Timbre™ Posted January 13, 2008 Posted January 13, 2008 Sidan har börjat trampa vatten alldeles för ofta på senare tid. Det är särskilt frusterande om man precis har gjort ett inlägg. Vi måste kolla upp vad det beror på. Quote
K-man Posted January 13, 2008 Posted January 13, 2008 Ja, något måste göras....rätt enerverande ibland.... ...man orkar inte skriva samma långa inlägg två gånger...så vi mister en del goda inlägg... \\K-man Quote
Tompa Posted January 13, 2008 Posted January 13, 2008 Ja, det har gått tämligen segt ett tag nu, funkar inget vidare ! //-- Tompa -- Quote
Guest Peo Posted January 13, 2008 Posted January 13, 2008 Ett tips: innan ni klickar "Add Reply" så kopiera ditt inlägg till "clipboard" genom att markera all text du har skrivit (klicka i rutan där du skriver texten, tryck sedan ctrl+a på PC, apple+a på Mac) och kopiera (ctrl+c/apple+c). Om det skulle bli fel när inlägget postas så har du iaf en kopia på det du skrivit, som du kan klistra in i t.ex. ett mail eller ett ordbehandlingsprogram tills vidare (ctrl+v/apple+v). Ni kan också prova att gå tillbaka till föregående sida om det blir problem - den ligger oftast i din webbläsares cache så du kommer tillbaks till skärmen där du skrev texten, och kan rädda den på ovanstående sätt om du har glömt det. Funkar inte alltid, men oftast. Säkrast är att kopiera texten innan ni postar, särskilt om det är ett längre inlägg! Jag måste säga dock att jag inte har några problem alls - det kanske är vissa leverantörer som upplever problemen bara? Quote
Kent_n Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 Ibland fungerar sidan supersegt eller inte alls, olika tider på dygnet..Är det någon (hej Peo) som kan ge en förklaring varför det supersegar ibland ? Kan man göra någonting åt det ? Quote
calm Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 Jag drabbas ofta av en "errorskylt" om man skall gå till viev new posts eller aktiva ämnen. Uppmanas att vänta 20 sek. för att sedan få samma svar. Någon annan som drabbas av detta? Calm Quote
Timbre™ Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 Nu är vi där igen och det är väl bara att ligga lågt tills servern fungerar som vanligt... Vi har ju en företagsvariant på utrymmesavtal så det måste vara något som har kommit ur balans. Quote
Timbre™ Posted September 29, 2008 Author Posted September 29, 2008 Så här kan vi inte ha det och nu måste vi ta tag i smeten och lätta på handbromsen... :angry: Mikael kontaktar Surftown. Quote
Tompa Posted September 30, 2008 Posted September 30, 2008 Just nu, 080930 kl 16:30, så är det riktigt illa !! /-- Tompa -- Quote
Timbre™ Posted September 30, 2008 Author Posted September 30, 2008 Just nu, 080930 kl 16:30, så är det riktigt illa !! /-- Tompa -- Ja, det var ju närmast dödläge... Bra att ha rapporter med tidsangivelser när det kör ihop sig. Quote
Zalve Posted September 30, 2008 Posted September 30, 2008 Jag måste klara mig bra, trots att jag nog surfar på tider då belastningen är som störst. Det är iaf ingen hubbabubba för min del. Quote
Käera Posted September 30, 2008 Posted September 30, 2008 Vilken tur Hubbabubba gubben stor brevid mig beredd att sätta sig i knät :clown: Quote
Guest BTS Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Puuuuh, inte nu igen. Sista veckorna har det blivit mer eller mindre omöjligt att manöverera på Euphonia efter ca kl 1700 härifrån. Men det går helt fint på morgonen Undrar vad som hänt Quote
P-pan Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Har vi hittat några fel/brister ännu ? Åkte just på min första "pärla" när en timmes bildarrangerande & författande rök åt pipsvängen, suck . Quote
K-man Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Har vi hittat några fel/brister ännu ? Åkte just på min första "pärla" när en timmes bildarrangerande & författande rök åt pipsvängen, suck . Ett hett tips, som jag nyttjar när jag gör långa inlägg med bilder osv är att göra det i word...och sedan copy & paste....eller köra en hel COPY till ram innan "post" \\K-man Quote
Zalve Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Ett hett tips, som jag nyttjar när jag gör långa inlägg med bilder osv är att göra det i word...och sedan copy & paste....eller köra en hel COPY till ram innan "post" \\K-man WORD ? När det finns ett så exemplariskt program som "notepad" ? Quote
mikael2 Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Enligt surftown fungerar det hyfsat när dom testar men dom noterade trögheten igår. Har inte själv hunnit testa om det är databas eller webbserver eller nåt externt material som segar ned systemet. Hursomhelst så föreslår dom en flytt till en annan server så om det spökar närmaste tiden så kan det bero på själva flytten. Hoppas det löser problemen. Quote
calm Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Ja, det var ju närmast dödläge... Bra att ha rapporter med tidsangivelser när det kör ihop sig. Igår mellan 17.00 och 21.00. Kvicksand; står och stampar utan att komma vidare. Calm Quote
Timbre™ Posted October 2, 2008 Author Posted October 2, 2008 Åkte just på min första "pärla" när en timmes bildarrangerande & författande rök åt pipsvängen, suck . Man kan bli internetirriterad för mindre och just denna situation är rent frustrerande. Just nu har vi även en öststatsvåg av Euphoniaintresse med 50 suspekta registreringar igår och runt 70 idag. Många som vill vara med och tugga... Föreslår att vi ligger lite lågt med inlägg tills hastighetsläget har stabiliserats. Quote
Timbre™ Posted October 4, 2008 Author Posted October 4, 2008 Just nu (07:30) är det full speed och vi kan bara hoppas att flytet är konstant. Registreringsintresset är fortfarande intensivt och vi skulle snabbt kunna bredda forumets verksamhetsområden med allt från kärleksmediciner till amorösa kontakter. Nu skall här rensas så att inga seriösa registreringar försvinner i hanteringen. Quote
Tompa Posted October 4, 2008 Posted October 4, 2008 Jepp, så här på en lördag mitt på dagen funkar det utmärkt igen !! //-- Tompa -- Quote
K-man Posted October 4, 2008 Posted October 4, 2008 Håller tummarna! ...för som sagt....so far...sooooo goooood! \\K-man Quote
Guest BTS Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Nu kl 17:14 klibbar det ihop fullständigt. Blir utloggad varje gång jag byter sida. Quote
Zalve Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 18:28 Lagom efter mitt inlägg, så blev det stopp. Kanske jag skrev för mycket, eller att det vara ett dåligt inlägg Första gången som jag har blivit drabbad. Quote
Timbre™ Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 Fortsätter det så här måste vi göra Euphonia till ett weekendforum men förhoppningsvis har det med serverbytet att göra. Weekend Lover är annars en bra låt med Odyssey... Quote
Käera Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Det är inte utan att jag börjat nynna på Beatles HELP eller JUST NU med Tomas Ledin kl 20.10 Kanske Lenny Kravitz låt Can We Find A Reason? passar bra Quote
Recommended Posts