Jump to content

Recommended Posts

Posted

När fräckheten får regera...

Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Jag råkade läsa en länk om ett HiFi show som skall rulla runt i Danmark inom kort (se Nyhet lite längre ner på sidan). Klickade på länken www. highend-sound.com och vidare till produkter. Alltid kul att se vad andra erbjuder.

Hoppsan.... En bild på vår egen spelare. Ägaren av siten har skapat en DIY projekt av vår spelare – Nordic Concept (modellen utan det interna RIAA steget). Han presenterar bilder på den utan vårt medgivande och framställer spelaren som en DIY produkt för 10 000.-

Det är ungefär samma sak som om personen i fråga som även erbjuder LAMM förstärkare bestämmer sig för att göra om deras ML2 till ett DIY projekt. En bild av en kaffeburk i metall, en handful komponenter och ett par 6C33 rör, en trafo och lite kabel. Rubriken lyder - Gör en egen ML2 för 10 000.- Sedan visar han en bild på kaffeburken monterad med fyra spikes och volymkontroll, samt en bild på den riktiga ML2 och hänvisar till att ”så här kan det komma se ut”... Stön!!!!

Vad är det som är fel med folk? Finns det ingen respekt för vad andra producerar och därmed deras egendom. Tyvärr finns det många exempel i branschen på tvivelaktigt förfarande. Här är definitivt ett sådant exempel.

Bara så förban...... trist. Dags at ringa advokaten.

Mvh, robert

Så här såg det ut på deras webbplats.

High-End-Sound-1.jpg

High-End-Sound-2.jpg

High-End-Sound-3.jpg

Guest Jorma
Posted

Välkommen i klubben Robban.

Skillnaden är förstås att det är en "seriös" distributör som gör detta.

Gert Lindgren från High End Sound spelade i samma rum som jag på Supertreffen i Viborg. Han var intresserad av att börja sälja mina kablar i Danmark och ville komma i kontakt med Bladelius om eventuell distribution av deras produkter.

Det blir nog inget med någondera nu, när han bär sig åt på detta sätt.

En av bilderna är ju direkt snodd från dina hemsidor Robban.

Fy f... för sånt här.

Posted

drbob,

Bilden med den kortare "elektroniklådan" är varianten av Nordic Concept - utan RIAA steg. Jag gjorde den bilden tidigare för att illustrera hur den spelarvarianten ser ut. Bilderna kommer från vår site.

Han har inte klippt och klistrad, bara snott bilderna rakt av - och presenterat det som ett eget DIY projekt.

Härligt....

mvh, robert

Posted

fidelir,

intressant angående copyright är om du tittar på bild nr. 3 från hans site. Längst ner står det copyright 2004 High End Sound. Lite magstärkt när man presenterar bilder man snott.

/robert

Posted

Har du skickat någon kommentar om detta till High end sound ?

De säljer väl inte dynavectors tonearm som det är på bilderna ?

Stå på dig i kampen