Haydn Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Hej! Jag åker till Warszawa imorgon och stannar över helgen. Är det någon som vet var de bästa Hifibutikerna ligger? Även CD-butiker är av intresse! Något borde ju finnas, Tomasz Stanko kommer ju därifrån Trevlig Helg! /Wilhelm Quote
calle_jr Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Hej, Det finns små traditionella radiohandlare om du är intresserad av rör och vintage. Nya grejer säljs mest i de stora varuhusen, exvis Zloty Tarasy vid centralstationen och i gallerian mitt emot (öster om) Kulturpalatset. Räkna med samma priser som här eller högre för ny (importerad) elektronik och cd-skivor. Ryssmarknaden i stadion direkt till vänster på andra sidan bron Poniatowskiego över Wisla är väl värt ett besök. Där säljs allt från damstrumpor till MIG, och alltså även elektronik och cd/dvd i mängder. Men göm dina pengar i strumpan och ta inte med plånbok med kort etc dit. Om du ska stanna lite längre kan du ta kontakt med Lukasz: http://www.lampizator.eu/ Jag skulle satsa i första hand på marknader, och om inte annat kan du köpa en färsk oxfile' och fina blommor till frugan. Hälsa! Edit: Jag har inte varit på ryssmarknaden sedan 2002, och det kan finnas risk att den stängts pga viss olaglig försäljning. Kolla med någon lokalt. Om jag minns rätt är det officiella namnet Praga Stadium. Quote
lech Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Hej, Det finns små traditionella radiohandlare om du är intresserad av rör och vintage. Nya grejer säljs mest i de stora varuhusen, exvis Zloty Tarasy vid centralstationen och i gallerian mitt emot (öster om) Kulturpalatset. Räkna med samma priser som här eller högre för ny (importerad) elektronik och cd-skivor. Ryssmarknaden i stadion direkt till vänster på andra sidan bron Poniatowskiego över Wisla är väl värt ett besök. Där säljs allt från damstrumpor till MIG, och alltså även elektronik och cd/dvd i mängder. Men göm dina pengar i strumpan och ta inte med plånbok med kort etc dit. Om du ska stanna lite längre kan du ta kontakt med Lukasz: http://www.lampizator.eu/ Jag skulle satsa i första hand på marknader, och om inte annat kan du köpa en färsk oxfile' och fina blommor till frugan. Hälsa! Edit: Jag har inte varit på ryssmarknaden sedan 2002, och det kan finnas risk att den stängts pga viss olaglig försäljning. Kolla med någon lokalt. Om jag minns rätt är det officiella namnet Praga Stadium. Quote
lech Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Hej, Det finns små traditionella radiohandlare om du är intresserad av rör och vintage. Nya grejer säljs mest i de stora varuhusen, exvis Zloty Tarasy vid centralstationen och i gallerian mitt emot (öster om) Kulturpalatset. Räkna med samma priser som här eller högre för ny (importerad) elektronik och cd-skivor. Ryssmarknaden i stadion direkt till vänster på andra sidan bron Poniatowskiego över Wisla är väl värt ett besök. Där säljs allt från damstrumpor till MIG, och alltså även elektronik och cd/dvd i mängder. Men göm dina pengar i strumpan och ta inte med plånbok med kort etc dit. Om du ska stanna lite längre kan du ta kontakt med Lukasz: http://www.lampizator.eu/ Jag skulle satsa i första hand på marknader, och om inte annat kan du köpa en färsk oxfile' och fina blommor till frugan. Hälsa! Edit: Jag har inte varit på ryssmarknaden sedan 2002, och det kan finnas risk att den stängts pga viss olaglig försäljning. Kolla med någon lokalt. Om jag minns rätt är det officiella namnet Praga Stadium[qoute/] Det finns en liten fin hifi butik nära gamla staden dom hetrer HIFI CLUB med inriktning på MC Intoch mfl Trevliga pojkar talar lite Svenska Be att få deras skiva AGA ZXARAYN Picking up the pieceses Den är strålande inspelad av polska radion MVH LECH Quote
Mattias A Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Hallå! Väcker tråden igen... Är det någon som har erfarenhet av Lampizator "BEST DAC"? Jag är lite nyfiken, verkar seriöst byggd, frågan är väl om konstruktionen hålller... Lampizator BEST DAC Det är alltså inte DIY, utan den man måste köpa färdig, då det verkar vara hemlig design? /M Quote
Bebop Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Hallå! Väcker tråden igen... Är det någon som har erfarenhet av Lampizator "BEST DAC"? Jag är lite nyfiken, verkar seriöst byggd, frågan är väl om konstruktionen hålller... Jag skulle inte ens fundera på att köpa eller ens prova en produkt med den typ av tårdrypande marknadsföring. "Den är så bra så att jag hoppade av en VD-position..." eller den är så bra därför att "jag valt ut de bästa komponenterna". För att skapa trovärdighet får man ju då redovisa något mer än så. Om den är så bra som han säger så kommer snart tidningarna att kasta sig över den liksom distributörer runt om i Euoropa. Om inte tycker jag att man kan betrakta det som "ännu en lycksökare som försöker kränga en produkt med nödargument". Jag hade sökt mig till de märken som redan har distribution här i Sverige. Quote
Mattias A Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 (edited) Jag skulle inte ens fundera på att köpa eller ens prova en produkt med den typ av tårdrypande marknadsföring. "Den är så bra så att jag hoppade av en VD-position..." eller den är så bra därför att "jag valt ut de bästa komponenterna". För att skapa trovärdighet får man ju då redovisa något mer än så. Om den är så bra som han säger så kommer snart tidningarna att kasta sig över den liksom distributörer runt om i Euoropa. Om inte tycker jag att man kan betrakta det som "ännu en lycksökare som försöker kränga en produkt med nödargument". Jag hade sökt mig till de märken som redan har distribution här i Sverige. Du har många poäng i det du säger, men jag funderade över tex G-Dis DAC-V'en som Svalander säljer, man kan knappast påstå att den har särskilt mycket publicitet eller distribution utanför landet, eller har den det? Oavsett vilket har den blivit hyllad... Det som får mig att höja på ögonbrynet är att han påstår att både WM8741 och WM8742 är långt sämre än det chippet han själv använder, något som jag mailat o frågat om. EDIT: Han lämar 7 dagars öppet köp. Nån som vill provlyssna? Edited August 15, 2010 by Mattias A Quote
Recommended Posts