Jump to content

Recommended Posts

• Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Multikanalveckoslut och här dök bl.a. Larry Carlton upp skärmen.

Ett häftigt framträdande och en fin dokumentation.

Multichannel009.JPG

Elektronik saknades inte i detta arrangemang... :)

Multichannel013.JPG

Både multikanalskivor och musikvideos. Vad jag speciellt kommer ihåg är Fourplay's debutalbum på Multichannel DVD-Audio och det är nog inte riktigt så jag vill avnjuta Moonjogger och denna musik.

Multichannel002.JPG

Ett par Duke som bakhögtalare är ju annars en kul och kanske annorlunda lösning.

Multichannel008.JPG

Posted
Jättetrevligt upplägg med bilder på det som varit :mm:

Tack! Det blir lätt tvära tidskast :) och här drar det ihop sig till Swedish Statement.

En Euphoniaträff för ett par år sedan och ta nu en titt på akustiska arrangemang... ;)

Statement033.JPG

Posted

Coltrane fick stå tillbaka denna afton och som så många gånger förr kunde man nästan ha spelat In the Midnight Hour med Wilson Pickett trots att det var en lyssningskväll mitt i veckan... :cool: :)

Statement018.JPG

Posted
Vinylafton på Besökscentret och det spelades en del medhavd musik.

martenvinyl037.JPG

Bl.a. den här annorlunda pressningen från image hifi fick ta plats på Avid-spelaren.

martenvinyl020.JPG

Om jag inte minns helt fel gjorde vinyllacket blandade intryck på lyssnarskaran... :)

martenvinyl052.JPG

Många trevliga stunder har man haft de lokalerna! Denna vinylkväll tillhör helt klart höjdarna! det var musikintresse för hela slanten! :mm:

Demotillfällena som bjöds på för något år sedan var riktigt bra de med! Ett par av dem har helt klart satt sig på hifiminneslistan!

\\K-man

Posted
Många trevliga stunder har man haft de lokalerna! Denna vinylkväll tillhör helt klart höjdarna! det var musikintresse för hela slanten! :mm:

Demotillfällena som bjöds på för något år sedan var riktigt bra de med! Ett par av dem har helt klart satt sig på hifiminneslistan!

\\K-man

Snacka inte om det :clown:

- vi är avundsjuka, vi som bor på ostkusten :black::D

Posted
Snacka inte om det :clown:

- vi är avundsjuka, vi som bor på ostkusten :black::D

Öst är öst och väst är väst men musik skapar inga gränser... :cool::) Vänster kanal och det kan skådas en del akutikinsatser redan här men allting är ju relativt i den akustiska skolan.

Statement064.JPG

Posted

Swedish Statement tornar upp sig som en fästning i lyssningsrummet och visst var det läge för mäktiga orkesterverk men även gles jazz och bozzanova klarade sig fint.

Statement057.JPG

Posted
Swedish Statement tornar upp sig som en fästning i lyssningsrummet och visst var det läge för mäktiga orkesterverk men även gles jazz och bozzanova klarade sig fint.

Statement057.JPG

Så otroligt mäktig syn! :mm: Har besökt Marten vid ett par tillfällen men har tyvär aldrig lyssnat på Coltrane Supreme riggen. Men det vore en upplevelse att få göra någon gång.

Posted
Har besökt Marten vid ett par tillfällen men har tyvär aldrig lyssnat på Coltrane Supreme riggen. Men det vore en upplevelse att få göra någon gång.

kansas, det tilfället kan vara närmare än du anar... ;) :cool:

Det finns lite träffar planerade i programmet och vi får se vad som kan komma att dukas upp.

Jag skickar PM om Statement är på gång.

Statement030.JPG

Posted

De olika gästspel och lyssningsträffar som erbjudits hos Marten Center har varit mycket uppskattade. Jag har haft turen att besöka merparten av dessa, men grämer mig att jag missade just Pl audios besök med Lamm :black:

Posted
kansas, det tilfället kan vara närmare än du anar... ;) :cool:

Det finns lite träffar planerade i programmet och vi får se vad som kan komma att dukas upp.

Jag skickar PM om Statement är på gång.

Det är fullservice här på Euphonia :cool: Vore en upplevelse för ett Marten freak som jag!

Posted

En snabb blick på de kvarvarande flyttpinalerna och alltmer av utrustningen har redan dragit till Chalmersgatan... :)

martenew159.JPG

Kvar har vi dock smygpremiären, lyssningskvällen och lussefirandet i samband med den inofficiella presentationen av en diamantbestyckad fågel vid namn Marten Bird.

Bird003.JPG

Posted

Här stod en bird i lugn och ro som väntade på att bli artbestämd. Observera att filterkomponenterna ligger utanför krävan, så färska var alltså dessa exemplar. Det handlade egentligen om en världspremiär... :cool:

Bird019.JPG

Posted

Därmed låses grinden för sista gången till Mårten Design Besökscenter eller Mårten Centre som det kallades mot slutet.

En epok är till ända och adressen var Götabergsgatan 18 i Vasastan.

martenew056.JPG