Kent_n Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Jag o tanten skall för första ggn åka till Thailand o firar även jul där. Vet någon vilken volt dom har, hur är det med elkontakter. Något annat man skall tänka på ? Tacksam för svar Quote
plundin™ Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Nej, dom har 220V/50Hz ström.. Men det kan vara smart att skaffa en adapter, vissa nyare Hotel har även uttag där den vanliga tvåpinnars eurokontakten funkar! /ptr Quote
Timbre™ Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Något annat man skall tänka på ? Du måste absolut ta med tanten till KS SONSGROUP. De sägs ha öppnat en exklusiv demolokal någonstans utefter Sukhumvit i Bangkok. Du träffar säkert folk som kan guida dig dit. Quote
Guest Jorma Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm Quote
Duck77 Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Åhh så kul, kan jag följa som Handbagage , man får mer-smak när man varit där. Kan vara bra att kolla upp Hifi-butiker i Bangkok innan, samt göra karta. Ps ett tips om ni åker till Bangkok. Gå på Weekend-market samt Night-market. Mvh Sjösse Quote
Kent_n Posted November 27, 2007 Author Posted November 27, 2007 Vi skall till Krabi, finns det några anständiga HiFi affärer där ? Quote
Andy Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Vi skall till Krabi, finns det några anständiga HiFi affärer där ? Hmm, har inte varit i själva staden Krabi men jag tror inte det finns någon finare butik där (Inte så många turister som stannar där). Jag antar att ni skall till Ao nang (När turister säger att man skall till Krabi så är det Ao Nang man åker till) Där finns det inga anständiga HiFi affärer, däremot finns det gott om restauranger samt ställen där du kan få en skön massage. Angående butiken i BKK, var noga med vem du frågar. Det är väldgt vanligt att taxi chaufförer samt tuk tuk chaufförer vill köra dig till andra butiker, mitt tips är att ta en taxi. Skriv bara ned adressen och säg till att du vil att de sätter på taxametern så löser sig allt, det kostar inte mycket pengar att åka några mil.. Mvh Quote
Kent_n Posted December 18, 2007 Author Posted December 18, 2007 Jag antar att ni skall till Ao nang (När turister säger att man skall till Krabi så är det Ao Nang man åker till) Där finns det inga anständiga HiFi affärer, däremot finns det gott om restauranger samt ställen där du kan få en skön massage. Helt ratt, Ao Nang som ligger en bit utanfor Krabi, ca 45 min med buss..Trist vader som attan, ca 35-39 grader pa dagen, 28-30 grader pa kvallarna, harligt bad, trevliga maniskor, billigt som attan..Men som han seda i lets dance....absolut inga HiFi affarer.. Ang elen passar det utmarkt med vanliga Svenska kontakter i elutagen, inga problem, kl ar har 18:14 Nehej, nu ar det dags att ga en svang pa stan ta en ol, ata gott, kopa en storre resvaska, mer tillbaka en hit..skraddarna ar bra o billiga..ha det Hyrde data for en timma, kostar 100 bat = 20 kronor.. Quote
Timbre™ Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 ....absolut inga HiFi affarer.. Förstår att du redan har spanat in omgivningarna... Ni får väl smyga in på något Thaidisco som hifisurrogat.... :cool: Quote
Guest Audio Concept Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 Kent, kom ihåg nu - massage varje dag... :-) mvh, Audio Concept Quote
Kent_n Posted December 23, 2007 Author Posted December 23, 2007 Kent, kom ihåg nu - massage varje dag... :-) mvh, Audio Concept Quote
Recommended Posts