se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Eftersom dom flesta vet vad det handlar om öser vi på med helbild direkt. Den första att visa för regeringen att dom inte är så stora utan passar bra i vardagsrummet Fast så små är dom ju inte Quote
zood Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Nästan läge att lägga ut en varningstext innan man smackar upp en sådan bild Grymt läcker högtalare! Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Nästan läge att lägga ut en varningstext innan man smackar upp en sådan bild För att jag var med eller.... :clown: Quote
Nitram Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 De är riktigt läckra Tur det är gratis (än så länge) att drömma i alla fall... Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 De är riktigt läckra Tur det är gratis (än så länge) att drömma i alla fall... Mer prisvärda än plasmaTVn på MediaMarkt i alla fall. 699.990:- för en flimmrig fåfärgig 103" Då känns ju nästan 850.000 billigt Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Helhetsvy som visar storleken gentemot InCognito, Empress och Princess Quote
Timbre™ Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Rykande färska och unika bilder! Storleksjämförelsen med Princess & Co. säger en del och går allt enligt planerna blir det bilder på Drakens innanmäte i december. Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Rykande färska och unika bilder! Storleksjämförelsen med Princess & Co. säger en del och går allt enligt planerna blir det bilder på Drakens innanmäte i december. En Danmarksresa med fotande på tillverkningen av nåt av de hittills 5 sålda paren kanske. Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Lite mera exteriöra bilder här då kanske. Lite mera närkontakt dock. Quote
Per80 Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Det är ju alldeles uppenbart att man måste lätta ifrån Värnamo för en tur till Jönköping Quote
K-man Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Ja, precis som vanligt så är det riktigt läskande produkter som kommer från Peak! ...och mer är i görningen... PS...visst ser de små ut... \\K-man Quote
K-man Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Ja, precis som vanligt så är det riktigt läskande produkter som kommer från Peak! ...och mer är i görningen... PS...visst ser de små ut... \\K-man Quote
se18658 Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 Här kommer dagens två sista bilder. Det blir förhoppningsvis en till tur till Balance i morgon då uppställning och tweakning av rum skall ske för att göra högtalarna lite mer rättvisa. Kenneth tyckte att det det är alltför för lång tid tills han får i ordning sitt rum i Gbg där dom kommer att husera sen, men jag tycker att det är för kort vi får ha dom här i Jönköping. För att uttrycka det milt, DOM HAR POTENTIAL! Quote
plundin™ Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 ..hade det inte vart bästa kompisens 50-årsdag balunns i morgon hade jag satt mej på bussen till Jönköping!!'' Hur länge står Dragonerna kvar hos Ballance, permanent?? /ptr Quote
mikael2 Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Fina bilder :cool: Jag trodde dom var mycket större när jag såg första bilden på dom. Dessa verkar ju vara alldeles lagom Quote
kenneth Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Hur länge står Dragonerna kvar hos Ballance, permanent?? /ptr Inte permanent, men i alla fall över jul/nyår och en bit in i januari, sedan får vi se. Några lätta tweaks idag och vi har blivit av med framförallt en störande basresonans. Ingenting blir ju perfekt på bara två dagar..... Quote
Balance Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Nu är det dax att lämna Drakarna för idag och dom spelar för sig själva för andra natten. Det är inte på något sätt jobbigt att gå upp på morgonen för en dag på jobbet när dessa pjäser väntar! Priviligerad var ordet! Quote
se18658 Posted December 6, 2007 Author Posted December 6, 2007 Några bilder till. Den första visar rummet efter lite tweakning och justering av talarna. Gjorde mycket mot bumlighet i basen mot första dagens uppställning. några fler dreggelbilder Quote
Peak Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Ja Kenneth, Vi vil snart komme op og sætte the Dragons op korrekt. Ses at Balance i Jønkøbing. Peak Quote
mangew Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 Jag måste fråga eftersom jag sett det på flera bilder nu, är detta några prototyper eller? Undrar vad de vita ränderna mellan träsidor och låda är? Limrester? spegelbilder från lackerade MDFsidorna (reflexer)? Synd tydligt här: http://bildarkiv.hififorum.nu./ud/Dragon/06.jpg Men tycker mig se det på fler bilder också. Quote
IcedEarth Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 Jag måste fråga eftersom jag sett det på flera bilder nu, är detta några prototyper eller? Undrar vad de vita ränderna mellan träsidor och låda är? Limrester? spegelbilder från lackerade MDFsidorna (reflexer)? Synd tydligt här: http://bildarkiv.hififorum.nu./ud/Dragon/06.jpg Men tycker mig se det på fler bilder också. Ser ut som att det blänker, kanske är lacken. //rillo Quote
mangew Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 Ser ut som att det blänker, kanske är lacken. //rillo Bubblig lack?! :cool: Möjligt, men konstigt ställe att blänka på. Är bara intresserad om det är produktions högtalare eller prototyper som skickats ut, min första tanke var att det är dämplim alt. expanderande konstruktionslim som bubblat ut lite för mycket...kanske har fel. Har ju sett Peak högtalarna under uppbyggnad på detta forum och kul se att det ser ut som vilka DIY byggen som helst under byggnationen och visar att under ytan ser alla högtalare lika ut med limrester och slipdamm. Sen då etiketten är på så skiljer det givetvis en hel del på DIY byggen och märkeshögtalare, om inte annat på prislappen Näe, inget illa ment om Peak de är inte sämre byggda än något annat, jag gillar stilen, säger om inte annat likheterna med ett par jag byggt själv och Peak är en av de högtalare jag skulle kunna köpa om jag handlade sådana i butik. Det låg bara i intresse som hobbybyggare att veta. Quote
kenneth Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 Bubblig lack?! :cool: Möjligt, men konstigt ställe att blänka på. Är bara intresserad om det är produktions högtalare eller prototyper som skickats ut, min första tanke var att det är dämplim alt. expanderande konstruktionslim som bubblat ut lite för mycket...kanske har fel. Har ju sett Peak högtalarna under uppbyggnad på detta forum och kul se att det ser ut som vilka DIY byggen som helst under byggnationen och visar att under ytan ser alla högtalare lika ut med limrester och slipdamm. Sen då etiketten är på så skiljer det givetvis en hel del på DIY byggen och märkeshögtalare, om inte annat på prislappen Näe, inget illa ment om Peak de är inte sämre byggda än något annat, jag gillar stilen, säger om inte annat likheterna med ett par jag byggt själv och Peak är en av de högtalare jag skulle kunna köpa om jag handlade sådana i butik. Det låg bara i intresse som hobbybyggare att veta. nix, varken dämp eller konstruktionslim som tränger ut, så illa är det inte det är ytterst små ojämnheter i högglanslacken som reflekterar blixten. Kenneth Quote
mangew Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 nix, varken dämp eller konstruktionslim som tränger ut, så illa är det inte det är ytterst små ojämnheter i högglanslacken som reflekterar blixten. Kenneth perfekt, då är det ju inga betänkligheter om version på talarna eller kvalite. Quote
se18658 Posted December 11, 2007 Author Posted December 11, 2007 Varken dämplim eller ojämnheter. Och inte blixt heller. Däremot hemska lysrör. Kenneth glömde dammvippan hemma så den var fortfarande dammig från packlådan. Det låg dock en strutsdammvippa sist vi var där och bredvid stod ett par skinande drakar. Quote
Recommended Posts