Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja lägger upp bilder efter att sjösse här på forumet har legat på mig i 2 år nu att jag ska lägga upp bilder på min Linn anläggning som funkar lika bra till film som musik

Fondvggen.jpg

Stativet.jpg

På Bilden Ser vi följande

Fronhögtalare Espek fullt aktiva

Centerhögtalare 5120 Fullt aktivt

I racket så har vi överst Linn unidisk sc sen kommer 4 st Linn 2250 varav 3 st används till frontarna(ett steg per register) det fjärde steget används av centern, längst ner har vi ett Linn LK 140 som driver surrondhögtalarna (ej aktivt)

Posted

Skam den som ger sig :)

Ja tjat lönar sig, har följt denna anläggning under dess gång.

En mycket stilren och väljudande anläggning. Sist jag var där pratade vi om en lösning på Golvvibrationer.

Jag tror på en stenplatta. Nu ska jag bara tjata lite till, på att det ska skaffas en Topp utrustad LP-12:a

Mvh

Sjöström

Posted

Någon Lp spelare kommer det inte att bli :(

Men kanske någon for av Linn´s digital spelare med HD lösning, problemet idag är bara det att det endast finns för 2 kanal lyssning och inget för film

Posted
Tja lägger upp bilder efter att sjösse här på forumet har legat på mig i 2 år nu att jag ska lägga upp bilder på min Linn anläggning som funkar lika bra till film som musik

Kul att du kom till skott! :mm:

Aktiv delning och tre stereoslutsteg till ett par högtalare, jag kan ibland tycka att det är mycket med två.... :)

Trevlig och ren stil.

Det var väl Komri som demades på en Stockholmsmässa och där var det aktiv basdrivning om jag inte minns fel... :?:

Posted
Kul att du kom till skott! :mm:

Aktiv delning och tre stereoslutsteg till ett par högtalare, jag kan ibland tycka att det är mycket med två.... :)

Trevlig och ren stil.

Det var väl Komri som demades på en Stockholmsmässa och där var det aktiv basdrivning om jag inte minns fel... :?:

Om det var komri, så var det aktiv basdelning för komri har interna slutsteg till basen

Jag skulle nog säja att alla Linn burkar byggs för att köras aktivt, först då presterar de maximalt tyvärr blir det ganska dyrt eftersom det går 10 kanaler till 5x2 deras nyare burkar

Den stora fördelen med Aktiv drift äratt man avlaster slutstegen med ca 30 % vilket gör att man behöver väldigt lite effekt för att högtalaren ska komma igång även vid riktigt låga ljudvolymer

Posted
Tänk jag har aldrig lyssnat på en linn-rigg förutom då skivspelarna, antar att det är mera åt det musikaliska hållet än det superupplösta!?

Det stämmer ganska bra, handlar mera om takt och känsla än att höra alla microdetaljer, men ju dyrare Linn-rigg ju mera högupplöst blir det

Linn använder Tunedem som utverderings teknik vilket i stora drag handlar om att förstå vad musiken handlar om, ju lättare det är att följa melodin destå bättre Tunedem

för den som är nyfiken på Tunedem som metod kan kolla denna länk

http://www.lejonklou.com/?page=36