Jump to content

Recommended Posts

Posted

En Svensk tös som sjunger i egen stil. Det är annorlunda än det mesta. Samtidigt som jag själv fängstlas genom åren av hennes egna och annorlunda musik. Detta med närmickad röst får ett nytt djup bla på följande skiva.

e93303eqn7y.jpg

Stina Nordenstam - And she closes her eyes -94.

Min favorit med henne. Stina har gjort allt material själv. De flesta av låtarna är trevliga! Tex Little star, mmm mumma. Tåget.... :mm: (ni som har den , vet :D)

Skivan går för 69 pix i skrivande stund på cdon.

Allmusic anger stilen som Dream pop, Indie pop. Det var lite roligt, man lär sig nytt varje dag ;)

/Mattias

Posted

Hoppar vi några år i tiden släpptes denna.

f090564f3zd.jpg

Dynamite -96

Den har varit många hifiknuttars dröm! Det finns tom folk som angett den som deras bästa platta :o Själv har jag inte förstått mig på den än, det kanske tar lång tid ;)

Förklara gärna varför denna är så bra om ngn här gillar den, skulle vara kul att höra.

/Mattias

Posted

e14838ucl02.jpg

People are strange -98

Spontant märklig skiva, men denna har jag lyssnat för lite på. Vad jag förstår är det inte mycket eget material på denna skiva.

/Mattias

Posted

Härligt, gillar ju Wadling speciellt i duett med ngn trevlig dam. Såg att Fleshquartet gjort en liveplatta med herr Wadling.

Måste kolla mer på detta :)

Kom på att vår Stina även är med och sjunger spår på följande plattor:

c79767c2c83.jpg

Vangelis - Voices

Skön skiva för övrigt.

c85473n43ta.jpg

Yello - Pocket universe.

En låt med Stina som är trevlig.

Mvh Mattias