Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Leif fyller på och nu får nog AC/DC snart lämna scenen... Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Multikanalveckoslut och här dök bl.a. Larry Carlton upp skärmen. Ett häftigt framträdande och en fin dokumentation. Elektronik saknades inte i detta arrangemang... Både multikanalskivor och musikvideos. Vad jag speciellt kommer ihåg är Fourplay's debutalbum på Multichannel DVD-Audio och det är nog inte riktigt så jag vill avnjuta Moonjogger och denna musik. Ett par Duke som bakhögtalare är ju annars en kul och kanske annorlunda lösning. Quote
eliot Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Jättetrevligt upplägg med bilder på det som varit Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Marten-skylten har kommit fram och nu börjar det dra ihop sig på allvar... Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Jättetrevligt upplägg med bilder på det som varit Tack! Det blir lätt tvära tidskast och här drar det ihop sig till Swedish Statement. En Euphoniaträff för ett par år sedan och ta nu en titt på akustiska arrangemang... Quote
calle_jr Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/m...ichannel013.JPGInte så dumt att ta bort mittersta bänkbenen. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Coltrane fick stå tillbaka denna afton och som så många gånger förr kunde man nästan ha spelat In the Midnight Hour med Wilson Pickett trots att det var en lyssningskväll mitt i veckan... :cool: Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Juha och plundin i lyssningstagen med Diana Krall på ett hörn... Quote
IcedEarth Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Hehe den där Jorma väskan minns man ju, såg väldigt välgjord ut! //rillo Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Hehe den där Jorma väskan minns man ju, såg väldigt välgjord ut! Den kunde inte smita kameragluggen förbi... Portfölj till Jorma Prime. Quote
K-man Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Vinylafton på Besökscentret och det spelades en del medhavd musik. Bl.a. den här annorlunda pressningen från image hifi fick ta plats på Avid-spelaren. Om jag inte minns helt fel gjorde vinyllacket blandade intryck på lyssnarskaran... Många trevliga stunder har man haft de lokalerna! Denna vinylkväll tillhör helt klart höjdarna! det var musikintresse för hela slanten! Demotillfällena som bjöds på för något år sedan var riktigt bra de med! Ett par av dem har helt klart satt sig på hifiminneslistan! \\K-man Quote
eliot Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Många trevliga stunder har man haft de lokalerna! Denna vinylkväll tillhör helt klart höjdarna! det var musikintresse för hela slanten! Demotillfällena som bjöds på för något år sedan var riktigt bra de med! Ett par av dem har helt klart satt sig på hifiminneslistan! \\K-man Snacka inte om det :clown: - vi är avundsjuka, vi som bor på ostkusten Quote
K-man Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Snacka inte om det :clown: - vi är avundsjuka, vi som bor på ostkusten Hehee...men jag tycker ni börjar hämta igen lite nu! \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Snacka inte om det :clown: - vi är avundsjuka, vi som bor på ostkusten Öst är öst och väst är väst men musik skapar inga gränser... :cool: Vänster kanal och det kan skådas en del akutikinsatser redan här men allting är ju relativt i den akustiska skolan. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 En miljööverblick runt höger kanal. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Swedish Statement tornar upp sig som en fästning i lyssningsrummet och visst var det läge för mäktiga orkesterverk men även gles jazz och bozzanova klarade sig fint. Quote
Absolute Audio Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Swedish Statement tornar upp sig som en fästning i lyssningsrummet och visst var det läge för mäktiga orkesterverk men även gles jazz och bozzanova klarade sig fint. Så otroligt mäktig syn! Har besökt Marten vid ett par tillfällen men har tyvär aldrig lyssnat på Coltrane Supreme riggen. Men det vore en upplevelse att få göra någon gång. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Hur står det nu till på utsidan... Ja, vi har en väldämpad skåpbil (undrar hur bilstereon låter... ) och första lasset ser ut att snart vara på väg. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Har besökt Marten vid ett par tillfällen men har tyvär aldrig lyssnat på Coltrane Supreme riggen. Men det vore en upplevelse att få göra någon gång. kansas, det tilfället kan vara närmare än du anar... :cool: Det finns lite träffar planerade i programmet och vi får se vad som kan komma att dukas upp. Jag skickar PM om Statement är på gång. Quote
Matrixen Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 De olika gästspel och lyssningsträffar som erbjudits hos Marten Center har varit mycket uppskattade. Jag har haft turen att besöka merparten av dessa, men grämer mig att jag missade just Pl audios besök med Lamm Quote
Absolute Audio Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 kansas, det tilfället kan vara närmare än du anar... :cool: Det finns lite träffar planerade i programmet och vi får se vad som kan komma att dukas upp. Jag skickar PM om Statement är på gång. Det är fullservice här på Euphonia :cool: Vore en upplevelse för ett Marten freak som jag! Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 En snabb blick på de kvarvarande flyttpinalerna och alltmer av utrustningen har redan dragit till Chalmersgatan... Kvar har vi dock smygpremiären, lyssningskvällen och lussefirandet i samband med den inofficiella presentationen av en diamantbestyckad fågel vid namn Marten Bird. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Så här såg adventsfikabordet ut innan ornitologerna började hugga in... Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Här stod en bird i lugn och ro som väntade på att bli artbestämd. Observera att filterkomponenterna ligger utanför krävan, så färska var alltså dessa exemplar. Det handlade egentligen om en världspremiär... :cool: Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Ett glatt gäng har slagit sig ner runt fikabordet och Marten Bird har numera slagit sig ner i ny miljö. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Ett smakprov och så här läckert kommer det alltså att bli... :cool: Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Därmed låses grinden för sista gången till Mårten Design Besökscenter eller Mårten Centre som det kallades mot slutet. En epok är till ända och adressen var Götabergsgatan 18 i Vasastan. Quote
Timbre™ Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Ett avslut leder oftast till en början och så har det till slut blivit dags att samla ihop sig och dra vidare... :cool: Glöm inte skylten... Quote
calle_jr Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/m...martenew438.JPGWOW Quote
Merkurius Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Har någon i tråden sagt något om när det blir premiär? Vilken svanå-level kommer det att bli på rummen? Quote
Recommended Posts