Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eftersom dom flesta vet vad det handlar om öser vi på med helbild direkt.

Den första att visa för regeringen att dom inte är så stora utan passar bra i vardagsrummet

03.jpg

Fast så små är dom ju inte

04.jpg

Posted
De är riktigt läckra :mm:

Tur det är gratis (än så länge) att drömma i alla fall... :black:

Mer prisvärda än plasmaTVn på MediaMarkt i alla fall.

699.990:- för en flimmrig fåfärgig 103"

Då känns ju nästan 850.000 billigt :D

Posted
Rykande färska och unika bilder! :mm: Storleksjämförelsen med Princess & Co. säger en del och går allt enligt planerna blir det bilder på Drakens innanmäte :) i december.

En Danmarksresa med fotande på tillverkningen av nåt av de hittills 5 sålda :o paren kanske. :)

Posted

Här kommer dagens två sista bilder. Det blir förhoppningsvis en till tur till Balance i morgon då

uppställning och tweakning av rum skall ske för att göra högtalarna lite mer rättvisa.

Kenneth tyckte att det det är alltför för lång tid tills han får i ordning sitt rum i Gbg där dom

kommer att husera sen, men jag tycker att det är för kort vi får ha dom här i Jönköping. :blush

För att uttrycka det milt, DOM HAR POTENTIAL! :D

09.jpg

10.jpg

Posted

..hade det inte vart bästa kompisens 50-årsdag balunns i morgon hade jag satt mej på bussen till Jönköping!!''

Hur länge står Dragonerna kvar hos Ballance, permanent??

/ptr

Posted

Hur länge står Dragonerna kvar hos Ballance, permanent??

/ptr

Inte permanent, men i alla fall över jul/nyår och en bit in i januari, sedan får vi se. Några lätta tweaks idag och vi har blivit av med framförallt en störande basresonans. Ingenting blir ju perfekt på bara två dagar.....

Posted

Nu är det dax att lämna Drakarna för idag och dom spelar för sig själva för andra natten.

Det är inte på något sätt jobbigt att gå upp på morgonen för en dag på jobbet när dessa

pjäser väntar!

Priviligerad var ordet! :D

Posted

Några bilder till.

Den första visar rummet efter lite tweakning och justering av talarna.

Gjorde mycket mot bumlighet i basen mot första dagens uppställning.

11.jpg

några fler dreggelbilder :D

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Posted
Ser ut som att det blänker, kanske är lacken. :?::)

//rillo

Bubblig lack?! :cool: Möjligt, men konstigt ställe att blänka på. Är bara intresserad om det är produktions högtalare eller prototyper som skickats ut, min första tanke var att det är dämplim alt. expanderande konstruktionslim som bubblat ut lite för mycket...kanske har fel. Har ju sett Peak högtalarna under uppbyggnad på detta forum och kul se att det ser ut som vilka DIY byggen som helst under byggnationen och visar att under ytan ser alla högtalare lika ut med limrester och slipdamm. Sen då etiketten är på så skiljer det givetvis en hel del på DIY byggen och märkeshögtalare, om inte annat på prislappen ;) Näe, inget illa ment om Peak de är inte sämre byggda än något annat, jag gillar stilen, säger om inte annat likheterna med ett par jag byggt själv och Peak är en av de högtalare jag skulle kunna köpa om jag handlade sådana i butik. Det låg bara i intresse som hobbybyggare att veta.

Posted
Bubblig lack?! :cool: Möjligt, men konstigt ställe att blänka på. Är bara intresserad om det är produktions högtalare eller prototyper som skickats ut, min första tanke var att det är dämplim alt. expanderande konstruktionslim som bubblat ut lite för mycket...kanske har fel. Har ju sett Peak högtalarna under uppbyggnad på detta forum och kul se att det ser ut som vilka DIY byggen som helst under byggnationen och visar att under ytan ser alla högtalare lika ut med limrester och slipdamm. Sen då etiketten är på så skiljer det givetvis en hel del på DIY byggen och märkeshögtalare, om inte annat på prislappen ;) Näe, inget illa ment om Peak de är inte sämre byggda än något annat, jag gillar stilen, säger om inte annat likheterna med ett par jag byggt själv och Peak är en av de högtalare jag skulle kunna köpa om jag handlade sådana i butik. Det låg bara i intresse som hobbybyggare att veta.

nix, varken dämp eller konstruktionslim som tränger ut, så illa är det inte ;) det är ytterst små ojämnheter i högglanslacken som reflekterar blixten.

Kenneth

Posted
nix, varken dämp eller konstruktionslim som tränger ut, så illa är det inte ;) det är ytterst små ojämnheter i högglanslacken som reflekterar blixten.

Kenneth

perfekt, då är det ju inga betänkligheter om version på talarna eller kvalite.

Posted

Varken dämplim eller ojämnheter. Och inte blixt heller.

Däremot hemska lysrör.

Kenneth glömde dammvippan hemma så den var fortfarande dammig från packlådan.

Det låg dock en strutsdammvippa sist vi var där och bredvid stod ett par skinande drakar.

15.jpg