Timbre™ Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Småländskt vinterlandskap och vad har vi här om inte en liten spjuver som hälsar välkommen när morgonens mörker har skingrats... :clown: Ingenting är riskfritt och en kort stund var det ovisst huruvida bilen skulle ta sig tillbaka upp ur snödrivorna efter att Pippi till slut fastnade på dagens minneskort.... Matrixen var med och kan intyga att vi är långt borta från sagoböckernas värld. Häng med på en avstickare till Pippi Långstrumps trakter och ett par högtalare som just håller på att spelas in... Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Hehee...alla dessa skyltar! Hänger med!!! \\K-man Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Hmmm....månne det vara Pippis guldpengar som nyttjas för inköpen... \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Pippi Långstrump kom på många hyss och någon har kastat snöboll på Astrid... En ny tid och en ny staty på Stora Torget. Quote
zood Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Alla vägar leder till Vimmerby eller hur var det nu? Jag vill också dit! Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Hmmm....månne det vara Pippis guldpengar som nyttjas för inköpen... Det var vältajmat K-man... En säkerhetsbild så vi vet att vi har hamnat rätt.. :cool: Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Det var vältajmat K-man... Ja, mycket mer vältajmat kan det ju knappast bli! ...om alla varit som pippi hade det inte varit någon skylt på den bilden... \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Alla vägar leder till Vimmerby eller hur var det nu? Jag vill också dit! Då väntar bland annat det här... Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Skall bli intressant att se hur de tar sig framför dina gluggar! På de vanliga produktbilderna har inte utseendet riktigt tilltalat mig.... \\K-man Quote
zood Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Finishen verkar det inte vara något fel på ialla fall Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Skall bli intressant att se hur de tar sig framför dina gluggar! På de vanliga produktbilderna har inte utseendet riktigt tilltalat mig.... \\K-man Mycket avgörs av omgivningen... En Beryllium tweeter i rätt miljö och det kommer att handla om toppmodellen Revel Ultima Salon2. Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Finishen verkar det inte vara något fel på ialla fall Nej, den är fulländad och det kändes extra lyxigt efter att vi kom in från kylan... Mariannelund må vara välkänt men världens medelpunkt är det inte. Speciellt inte en tidig fredagsmorgon första veckan i januari. Quote
Matrixen Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 K-man, enligt mitt omdöme gör inte produktbilderna dem rättvisa. De hade klart bättre estetik i verkligheten och klarade skärskådning med lupp om så önskades. Jag är dock övertygad att våran Timbre kommer locka fram det allra bästa med sina bilder. Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 K-man, enligt mitt omdöme gör inte produktbilderna dem rättvisa. De hade klart bättre estetik i verkligheten och klarade skärskådning med lupp om så önskades. Jag är dock övertygad att våran Timbre kommer locka fram det allra bästa med sina bilder. Mycket vältajmat och här drar det ihop sig till fika i arla morgonstund. Blue morning skulle man kunna säga... :cool: Quote
P-pan Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Timbre, hur många kameror sliter du ut på en säsong ? Året har ju knappt börjat och du skjuter iväg bildtrådar som en raketingenjör. Man får ju nästan dåligt samvete för att man inte hinner bidra med något själv. Fast det förstås... året har ju bara börjat . Kan man gå och lägga sig nu eller tänker du posta mer bilder i kväll ? Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Här hittade vi räddningsplankan och Matrixen är redo för dagens första kopp... Quote
calm Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Mycket avgörs av omgivningen... En Beryllium tweeter i rätt miljö och det kommer att handla om toppmodellen Revel Ultima Salon2. Som vanligt en stark öppning Timbre! Jag skall inte föregripa din tråd men jag är mer än spänd på vad som kommer ut av denna högtalarskildring. Enligt min uppfattning best in show på Malmömässan i höstas. Jag återkommer gärna med mina lyssningsintryck senare. Har lyssnat på dem igen i förra veckan. Calm Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 hur många kameror sliter du ut på en säsong ? Dags för ett reklaminslag... Svaret är noll och jag är Nikonfantast... :cool: Skylten som räddade upp färdvägen. Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 K-man, enligt mitt omdöme gör inte produktbilderna dem rättvisa. De hade klart bättre estetik i verkligheten och klarade skärskådning med lupp om så önskades. Jag är dock övertygad att våran Timbre kommer locka fram det allra bästa med sina bilder. Så det menar du Matrixen....då är risken att jag omvärderar efter denna tråd då! Härligt! \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Jag skall inte föregripa din tråd men jag är mer än spänd på vad som kommer ut av denna högtalarskildring. Enligt min uppfattning best in show på Malmömässan i höstas. Ja, vi närmar oss högtalarna sakta men säkert och även Vimmerby bjöd på äkta vinterkänsla denna morgon. Det är ju vi göteborgare inte speciellt bortskämda med... Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Ja, vi närmar oss högtalarna sakta men säkert och även Vimmerby bjöd på äkta vinterkänsla denna morgon. Det är ju vi göteborgare inte speciellt bortskämda med... Betyder detta att det införskaffats vinterhjul till denna vintern? ...eller kanske hyrbil? \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Betyder detta att det införskaffats vinterhjul till denna vintern? ...eller kanske hyrbil? \\K-man Måste jag dra det här... Hur som helst, det snöade friskt och på avstånd var det lite svårt att se så jag frågade en Vimmerbybo om detta var en känd profil från trakten... Som tur är frågade jag rätt person och därefter togs närbilden. Quote
K-man Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Måste jag dra det här... Nejdå, vi lämnar det därhän! :D (och njuter av lite euphoniska bilder istället!) \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Ultima Salon2 är en reslig skapelse och de specialdesignade titanium-omvandlarna sitter på rad. Revels utvecklingsteam har använt sig av CAD och FEA vid beräkning och analys. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Totalt sex element, de tre nedersta är åttatums-woofers och Salon2 mäter +-1 dB ner till 26 Hz. En djupare resa i suboktaverna ger -10 dB vid 17 Hz. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Överst i woofer-raden hittar vi ett fyratums mellanregister och därunder en 6 1/2-inch mid-woofer. Neodymium-magneter hela vägen ner och diskantomvandlaren är konstruerad i beryllium. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Detta par är uppkopplade med den senaste versionen av Harmonic Technology's Magic Reference som kommer i skilda utföranden för Woofer och Tweeter. Kabelmängden antyder biamping och mer biamping än i denna uppkoppling går inte att få, vilket förstärkarbilderna kommer att avslöja. Uppkopplingsutrymmet är inte så snävt som det kanske ser ut på bilden utan luckan baktill går att ställa på vid gavel och plötsligt blir det gott om luft runt terminalerna. Det går även att påverka diskantnivån +-1 dB och så finns det en Low Frequency Compensation med tre valbara inställningar. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Följer vi den magiska linan väntar förstärkare och här ser vi höger kanal. Raden av jumpers kommer från WBT och av produktbladet att döma medföljer dessa Salon2 som standard. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Första gången jag snubblade över ett monoblock från Audionet stod det AMP II på fronten. Sedan kom AMP II MAX och idag består monoblocksnivåerna av kort och gott AMP respektive MAX. Det är alltså referensen på plats och här kan man ju tala om maxad biamping med två stycken per kanal. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Audionet MAX kan lämna 400W i 8 ohm, 700W i 4 ohm och 1100W i 2 ohm. Matchvikten är 38 kg styck och här finns även en "screen saver" vilket jag tycker påminner om datavärlden. Quote
Recommended Posts