pekka71 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Tja lägger upp bilder efter att sjösse här på forumet har legat på mig i 2 år nu att jag ska lägga upp bilder på min Linn anläggning som funkar lika bra till film som musik På Bilden Ser vi följande Fronhögtalare Espek fullt aktiva Centerhögtalare 5120 Fullt aktivt I racket så har vi överst Linn unidisk sc sen kommer 4 st Linn 2250 varav 3 st används till frontarna(ett steg per register) det fjärde steget används av centern, längst ner har vi ett Linn LK 140 som driver surrondhögtalarna (ej aktivt) Quote
K-man Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Åhh, riktigt snyggt det där!! Läcker tapet också!!! Kan tro det förbrukas mycket tid vid den setupen! \\K-man Quote
Duck77 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Skam den som ger sig Ja tjat lönar sig, har följt denna anläggning under dess gång. En mycket stilren och väljudande anläggning. Sist jag var där pratade vi om en lösning på Golvvibrationer. Jag tror på en stenplatta. Nu ska jag bara tjata lite till, på att det ska skaffas en Topp utrustad LP-12:a Mvh Sjöström Quote
pekka71 Posted December 31, 2007 Author Posted December 31, 2007 Någon Lp spelare kommer det inte att bli Men kanske någon for av Linn´s digital spelare med HD lösning, problemet idag är bara det att det endast finns för 2 kanal lyssning och inget för film Quote
Guest asimov66 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Riktigt snyggt. Jag har alltid gillat LINN Quote
Timbre™ Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Tja lägger upp bilder efter att sjösse här på forumet har legat på mig i 2 år nu att jag ska lägga upp bilder på min Linn anläggning som funkar lika bra till film som musik Kul att du kom till skott! Aktiv delning och tre stereoslutsteg till ett par högtalare, jag kan ibland tycka att det är mycket med två.... Trevlig och ren stil. Det var väl Komri som demades på en Stockholmsmässa och där var det aktiv basdrivning om jag inte minns fel... Quote
pekka71 Posted January 1, 2008 Author Posted January 1, 2008 Kul att du kom till skott! Aktiv delning och tre stereoslutsteg till ett par högtalare, jag kan ibland tycka att det är mycket med två.... Trevlig och ren stil. Det var väl Komri som demades på en Stockholmsmässa och där var det aktiv basdrivning om jag inte minns fel... Om det var komri, så var det aktiv basdelning för komri har interna slutsteg till basen Jag skulle nog säja att alla Linn burkar byggs för att köras aktivt, först då presterar de maximalt tyvärr blir det ganska dyrt eftersom det går 10 kanaler till 5x2 deras nyare burkar Den stora fördelen med Aktiv drift äratt man avlaster slutstegen med ca 30 % vilket gör att man behöver väldigt lite effekt för att högtalaren ska komma igång även vid riktigt låga ljudvolymer Quote
iroise Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Tänk jag har aldrig lyssnat på en linn-rigg förutom då skivspelarna, antar att det är mera åt det musikaliska hållet än det superupplösta!? Quote
pekka71 Posted January 1, 2008 Author Posted January 1, 2008 Tänk jag har aldrig lyssnat på en linn-rigg förutom då skivspelarna, antar att det är mera åt det musikaliska hållet än det superupplösta!? Det stämmer ganska bra, handlar mera om takt och känsla än att höra alla microdetaljer, men ju dyrare Linn-rigg ju mera högupplöst blir det Linn använder Tunedem som utverderings teknik vilket i stora drag handlar om att förstå vad musiken handlar om, ju lättare det är att följa melodin destå bättre Tunedem för den som är nyfiken på Tunedem som metod kan kolla denna länk http://www.lejonklou.com/?page=36 Quote
Recommended Posts