Jump to content

Väldesignad HighEnd

vovven

Recommended Posts

Ett nytt fabrikat på den Svenska HiFi-scenen har anlänt.

Det är jag på Improved Audio som tagit agenturen för Tyska TRIGON AUDIO. Det rör sig om ambitiösa High End utrustningar som byggs hanverksmässigt av ett litet entusiastföretag.

Affärsidén lyder

”Audiokomponenter med enastående tonala, elektriska, mekaniska och inte minst estetiska egenskaper till rimliga pengar”

Sortimentet omfattar För och slutsteg, integrerad förstärkare, CD-spelare samt 2 st RIAA-försteg.

903203.jpg

Trigon Recall

903201.jpg

Trigon Energy

snow_dwarf.jpg

Trigon Snowwhite och Dwarf

6.jpg

TRE 50M Monoblock

Hälsningar

www.improvedaudio.se

• 2 weeks later...

Gott nytt år alla HiFi-vänner!

2007 var året som jag snubblade över en agentur och blev egenföretagare. Det hela började i somras då jag via lite krokiga vägar fick kontakt med Trigon Audio. Jag hade under en tid varit på jakt efter ny elektronik och lyssnat in mig på Primare, Bladelius, Thule, Hegel, Densen m fl. Synnerligen ambitiösa enheter allihop med en liten favorit i Densen med sin säregna design. Efter mycket telefonerande med diverse distributörer och återförsäljare men framför allt med chefskonstruktör Rainer Reddemann beslöt jag mig för att "hoppa på". Reddemann är em inbiten ljudentusiast som de senaste 25 åren arbetat med välljudande konstruktioner. Trigon Audio utgör en intressant symbios mellan välljud och elegant design. Jag har fått klart för mig att den typiske Trigonkunden är en kräsen konsument som utöver välljud även vill ha något vackert som matchar den eleganta inredningen i hemmet. Med dess höga "WAF" kommer även kvinnor att få upp ögonen och öronen för Trigon´s produkter.

energy_top.jpg

Trigon Energy Silver

recall-front.jpg

Trigon Recall Silver

Vänliga hälsningar

Björn Hestner

Driver Improved Audio

Guest asimov66

vilka snygga saker.

Verkar seriöst byggda med.

Kan man endast finns dem i jönköping eller de finns i malmöregionen med att smyglyssna på?

vilka snygga saker.

Verkar seriöst byggda med.

Kan man endast finns dem i jönköping eller de finns i malmöregionen med att smyglyssna på?

Skall under våren arbeta med att finna återförsäljare, Du har kanske tips på ambitiösa butiker i Skåne som behöver friska upp programmet något!

Hälsningar

Jag spanade lite på Trigon för 5-6 år sedan. De hade ett par phonosteg som det skrevs vackra saker om. Vill minnas de hade tillnamnet Vanguard. Bl a rekommenderade Bo Christensen på Bow mig att köpa Trigon till mitt Bow-set. Så blev det emellertid inte. Jag satsade på rör-phono istället.

Ser väldigt prydliga ut a la tysk och schweizisk sparsmakad design.

Jag spanade lite på Trigon för 5-6 år sedan. De hade ett par phonosteg som det skrevs vackra saker om. Vill minnas de hade tillnamnet Vanguard. Bl a rekommenderade Bo Christensen på Bow mig att köpa Trigon till mitt Bow-set. Så blev det emellertid inte. Jag satsade på rör-phono istället.

Ser väldigt prydliga ut a la tysk och schweizisk sparsmakad design.

Tjena Bebop!

Intressant, Jag visste inte att det fanns en Svensk agentur, Numera heter steget Vanguard II, lite uppgraderad sen sist, till den finns även ett batteriströmförsörjning Volcano II.

van2.jpg

Hälsningar

Intressant, Jag visste inte att det fanns en Svensk agentur, Numera heter steget Vanguard II, lite uppgraderad sen sist, till den finns även ett batteriströmförsörjning Volcano II.

Hälsningar

Bow är danskt, det fanns ingen agentur vare sig där eller här. Men det gick ju handla från Tyskland direkt. Landsgränser är numer inga större hinder som bekant.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
I Torsdags lämnade jag in Trigon Energy och Recall för provlyssning till HiFi & Musik. Det är tänkt att artikeln skall in i Aprilnumret.

Håller tummarna, kul med ett nytt märke på svenska marknaden,,,Ser framemot April nummret va H&M

• 4 weeks later...

Artikeln om Trigon Energy och Recall kommer tyvärr inte in i Aprilnumret som det var tänkt, nu är det Majnumret som är aktuellt. Det blev förseningar och jag förstod att en artikel måste passa in med övrigt innehåll i tidningen.

I Septemberutgåvan av High Fidelity är det planerat införande av test av samma hårdvara.

Artikeln om Trigon Energy och Recall kommer tyvärr inte in i Aprilnumret som det var tänkt, nu är det Majnumret som är aktuellt. Det blev förseningar och jag förstod att en artikel måste passa in med övrigt innehåll i tidningen...

Bättre sent än aldrig..! :app:

Äntligen har hemsidan fått sig en riktig uppryckning. Nu har produktdatabladen uppdaterats och numera finns ett galler med högupplösta bilder. Vad som återstår är en flik där manualerna kommer finnas tillgängliga.

MVH