vovven Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Ett nytt fabrikat på den Svenska HiFi-scenen har anlänt. Det är jag på Improved Audio som tagit agenturen för Tyska TRIGON AUDIO. Det rör sig om ambitiösa High End utrustningar som byggs hanverksmässigt av ett litet entusiastföretag. Affärsidén lyder ”Audiokomponenter med enastående tonala, elektriska, mekaniska och inte minst estetiska egenskaper till rimliga pengar” Sortimentet omfattar För och slutsteg, integrerad förstärkare, CD-spelare samt 2 st RIAA-försteg. Trigon Recall Trigon Energy Trigon Snowwhite och Dwarf TRE 50M Monoblock Hälsningar www.improvedaudio.se Quote
IcedEarth Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Snygga monoblock måste jag säga! //rillo Quote
Greensleeves Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Vid sökning hittade jag ej Improved Audio via url-adressen http://www.improvedaudio.se/. Däremot gick firmans webbplats att finna på följande adress: http://improvedaudio.se/. Quote
vovven Posted December 31, 2007 Author Posted December 31, 2007 Gott nytt år alla HiFi-vänner! 2007 var året som jag snubblade över en agentur och blev egenföretagare. Det hela började i somras då jag via lite krokiga vägar fick kontakt med Trigon Audio. Jag hade under en tid varit på jakt efter ny elektronik och lyssnat in mig på Primare, Bladelius, Thule, Hegel, Densen m fl. Synnerligen ambitiösa enheter allihop med en liten favorit i Densen med sin säregna design. Efter mycket telefonerande med diverse distributörer och återförsäljare men framför allt med chefskonstruktör Rainer Reddemann beslöt jag mig för att "hoppa på". Reddemann är em inbiten ljudentusiast som de senaste 25 åren arbetat med välljudande konstruktioner. Trigon Audio utgör en intressant symbios mellan välljud och elegant design. Jag har fått klart för mig att den typiske Trigonkunden är en kräsen konsument som utöver välljud även vill ha något vackert som matchar den eleganta inredningen i hemmet. Med dess höga "WAF" kommer även kvinnor att få upp ögonen och öronen för Trigon´s produkter. Trigon Energy Silver Trigon Recall Silver Vänliga hälsningar Björn Hestner Driver Improved Audio Quote
Guest asimov66 Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 vilka snygga saker. Verkar seriöst byggda med. Kan man endast finns dem i jönköping eller de finns i malmöregionen med att smyglyssna på? Quote
vovven Posted January 4, 2008 Author Posted January 4, 2008 vilka snygga saker. Verkar seriöst byggda med. Kan man endast finns dem i jönköping eller de finns i malmöregionen med att smyglyssna på? Skall under våren arbeta med att finna återförsäljare, Du har kanske tips på ambitiösa butiker i Skåne som behöver friska upp programmet något! Hälsningar Quote
Kent_n Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Otroligt läckra produkter... Har du några data och priser på produkterna ? Quote
Bebop Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Jag spanade lite på Trigon för 5-6 år sedan. De hade ett par phonosteg som det skrevs vackra saker om. Vill minnas de hade tillnamnet Vanguard. Bl a rekommenderade Bo Christensen på Bow mig att köpa Trigon till mitt Bow-set. Så blev det emellertid inte. Jag satsade på rör-phono istället. Ser väldigt prydliga ut a la tysk och schweizisk sparsmakad design. Quote
vovven Posted January 5, 2008 Author Posted January 5, 2008 Jag spanade lite på Trigon för 5-6 år sedan. De hade ett par phonosteg som det skrevs vackra saker om. Vill minnas de hade tillnamnet Vanguard. Bl a rekommenderade Bo Christensen på Bow mig att köpa Trigon till mitt Bow-set. Så blev det emellertid inte. Jag satsade på rör-phono istället. Ser väldigt prydliga ut a la tysk och schweizisk sparsmakad design. Tjena Bebop! Intressant, Jag visste inte att det fanns en Svensk agentur, Numera heter steget Vanguard II, lite uppgraderad sen sist, till den finns även ett batteriströmförsörjning Volcano II. Hälsningar Quote
Bebop Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Intressant, Jag visste inte att det fanns en Svensk agentur, Numera heter steget Vanguard II, lite uppgraderad sen sist, till den finns även ett batteriströmförsörjning Volcano II. Hälsningar Bow är danskt, det fanns ingen agentur vare sig där eller här. Men det gick ju handla från Tyskland direkt. Landsgränser är numer inga större hinder som bekant. Quote
vovven Posted January 19, 2008 Author Posted January 19, 2008 Följande komponenter finns numera för avlyssning på Balance i Jönköping. Trigon Energy Förstärkare Trigon Recall CD-spelare Trigon Vanguard II RIAA-steg Balance hemsida Hälsningar Quote
vovven Posted January 28, 2008 Author Posted January 28, 2008 Trigon Energy-Recall-combon spelar för närvarande ihop med Thiel SC2.4 som även den har Sverigepremiär på Balance i Jönköping. Hälsningar Quote
vovven Posted February 9, 2008 Author Posted February 9, 2008 Den Ryska marknade kräver starkare doningar än Trigon tidigare kunnat leverera. Trigons svar på dessa önskemål är MONOLOG. Ett nytt monoblock med mer kraft. Quote
vovven Posted March 1, 2008 Author Posted March 1, 2008 I Torsdags lämnade jag in Trigon Energy och Recall för provlyssning till HiFi & Musik. Det är tänkt att artikeln skall in i Aprilnumret. Quote
Guest asimov66 Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Vad kul det ser jag fram emot att läsa mer om. Quote
Kent_n Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 I Torsdags lämnade jag in Trigon Energy och Recall för provlyssning till HiFi & Musik. Det är tänkt att artikeln skall in i Aprilnumret. Håller tummarna, kul med ett nytt märke på svenska marknaden,,,Ser framemot April nummret va H&M Quote
vovven Posted March 25, 2008 Author Posted March 25, 2008 Artikeln om Trigon Energy och Recall kommer tyvärr inte in i Aprilnumret som det var tänkt, nu är det Majnumret som är aktuellt. Det blev förseningar och jag förstod att en artikel måste passa in med övrigt innehåll i tidningen. I Septemberutgåvan av High Fidelity är det planerat införande av test av samma hårdvara. Quote
Greensleeves Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 Artikeln om Trigon Energy och Recall kommer tyvärr inte in i Aprilnumret som det var tänkt, nu är det Majnumret som är aktuellt. Det blev förseningar och jag förstod att en artikel måste passa in med övrigt innehåll i tidningen... Bättre sent än aldrig..! Quote
vovven Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 Äntligen har hemsidan fått sig en riktig uppryckning. Nu har produktdatabladen uppdaterats och numera finns ett galler med högupplösta bilder. Vad som återstår är en flik där manualerna kommer finnas tillgängliga. MVH Quote
Recommended Posts