Absolute Audio Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Läs detta test med en stor nypa humor Jag fick dessa av min kära svärmor i julklapp. Öronljus Jupp! Det är precis som det låter ljus som du stoppar i örat och tänder på. Quote
K-man Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Ahhh...de där har varit på tapeten förr...de är rätt kul...måste testa hur det känns.... \\K-man Quote
Absolute Audio Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Funkade det? Vi kommer till det Däremot hur funkar det? Tanken med ljuset är att skorstenseffekten ska dra ut gåjs ur örat samtidigt som du får lyssna till den sprakande lågan i ca 10 minuter. Den sprakande lågan ska utsätta trumhinnan för en "mjuk massage". Quote
Engelholm Audio Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Har för mig High Fidelity testat dessa med en suverän avslutande formulering: "Om du nödvändigtvis måste röka - gör det öronen!" Quote
Timbre™ Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Detta slår The Golden Sound Intelligent Chip... :cool: Hoppas att det fungerar... Quote
Mattias Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Fick du det av Svärmor.... då har du lyckats Hon verkar lite insatt.... /Mattias Quote
Absolute Audio Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Detta slår The Golden Sound Intelligent Chip... :cool: Hoppas att det fungerar... För att få max effekt så skulle man ha "Machina Dynamica's Teleportation Tweak" i telefonen i andra örat medans ljuset brinner. Quote
Absolute Audio Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Fick du det av Svärmor.... då har du lyckats Hon verkar lite insatt.... /Mattias Det är nog mest att jag inte lyssnar på allt tjat! Quote
Absolute Audio Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Som hifi intresserad får man inte dra sej för att göra något som är livsfarligt, var det någon vis man som sa. Quote
calle_jr Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 skorstenseffekten ska dra ut gåjs ur örat Är det den dåliga musiken som backas ut? Tycker svärmor att du har dålig musiksmak? Quote
Timbre™ Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Det är nog mest att jag inte lyssnar på allt tjat! Direct Live brukar låta bäst... Quote
calm Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Som hifi intresserad får man inte dra sej för att göra något som är livsfarligt, var det någon vis man som sa. Brandkåren lär ha haft bråda dagar kring jul för att släcka alla hifi-bränder. Årets julklapp kanske? En riktig sängtweakare! Calm Quote
Absolute Audio Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Funkade det? Funkade det?? Nummer ett på listan av vad detta ljus gör är ju avslappning. Och bitvis var det rätt avslappnande, förutom vetskapen att man en brinnande pryl i örat då. Ljuset skulle ju via skorstenseffekten dra ut gåjs (läs öronvax, inte dålig musiksmak ) Det var med skräckblandad förtjusning jag rullade upp det som var kvar av ljuset.... Ojojoj skulle tagit ett foto om det inte varit så osmakligt. Men det var mycket mer än jag någonsin trott. Men det mest spännande blev det bättre ljud?? (vilket inte anges som effekt i häftet.) Klart att det blir bättre ljud om man drar ut en massa vax ur öronen, det kan man nog få den mest inbitne tweakskeptikern att skriva under på. Och jag upplevde det största lyftet i diskanten. Ljudet blev lite större, lufftigare med mer detaljer och tydligare rumsinformation. Klart positivt! Nu är det bara en fråga. Hur länge varar effekten? Har hört någonstans att man ska inte bråka med öronvax eftersom det ger signaler till kroppen att producera mer. Detta kan ju betyda att det blir en försämring i längden, iaf vid överanvändning. Quote
stargazer Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Jag citerar Hövdingen (numera en av mina idoler) "Det är inte klokt vad man får lida för Hifin" Öronljusen är nummer ett på listan "Euphonia-trådar man inte visar för frugan" :cool: Quote
Guest asimov66 Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 har testat det många gånger med frugan tittandes på. Visst fungerade det här iaf men det berodde starkt beroende på fabrikat av ljuset i mitt fall. Quote
Gigas Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Testade detta på ett hälsohem nyligen där en utbildad "öronljusassistent" skulle bränna ett ljus i varje öra på mej. Pris 375:- för 25minuter minuter. Helt klart den bästa investering jag gjort, då jag numera efter detta , ställer mej mycket skeptiskt till alla liknande genvägar till bättre ljud och spar mina pengar. Revaxör är en väl beprövad produkt som om det får sitta i över ett par nätter gör susen för hörseln. Quote
Absolute Audio Posted January 9, 2008 Author Posted January 9, 2008 Testade detta på ett hälsohem nyligen där en utbildad "öronljusassistent" skulle bränna ett ljus i varje öra på mej. Pris 375:- för 25minuter minuter. Helt klart den bästa investering jag gjort, då jag numera efter detta , ställer mej mycket skeptiskt till alla liknande genvägar till bättre ljud och spar mina pengar. Det låter nog klokt, jag är själv väldigt skeptisk till allt vad healing och hälsokost heter. Och blev förvånad att det gjorde någonting. Oftast brukar ju effekten alltid anges i någon subjektivt bedömd form, men här så drog den ju faktiskt upp massa vax ur öronen. Men vad hade du för förväntningar som inte slog in? Eftersom du ändå tog dej tid och la ut, en för ändamålet, stor summa pengar. DIY varianten skulle förvåna mej om den kostar över hundringen, och den ger ju möjlighet till snabb före/efter utvärdering. Och som jag skrev upplevde jag en förbättring, möjligen ganska kortvarig men ändå en förbättring. Quote
EuphoniC Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Inte att man blir en smula nyfiken! Vart köper man sådana? Quote
calm Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Inte att man blir en smula nyfiken! Vart köper man sådana? Hittade denna sida: http://ortagubben.jetshop.se/default.aspx Sök produkt öronljus tvåkanal 2 st 89:- fyrkanal och surround 4 st 170:- Googlar man på öronljus finns också en artikel i Aftonbladet på ämnet. Calm Quote
Kraudio Posted January 10, 2008 Posted January 10, 2008 Varning! Fick testa det här vid ett besök hos Jörgen, Ultimate. Vilket direkt fick till följd att jag beställde ett par TAD Reference 1 Ett nytt säljtrick, kanske............... :evil: Quote
Absolute Audio Posted January 11, 2008 Author Posted January 11, 2008 Varning! Fick testa det här vid ett besök hos Jörgen, Ultimate. Vilket direkt fick till följd att jag beställde ett par TAD Reference 1 Ett nytt säljtrick, kanske............... :evil: Vi får kräva en varningstext på förpackningen. "Bör EJ användas i närheten av fina högtalare till salu". Quote
Recommended Posts