Jump to content

BryLar Lowther DIY bildtråd


Sclalars

Recommended Posts

Tjäna alla goda naboer!

En liten hälsning från Norge, och ett nytt medlem her på Euphonia forumet.

Jeg tror jeg skal holde meg til det norske språket, og håper og tror at dere forstår hva jeg skriver.

Min kompis RODA, her på forumet, oppfordret meg til å legge ut noen bildetråder av mine Diy prosjekter, og jeg tar oppfordringen.

Det første jeg har tenkt å vise dere, er BryLar Lowther prosjektet som gjennomførdes sammen med kompanjong Brynjulf. Mitt navn er Lars, og opphavet til navnet BryLar regner jeg med at dere da kopplar?

Ok, da setter vi i gang med noen bilder. Dere får ikke alle på en gang ;)

Det starter med at vi freser det som skal bli avstivning, 30mm plywood:

09.jpg

Ferdig sammensatt ramme, med avstivning både horisontalt, og vertikalt:

12.jpg

11.jpg

Det kommer mer snart!

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Tilbaka från jobbet. På tide med noen nye bilder?

Jeg er vel proffs, men velger å kalle det diy. Gjør det jo selv, vet ni! :?:;)

Kan vel like gjærne fortelle det med en gang, jeg jobber pr dags dato som møbelsnickare/lærer på høgstadiet. Men, har alltid vært en diy mann på alle områder. Ni får se det som det er. et høgtalar bygge!

Her har vi montert en stk inner vegg. 3mm plywood. Høyttaleren skal bygges med två vegger, med sand emellan. Tanken er at den innerste veggen skal være så tynn at vibrasjonene går i gjennom, og blir tatt upp av sanden.

14.jpg

4 stk ferdige rammer med påmontert innevegger.

19.jpg

Som dere skjønner, blir det et par til meg, og ett par til Brynjulf. Ett sett i Kirsebær, og ett sett i Ek.

Her har vi limt staver til yttervegg. Det ble mange :o

For å spare litt på utgiftene, limte vi 6 mm Kirsebær/ Ek på 15 mm furu.

03.jpg

En monteringsmal var nødvendig fpr å få rett bue på ytterpanelene, Dette var ganske kritisk, her gjaldt det å være noga. Hvarfor, ser ni senare!

15.jpg

16.jpg

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Her har panelen fått olja. Jeg bruker en oljetyp som härdar. Den er norsk og heter Biofa. En mycket anvendelig olja, utan giftig tillsättningar. Luktar gott gjør den også :D

25.jpg

En liten provspenning med teststycken, för att se om vinklar stämmer. Så her blir det da innvendig i høgtalaren.

29.jpg

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Var går gränsen mellan DIY och PRO tillverkat. :?:

Skulle en av Bo Bengtsson själv ihopsatt M3 Pro vara DIY. ;)

Så fort det inte är köpt i affär utan snickrat själv är det väl DIY, men riktig DIY gör man med handverktyg företrädesvis köpta från Biltema eller Jula :cool: En sån där justersåg är på inköpslistan min inför framtiden.

Iaf, sådana grejer skulle underlätta mycket! Och ruskigt snygga byggen! tror inte alla får ihop det så där oavsett verktyg.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara precisionskrävande. Ungefär hur många arbetstimmar är du uppe i när högtalarbygget har kommit så här långt... :?:

Tja, det har ungefär tagit 3 mnd til och från på min fritid. Men jag har desverre inte räknat timmer. Har inte ljust heller :D

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...