Jump to content

sd fötter under förförstärkare?

Guest B-200

Recommended Posts

Guest asimov66

Har en Densen B-200 hemma och funderade om det kan göra någon skillnad i ljudet om jag har SD fötter under denna.

Har SD fötter över som jag hade till dvdn innan och de är samma viktklass.

Frågan är bara om det troligtvis kommer bli bättre ljud eller om det ej är värt jobbet att ställa dit dem.

Svar någon?

Om du redan har fötterna hemma kan det väl inte finnas någon anledning att inte prova... Sååå lat får man väl inte vara... ;)

Återkom gärna med resultatet när du provat...

Själv har jag SD-fötter både lite här och där. Störst nytta tycker jag de som finns under högtalarna gör.

/ :) Ulf

jo jag har under cd+högtalare redan.

Vi får se om latheten besegras av nyfikenheten :D

Jag tvivlar på att det skulle bli någon skillnad faktiskt. Däremot är det helt klart så att de kan göra mirakel under ett par högtalare. Framför allt på reglat trägolv (trägolv lagt direkt på betongplattabrukar passar bättre med spikes).

Ett reglat golv uppför sig ungefär som en högtalar- eller gitarrlåda. Den kan lätt komma i svängning. SD-fötterna reducerar återkopplingen från golv till låda så att högtalarlådan inte låter mer än vad den redan gör. Ett betonggolv svänger inte med på samma sätt och därmed finns det mindre att reducera bakåt.

Bebop

Guest asimov66

Jo så upplever jag det med.

Just nu är den bänken jag har inte så stabil som jag vill ha då jag har en ikea "oppli" bänk vilket får mig att tänka över om det finns resonanser som vidareförs pga bänkens beskaffenhet?

Guest asimov66

ok.

En fråga till bara:

Om jag ställer cd spelaren på försteget och fortsätter använda sd fötterna mellan dessa (cd+sd fötter+försteg). Då skall rent teoretiskt sd fötterna förhindra vibration som går ner i försteget trots att de är sammankopplade?

Tror ni att detta blir en bra placering?