Jarre Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 Som ny här på forumet, tänkte jag tipsa om en skivsamling som jag tycker håller mycket hög HiFi-faktor. Det är The Blue Nile. Några av Er har säkert hört talas om gruppen tidigare, men för Er andra är det ett finfint tips på detaljrikedom, briljans och dynamik. Hej på Er!! Quote
TCM Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 Ja, dom har ju dessutom en klar HiFi anknytning. Deras första album, A walk across the rooftops, gavs ut av Linn som skapade ett skivbolag för detta. Quote
Hasse Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 Ja, dom har ju dessutom en klar HiFi anknytning. Deras första album, A walk across the rooftops, gavs ut av Linn som skapade ett skivbolag för detta. Av deras skivor är det väl den första jag tycker håller högst musikalisk kvalitet och även låter bäst (i alla fall på vinyl ) Quote
TCM Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 Av deras skivor är det väl den första jag tycker håller högst musikalisk kvalitet och även låter bäst (i alla fall på vinyl ) Jag vågar inte svara för ljudkvalitén, men musikaliskt tycker jag att Hats är lika bra. (mina vinylex ligger nerpackade sedan mitten på 90-talet, det börjar bli dags att skaffa något att spela dom på ) Här är en video med Saturday Nights från Hats. Det är en amatörvideo som visar Hopper-tavlor till musiken - superbra! Quote
Recommended Posts