Jump to content

HighEnd Spike´s

llerk

Recommended Posts

Jag är osäker om Wilsons spikes är något väldigt speciellt, förutom att de passar bra till dem då. Jag tror att, beroende lite på högtalare, att Soundcare kan vara väl så bra. Annars är det väl vettigt att prova med diverse puckar eller koner som kan finnas från en hel del olika tillverkare. Personligen tycker jag att Finite gör bra grejer.

Konerna som "Audionet" tillhandahåller kör jag också med !

Jag kan varmt rekomendera en test, funkar mycket bra där jag använder dom.

Jag kör då med dom utan stål topp.

I mitt system åtefinns dom under cd-driver, DAC, försteg samt vinylsvarv.

//-- Tompa --

Hva med Soundcare's egne titan.....

extreme02.jpg

"Beskrivelse:

Titan ekstrem spiken er laget av 4 titan spikes montert på en 12 mm tykk plate laget av titan grad 2. Du får 3 spikes som peker oppover og en som peker nedover.

Du kan registrere en ordre. Vi har normalt 2 mnd. leveringstid på denne spiken.

Vi vil ikke belaste ditt kredittkort før vi sender spiken.

Prisen er for en koffert med 3 spikes.

Pris: 17.000.-"

:)

Kör med Cerapuc under min elektronik. Kostar ca 1.000 kr/st.

Peak Consult envisas med att köra dessa under sina högtalare vilket möjligen kan leda till misstanken att de liksom jag tycker att de är bra.

Finns också Harmonix RF 999 MT "Superspikes" för ca 5900 för 4st. hos t.ex Ljudmakaren

Under mina högtalare kör jag Base-plattformar som är ännu bättre än alla spikes jag testat. Kostar ännu mer finns hos Audio Concept.

Calm

Kör med Cerapuc under min elektronik. Kostar ca 1.000 kr/st.

Peak Consult envisas med att köra dessa under sina högtalare vilket möjligen kan leda till misstanken att de liksom jag tycker att de är bra.

Finns också Harmonix RF 999 MT "Superspikes" för ca 5900 för 4st. hos t.ex Ljudmakaren

Under mina högtalare kör jag Base-plattformar som är ännu bättre än alla spikes jag testat. Kostar ännu mer finns hos Audio Concept.

Calm

Tack för det Calm. Det verkar vara min melodi....

Jag använder också Cerapucs under min cd-spelare. Huruvida de funkar under högtalare verkar däremot vara mer osäkert. Det är alldeles säkert så att de funkar under Peak men under Wilson till exempel funkar originalspikesen bättre. När Stereophile testade hela Finite-sortimentet tyckte även de att nyttan under elektronik var odiskutabel men under högtalare blev det ingen förbättring. Du måste alltså prova hemma med dina egna grejer (den gamla sanningen alltså...).

Ja viktanpassning är utomordentligt viktigt i sammanhanget. Här kan du få hjälp av Finite Elements hemsida där viktangivelser finns och rekommendation om vad de olika produkterna passar till. Självklart måste du låna hem grejorna innan du bestämmer dig. Det gäller alltid och med allt.

Lycka till!

Calm

• 2 weeks later...