Guest Rydberg Posted April 21, 2004 Posted April 21, 2004 Det kom ett tungt paket till Linköping här om veckan, naturligtvis dokumenterades det hela! Hmm, man ser att denna låda fraktats långt! Som tur var hade den en innelåda som såg trevligare ut... Se bra packat ut Quote
Guest Rydberg Posted April 21, 2004 Posted April 21, 2004 Det som döljde säg i kartongen var ett Pass Labs X-350. En tung rackare på runt 70 kilo, nu börjar vi snacka tung hifi, bokstavligen Sätta på det!? spela!? näääääää! AV MED LOCKET SÅKLART!! :cool: Här ser vi ingångssteget, tweakobjekt månne?? Quote
Matrixen Posted April 21, 2004 Posted April 21, 2004 Prognosen är att det blir en varm sommar, men varför inte gardera sig lite :cool: Quote
eliot Posted April 21, 2004 Posted April 21, 2004 Grattis!!! Var det Du som slog till på ebay 27 mars ? Quote
K-man Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 ....eller Vitusvikt.....fast då är det bara mono.. \\K-man Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Grattis!!! Var det Du som slog till på ebay 27 mars ? Nej, det är inte köpt på ebay! Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 O här ur fågelperspektiv :cool: Warming up! Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Upp and runnig! Mätaren visar bara vad som dras från transformatorn (4kVA stor) och står den stilla (som den mestadels gör) betyder det att man spelar i ren klass A. Spelade Pink Floyd på hälsovådlig volym innan idag och titt, den började svänga lite :cool: Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Här sitter Gromit och ser cool ut på slutsteg, han tyckte tydligen det funkade bra som pall! :cool: ........enda tills det började fräsa i byxorna på honom och köttbulledoften började spridas i rummet. Det blir VARMT det här steget! Quote
RENE Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Här sitter Gromit och ser cool ut på slutsteg, han tyckte tydligen det funkade bra som pall! :cool: ........enda tills det började fräsa i byxorna på honom och köttbulledoften började spridas i rummet. Det blir VARMT det här steget! NICE NICE Husk at skrive om lyden . Det er vel ikke gryphon jeg kan se i dit setup ? føj da Quote
eliot Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Mycket snyggt i mysbelysning Riktigt avundsjuk - Men jag instämmer med Rene: Hur låter det Quote
PASS Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Avundsjuuuuk!! Vill också ha en sådan där (i och för sig sitter man inte i sjön med Aleph-elektronik, men trehundra riktiga Pass-watt skulle jag ju inte direkt säga nej till; även om du "bara" har cirka 70 av watten ren klass A). 600 watt strömförbrukning på "tomgång" det blir en varm sommar Rydberg :cool: Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 NICE NICE Husk at skrive om lyden . Det er vel ikke gryphon jeg kan se i dit setup ? føj da Hehe, jo visst är det en Gryphon Callisto 2100 Ljudet är väldigt dynamiskt och öppet, det mest slående är dock ändå vilken renhet det finns i röster och t.ex. hihat slag. Spelade oanständigt högt igår med Pink Floyd, foten stampade så att jag belv helt matt! Skulle det vara nått man kanske skulle önska sig så vore det en gnutta värme till men jag ser det egentligen inte som något problem. Det spelar helt enkelt otroligt bra! Quote
Neodynium Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Låt den gå ett tag så kommer värmen!! Både i rummet och i ljudet... Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Man kan ha på den ett par timmar sen blir det nästan för varmt i rummet! Spelade nyss ganska så högt och en sak som är bra är att det aldrig låter hårt, bara luftigt och detaljerat utan någon som helst grynighet Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Angående uppvärmning, så här står det i manualen: Again, it is our experience that a 1 hour warm up is adequate for even the most critical listening experience. Stand-by mode allows a faster approach to optimal conditions as it keeps the front end circuit fully operational. Quote
Neodynium Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Låter some ett riktigt bra steg! synd att det drar så himla mycket ström dock.. Samt värmen.. hade ju dött i min 42kvm lägenhet Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Låter some ett riktigt bra steg! synd att det drar så himla mycket ström dock.. Samt värmen.. hade ju dött i min 42kvm lägenhet Ja det är bra men som sagt det blir varmt i rummet när det spelar. Btw steget slår av sig först när kylflänsarna är 75 C varma The amplifier has a thermal cutout that will disconnect AC power if the temperature exceeds 75 degrees Centigrade. This should never occur in real life. Quote
eliot Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Man kan ha på den ett par timmar sen blir det nästan för varmt i rummet! Ojdå Hur mycket drar den ? - Mina rör drar 500W oberoende om jag spelar eller ej och det märker jag inte direkt och jag har bara lite över 20 kvadratmeter i vardagsrummet. Väcker ha-begär så man får passa sig så att det inte blir som hos Timbre som ju har flera slutsteg - mitt rum är alldeles för litet för sådan excess Quote
Guest Rydberg Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Det drar 600W i tomgång och igårkväll efter ett par timmar på var det rätt varmt i rummet Quote
Gromit Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Det ska bli intressant att köra steget hemma hos mig. Lyssningsintryck: Man kan säga att jämfört med Rydbergs Callisto, som är en mycket trevlig integrerad förstärkare, så känns Pass X350 mycket mer dynamisk och kraftfull. Musiken bara flödar ur den och den har grym kontroll på högtalarna genom alla register. Säskilt hajar man till vid de mer dynamiska passagerna i musiken, man nästan "tappar andan" vid trumslag och liknande. Vi har ännu inte jämfört med något annat ännu men snart blir det nog jämförelser mot andra steg, t ex Classe eller gärna Krell/ML. /Gr. Quote
RENE Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Det drar 600W i tomgång och igårkväll efter ett par timmar på var det rätt varmt i rummet ja De ARC M300 jeg havde brugte godt 1000w og kunne godt give god varme i min stue på 70m2 . varme fra hifi er altid godt . ps jeg er lige ved at få lagt 16A ind til min MC602 da den ikke får strøm nok når jeg spiller højt Quote
PASS Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Rydberg: Hur mycket drar steget på standby (egentligen det intressanta i sammanhanget, då 600 watt under spelning inte har någon större betydelse för elkostnaden, och litet värme får man väl stå ut med då världens bästa förstärkeri står för väljudet ) Quote
Guest krelle Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 OJOJ vicken grej. Det är inte lite sugen man blir på att lyssna på ditt system. Grattis till bra köp! Mvh Krelle Quote
Gromit Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Hur mycket drar steget på standby 25 W enligt manualen. Quote
Recommended Posts