Mattias Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 En Svensk tös som sjunger i egen stil. Det är annorlunda än det mesta. Samtidigt som jag själv fängstlas genom åren av hennes egna och annorlunda musik. Detta med närmickad röst får ett nytt djup bla på följande skiva. Stina Nordenstam - And she closes her eyes -94. Min favorit med henne. Stina har gjort allt material själv. De flesta av låtarna är trevliga! Tex Little star, mmm mumma. Tåget.... (ni som har den , vet ) Skivan går för 69 pix i skrivande stund på cdon. Allmusic anger stilen som Dream pop, Indie pop. Det var lite roligt, man lär sig nytt varje dag /Mattias Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Author Posted April 19, 2004 Hennes bana börjande med denna skiva Memories of a color. Släppt -91. En lite mer jazzig skiva. /Mattias Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Author Posted April 19, 2004 Hoppar vi några år i tiden släpptes denna. Dynamite -96 Den har varit många hifiknuttars dröm! Det finns tom folk som angett den som deras bästa platta Själv har jag inte förstått mig på den än, det kanske tar lång tid Förklara gärna varför denna är så bra om ngn här gillar den, skulle vara kul att höra. /Mattias Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Author Posted April 19, 2004 People are strange -98 Spontant märklig skiva, men denna har jag lyssnat för lite på. Vad jag förstår är det inte mycket eget material på denna skiva. /Mattias Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Author Posted April 19, 2004 Avslutningsvis hennes senaste This is Stina Nordenstam -02 Vad skall man säga om den? Nej, låter bli och lyssnar istället /Mattias Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Author Posted April 19, 2004 Vore kul att höra era erfarenheter om skivorna, om henne, kanske varit på hennes konsert? Ordet är fritt /Mattias Quote
wintermute Posted April 22, 2004 Posted April 22, 2004 Stina sjöng en smula på Fleshquartets platta Flow. Bl a en duett med Freddie Wadling som är alldeles lysande. Mums! Quote
Mattias Posted April 22, 2004 Author Posted April 22, 2004 Härligt, gillar ju Wadling speciellt i duett med ngn trevlig dam. Såg att Fleshquartet gjort en liveplatta med herr Wadling. Måste kolla mer på detta Kom på att vår Stina även är med och sjunger spår på följande plattor: Vangelis - Voices Skön skiva för övrigt. Yello - Pocket universe. En låt med Stina som är trevlig. Mvh Mattias Quote
Recommended Posts