Jump to content

RÖR - i Alingsås???

sladd

Recommended Posts

Sladd, Rumlade ni runt i Nyår och vaknade på rätt sida ?? :)

Även den mest "tröga hifi butiken" i Sverige får tydligen bort friktionen / avisionen mot rör. Hur gick det till ???

Mer info innan jag startar bilen eller kommer hemtjänsten ??

Jag föredrar hemtjänsten så...

Grattis

MVH

Lech :black::o

Japp, 6,5 försteget och MB 450 är på väg över atlanten.

Output Power

into 4ohm

Tetrode = 500 watts

Triode = 225 watts

into 8ohm

Tetrode = 339 watts

Triode = 200 watt

mums (Lech, det är dessa siffror som får mig att gå i gång, hemtjänsten kommer att köra mycket rör framigenom :)

mvh

Output Power

into 4ohm

Tetrode = 500 watts

Triode = 225 watts

into 8ohm

Tetrode = 339 watts

Triode = 200 watt

mums (Lech, det är dessa siffror som får mig att gå i gång, hemtjänsten kommer att köra mycket rör framigenom :)

mvh

Sätt upp mig på bokningslistan för Hemtjänsten. Jag har fri kort från hifi vården :clown: som betalar.

Skämt åsido ta hit ett par,hör av dig.

MVH

Lech :blush

Output Power

into 4ohm

Tetrode = 500 watts

Triode = 225 watts

into 8ohm

Tetrode = 339 watts

Triode = 200 watt

mvh

Då blir det vägen förbi Alingsås nästa gång vi åker ner till Onsala. När dyker de upp? Grattis till ett riktigt tungt märke.

Länkar:

Verkar som de låter bra

....och ser bra ut gör de också

Grattis Sladd! Ni är ju lika begåvade som jag ....

Jag vill också slå ett slag för deras förförstärkare 5.5 som är det enda rena rörförsteget dom har idag, dessutom åtkomligare i pris för de flesta. Detta gäller även MB-185 som presenterar ljud i klass med MB-185. 185 Watt är också tillräckligt kraftigt för de flesta. I vår skall dom dessutom släppa ett phonosteg med disign som ansluter till 6.5/7.5. Hoppas det blir så också. Med all respekt för VTL så har dom haft lite bekymmer med att hålla tider.

VTL hör helt klart hemma i Sverige. Används bl a av Wilson när dom tar fram sina högtalare (artikel om detta i senaste TAS).

Fremer är lyrisk i senaste numret av Stereophile.

En liten detalj dock, VTL anger uteffekten i 5 ohm - i vart fall i bruksanvisningen.

Fantastisk rolig nyhet!!! :mm::)

Hej Bebop! tänkte väl att du skulle vakna till :)

När jag tittar på effektsiffrorna anges de i 4W och 8W, :?: det verkar som de behöver lite korrhjälp på sidan.

Men det är alltså i 5 ohm? Man kan undra varför i allsin dar då.

Jag skall träffa Luke Manley i slutet på februari. Det blir ju en given fråga av många andra

mvh

När jag tittar på effektsiffrorna anges de i 4W och 8W, :?: det verkar som de behöver lite korrhjälp på sidan.

Jag skall träffa Luke Manley i slutet på februari. Det blir ju en given fråga av många andra

mvh

Som Du vet har inte VTL högtalaranslutningar för 4 och 8 ohm. De har endast en utgång. Vad dom säger här (handlaren) är att 5 ohm är en kompromiss eftersom de flesta högtalare ligger mellan 4-6 ohm. Samtidigt är värdet i 5 ohm stabilit ända ner till 2 ohm... men bäst förklaring bör naturligtvis Luke kunna ge.

VTL anger 425 W i 5 ohm (225 i triode) medan Art Dudleys mätningar i nya Stereophile visar 350 W i 8 ohm och 510 W i 4 ohm. Där finns mer matnyttigt om MB450. Om den inte kommit till Sverige än, så kan den inte vara långt borta.

Kul med VLT i Sverige! :)

mvh

Jag tror det ibland kan bli detta fel mellan tecknet för Ohm som ibland visas som W. Ett likartat fel är när " ersätts med ? och detta är alltså datorerna som "hjälper oss" med detta... :(

För undertecknad är VTL-450 MB Signature den bärande komponenten i ett av de läckraste system jag nånsin hört.

Ett par (förhållandevis) "enkla" SF Cremona togs till himlen och tillbaka med dessa rör-bestar en magisk kväll på bossanova audio för några år sedan. Perfekt matchning.

Jag har hört många system som varit dyrare, mycket dyrare tom, men få som varit bättre.

sladd, detta blir ett lyckokast.

En resa till västkusten kommer närmare och närmare, känner jag :)