Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag o tanten skall för första ggn åka till Thailand o firar även jul där.

Vet någon vilken volt dom har, hur är det med elkontakter. Något annat man skall tänka på ?

Tacksam för svar

Posted

Nej, dom har 220V/50Hz ström.. Men det kan vara smart att skaffa en adapter, vissa nyare Hotel har även uttag där den vanliga tvåpinnars eurokontakten funkar!

/ptr

Posted

Åhh så kul, kan jag följa som Handbagage :D , man får mer-smak när man varit där.

Kan vara bra att kolla upp Hifi-butiker i Bangkok innan, samt göra karta. Ps ett tips om ni åker till Bangkok. Gå på Weekend-market samt Night-market.

Mvh

Sjösse

Posted
Vi skall till Krabi, finns det några anständiga HiFi affärer där ?

Hmm, har inte varit i själva staden Krabi men jag tror inte det finns någon finare butik där (Inte så många turister som stannar där). Jag antar att ni skall till Ao nang (När turister säger att man skall till Krabi så är det Ao Nang man åker till)

Där finns det inga anständiga HiFi affärer, däremot finns det gott om restauranger samt ställen där du kan få en skön massage.

Angående butiken i BKK, var noga med vem du frågar. Det är väldgt vanligt att taxi chaufförer samt tuk tuk chaufförer vill köra dig till andra butiker, mitt tips är att ta en taxi. Skriv bara ned adressen och säg till att du vil att de sätter på taxametern så löser sig allt, det kostar inte mycket pengar att åka några mil..

Mvh

• 3 weeks later...
Posted
Jag antar att ni skall till Ao nang (När turister säger att man skall till Krabi så är det Ao Nang man åker till)

Där finns det inga anständiga HiFi affärer, däremot finns det gott om restauranger samt ställen där du kan få en skön massage.

Helt ratt, Ao Nang som ligger en bit utanfor Krabi, ca 45 min med buss..Trist vader som attan, ca 35-39 grader pa dagen, 28-30 grader pa kvallarna, harligt bad, trevliga maniskor, billigt som attan..Men som han seda i lets dance....absolut inga HiFi affarer..

Ang elen passar det utmarkt med vanliga Svenska kontakter i elutagen, inga problem, kl ar har 18:14

Nehej, nu ar det dags att ga en svang pa stan ta en ol, ata gott, kopa en storre resvaska, mer tillbaka en hit..skraddarna ar bra o billiga..ha det

Hyrde data for en timma, kostar 100 bat = 20 kronor..

Guest Audio Concept
Posted

Kent,

kom ihåg nu - massage varje dag... :-)

mvh, Audio Concept