenter i Halmstad! Rätt ok högtalare faktiskt! Quote
Guest Rydberg Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Oj vad sugen jag blev nu då!!! http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlconv&1086695654 Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Det var ett fantastiskt pris!!! Tom den nya fjärren följer med.. oj oj Man kanske skulle köra 2 dcs system?? :clown: Quote
Guest Rydberg Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 :evil: Det var en söt smiley du hittade MM Quote
DIYamps Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 RAAAAP oj Inte illa det där. Riktigt fina grejjor, men vilken stor digital/analog omvandlare Purist audio inbrännings skiva Va för konstig skiva e det Quote
Neodynium Posted April 24, 2004 Author Posted April 24, 2004 Inget mysko direkt... bara ljudsvep i olika frekvenser samt lila brus? etc.. Quote
Neodynium Posted April 25, 2004 Author Posted April 25, 2004 Hmm.. lånade en Balanserad Valhalla som jag kopplade in. Förväntade mig problem pga att Staxen kör Japansk standard på XLR kontakterna.... men det blidde bra??!! Har inte hittat i min manual vilken standard dCS kör på.. men det borde ju vara Usa standarden? Finns en funktion i Elgarn där man kan ändra fasen på de analoga utgångarna.. men då lät det knepigt istället. Min fråga till de som kanske har svaret.... Spelar det ingen roll på hörlurar att 1 landar på 2an etc (Xlr kontakten)... Jag är helt konfus!! Quote
Neodynium Posted April 25, 2004 Author Posted April 25, 2004 Fick ett svar från Timbre per pm ang detta! Så nu är jag lugnare igen! Quote
Guest johan Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 Det var inga dåliga saker Neo ! Du har väl haft en X5000 innan ?? Då är det bara en kopia på Timbres Stax skiva som saknas , ha inte ett föster bara till vänster när du lyssnar på den Ha det bäst J Quote
Neodynium Posted April 25, 2004 Author Posted April 25, 2004 Jag har haft en sådan innan ja.. Visst är Timbres skiva något sanslöst? Quote
Recommended Posts