Jump to content

Ny Hifibutik i Luleå

Rotelkraft

Recommended Posts

Äntligen har vi i Luleå fått ett komplement till Takt och Ton. Ett stenkast efter samma gata finns det nu en ny butik med namnet Luleå Hifi och Hembio. De kommer att ta hem det mesta. Det som finns inne nu är t ex. Primare, Xindak, SA, Focal, Klipsch och diverse TV apparater.

Lokalerna är alldeles nya och inhyser även ett lyssningsrum. Vet tyvärr inte namnat på ägaren/ägarna, men de var mycket trevliga.

Ni som bor i Luleå och i närheten, ta gärna vägarna förbi denna butik på Kungsgatan.

Tror inte de har någon sida, men jag ska dit på Fredag igen. Då ska jag passa på och fråga. Hade även tänkt vid tillfälle ta några bilder och ge er lite input av utrustningen, lokalerna, personalen och ljudet.

Ska bara ladda ryggsäcken med lite bra Metal och gå över dit(Har c:a 100m. dit) :D:D:D Blir en jobbig resa. :app:

Vad finns det att vinna på att en butik blir utkonkurrerad eller skämtar du... :?:

Hej.

Ja har man besökt den butiken, och blivigt Idot förklarad för att man inte har Linn så.... :black:

Finns historier om hur ägaren kastat ut folk, som inte samtyckt.

Nåväl ska bli roligt med lite nytt tänkande här uppe, alltid roligt med nya affärer.

Mvh

Sjösse

Grym skillnad på bemötande mellan dessa två butiker. Fick just veta av frun att digital kameran har gett upp :angry: Hoppas att nån annan kan åka dit och ta några fina bilder, så kan jag skriva några rader om hur lite olika grejor låter.(Stargazer du kan väl offra dig :blush du bor ju här i stan)

Vad finns det att vinna på att en butik blir utkonkurrerad eller skämtar du... :?:

Tyvärr, jag skämtar inte. Har inget emot bra butiker, eller seriösa butiker som återminstone försöker men butiker som ogenerat blåser folk inte bara en utan 2ggr efter varandra och sedan pissar på ens anläggning (verbalt) har inte jag mycket för. Så är det.

Har varit in i den nya butiken idag, de kommer säkert bli bra om de får tid på sig att bygga upp verksamheten. Det var i dessa sammanhang en vettig affärside som jag ser det, de vände sig till "medelsvensson" och alla skulle anse sig ha råd att åteminstone gå in i butiken. På sikt kommer de kanske byga upp med dyrare sortiment som jag förstod det. Verkade iaf servicevänliga och inte alls omöjliga att ta in det kunderna efterfrågade. I mitt fall rörförstärkare.

Detta skall absolut undersökas! Har varit förbi några gånger under byggnationen, men inte sedan de slog upp portarna.

Tveklöst är det så att det behövs ett alternativ i Luleå. Konkurrens gynnar alltid konsumenten (=that's us...).

Sedan suveräna Bossanova lades på is har ett stort tomrum funnits vid sidan om den lokala Linn-affären.

Stargazer du kan väl offra dig du bor ju här i stan

Absolut! Har dock ingen kamera, men ett besök skall det bli så fort jag kommer tillbaks (är i Stockholm denna vecka) ;)

Tyvärr, jag skämtar inte. Har inget emot bra butiker, eller seriösa butiker som återminstone försöker men butiker som ogenerat blåser folk inte bara en utan 2ggr efter varandra och sedan pissar på ens anläggning (verbalt) har inte jag mycket för. Så är det.

Märkligt att dom bara skulle framhålla Linn med tanke på utbudet dom har...?

Det är allvarliga och starka anklagelser mot en Takt&Ton som funnits på marknaden i över 20 år (vilket knappast är möjligt om dom blåser kunder och "verbal-pissar" på kundernas utrustning). När jag läser det blir min första reaktion att här är något som inte stämmer. Jag övertygad om att det finns en helt annan version om vad som hänt.

Jag tycker även att det är lite oetiskt att slänga ur sig den här typen av ensidiga påstående i forumet.

Jag tycker att när man gör så här grava anklagelser så skall man också bereda Takt&Ton möjlighet att svara på kritiken. Hoppas någon av er i Luleå vidarbefordra utsagorna till Takt&Ton.

Märkligt att dom bara skulle framhålla Linn med tanke på utbudet dom har...?

Det är allvarliga och starka anklagelser mot en Takt&Ton som funnits på marknaden i över 20 år (vilket knappast är möjligt om dom blåser kunder och "verbal-pissar" på kundernas utrustning). När jag läser det blir min första reaktion att här är något som inte stämmer. Jag övertygad om att det finns en helt annan version om vad som hänt.

Jag tycker även att det är lite oetiskt att slänga ur sig den här typen av ensidiga påstående i forumet.

Jag tycker att när man gör så här grava anklagelser så skall man också bereda Takt&Ton möjlighet att svara på kritiken. Hoppas någon av er i Luleå vidarbefordra utsagorna till Takt&Ton.

Bebop: Du har ingen aning vad som hänt, att ens anklaga mig för lögn då du inte har några som helst insikter i händelserna är bara lågt av dig. Du vet mycket mindre än du tror i denna fråga och att ta någons parti utan historian bakom visar din nivå.

Ang kundkretsen, jag har ingen aning vilket kundunderlag de har, och hur stor återkommande kundkrets. Däremot vet jag att de flesta av de jag känner som någon gång handlat eller ens varit in där slutat besköka butiken vilket är ett antal personer.

Frågan är debatterad öppet på linn forumet med representant för T&T för ett antal år sedan då händelserna ägt rum. Skicka dem det igen om du vill, jag har mycket bra belägg för mina kommentarer.

Är det något jag inte tål är det folk som ljuger!

Den här tråden börjar glida över i den personliga zonen på bekostnad av hififrågorna. Diskutera gärna Linn, deras marknadsföringsstrategi och produkter men vi håller enskilda personer utanför debatten. Det är aldrig roligt att bli "blåst" men i offentlighetens ljus skall det vara juridiskt fastställt.

Den här tråden börjar glida över i den personliga zonen på bekostnad av hififrågorna. Diskutera gärna Linn, deras marknadsföringsstrategi och produkter men vi håller enskilda personer utanför debatten. Det är aldrig roligt att bli "blåst" men i offentlighetens ljus skall det vara juridiskt fastställt.

Jag håller med Timbre här. Så Bebop, sluta upp med misstroendeförklaringen av mangew's berättelse :angry: Detta är ju ett konsumentforum där saklig info om butiker torde vara uppskattat av konsumenterna. Annars tycker jag att det är jättetrevligt att Luleå fått sin första riktiga hifi-butik sedan Bossanova :mm:

ska in dit idag, väntar på bussen ska komma... men tyvärr så har jag ingen d-kamera så det blir inga bilder från mig. Ha hört att de ska ta in en del grejer mellan 20-50kkr, vilket är alldeles lagom prisklass för mig :)

Jag hoppas de lyckas etablera sig i staden. Takt&ton gillar jag inte heller men de behöver ju inte konka... det är bra med 2 butiker.

Besökte butiken lördagen 8 och jag fick ett mycket bra intryck av både ägarna och butiken,

detta kan bli mycket bra när saker och ting kommer helt på plats detta kommer att bli ett mycket fint kommplement till nuvarande utbud som finns i Luleå.

Vad gäller kritiken som skrivits om "den andra butiken" så kan jag bara instämma har även jag blivit mindre serriöst bemött men det kanske blir bättring nu när det finns ett större utbud och mera valmöjligheter. :)