Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ändrat hela min anläggning förrutom några kablar och ställ... Kul att ändra på allt ibland! ;)

Några paket kom rätt tätt:

nytt13.jpg

Yep.. nu blir det hörlurar för ett tag framöver!

nytt10.jpg

De står och spelas in just nu... efter bara några timmars spelning så börjar det hända saker! Känns lite lustigt att spela in ett par hörlurar!! :D

nytt08.jpg

nytt06.jpg

Gillar när de packar in sakerna väl... inne i papplådorna hittade jag denna!

nytt05.jpg

Kvaliten på hörlurarna är enastående!! Stax vet hur man gör en kund nöjd!!

Mer bilder kommer snart!!

Posted

Så det blir lurlyssning ett tag. Aldrig fel att prova alla vinklingar! Det är väl bara att grattulera till alla lådor!

Helt klart kompaktare än Utopiorna! :D ...skall du spela på diagonalen nu med? :D

\\K-man

Posted

hehe.. Ja de positiva aspekterna är ju inte fel! Skulle ju ljuga dock om jag sa att jag inte saknade mina Utopior!! De rockade fett. Får bli något sådant igen när jag sitter i ett annat rum.. :D

Här är en go sak som gör det lite varmt i mitt lilla rum!! :app:

nytt11.jpg

Inte mycket glöd som syns här dock!

nytt04.jpg

Guest Zalve
Posted

Digitalt balanserat ...Hmm

Fungerar den precis som vanligt balanserad signal, bara att den är digital ?

Guest Zalve
Posted
110 ohms AES/EBU överföring

Ser ut som man får goolga lite... :blush :clown:

Posted

Det händer saker hela tiden.... nu har väl systemet gått i kanske 10timmar totalt.. och oj vilken skillnad!! Purist Audios inbränningsskiva har gått ett tag också... :)

Här är en bild av en go transport! Billig men bra!! :app:

nytt12.jpg

nytt03.jpg

Sen måste man ju ha en Da också!! :D Det blidde en,

nytt01.jpg

nytt07.jpg

En Dcs Elgar!! Jag är otroligt nöjd med denna da.. spelar nått så inåt (svordom) så bra!! :app:

Stax systemet spelar redan otroligt fint... skall bli spännande när bättre kablar (läs otroligt mkt bättre) är inkopplade samt när Stax hörluraren + stärkare är inspelade!!! :)

Posted

Det finns inget bättre verktyg än dessa hörlurssystem när man utvärderar signalkablar. Har man inte hört skillnader tidigare, så hör man det här!

Gäller även nätkablar.

Posted

Det var min tanke.. och oj.. ja du har så rätt! Det är mkt lätt att höra skillnader.. på allt man gör i systemet! :D

Stax lurarna spelade underbart igår natt... vilket ljud!! Blir tufft att få till ett ljud som matchar det i ett rum med en vanlig anläggning. Men det får man väl jobba ihop någon gång. Fantastiskt verktyg! :app:

Guest Rydberg
Posted

Riktigt fränt system!! Kan tänka mig att det låter bra. Släng dock ut de där AZ-kablarna :);)

Guest Rydberg
Posted
De är bara tillfälliga! Låter dock ok för sin prisklass... Kommer upp bilder på de andra kablarna senare! ;)

Can't w8 :mm:

Posted

Man bara smälter :mm:

På önskelistan ligger Stax högt måste jag säga. Dessutom omega...

Elgar dessutom :o Vad betingar en sådan pjäs för pris idag?

Neo, såg ngn JM i bakrunden. Vilken är det?

/Mattias :)

Posted

Ny ligger väl Elgar Plus på 160k+ SEK tror jag. Begagnade.. ja.. från 50kkr och uppåt!.. lite beroende på skick, ålder etc.

Det är Electra 926.. lånade från Ljudcenter i Halmstad! Rätt ok högtalare faktiskt! :app:

Guest Rydberg
Posted
:evil:

Det var en söt smiley du hittade MM ;)

Posted

RAAAAP oj :blush Inte illa det där. Riktigt fina grejjor, men vilken stor digital/analog omvandlare :o Purist audio inbrännings skiva :?: Va för konstig skiva e det :?::?::?:

Posted

Hmm.. lånade en Balanserad Valhalla som jag kopplade in. Förväntade mig problem pga att Staxen kör Japansk standard på XLR kontakterna.... men det blidde bra??!! Har inte hittat i min manual vilken standard dCS kör på.. men det borde ju vara Usa standarden? Finns en funktion i Elgarn där man kan ändra fasen på de analoga utgångarna.. men då lät det knepigt istället.

Min fråga till de som kanske har svaret.... Spelar det ingen roll på hörlurar att 1 landar på 2an etc (Xlr kontakten)... Jag är helt konfus!! :?::o:black:

Guest johan
Posted

Det var inga dåliga saker Neo ! Du har väl haft en X5000 innan ??

Då är det bara en kopia på Timbres Stax skiva som saknas , ha inte ett föster bara till vänster när du lyssnar på den :o

Ha det bäst

J