Harmonic Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 Hej Efter længre tids test af den nye cremona M , måtte jeg indse at jeg bedset kunne lide den orginale. Jeg har lige fået mine cremonaer de er helt nye fra fabrikken i graphite og er det næst sidste par der nogensinde er lavet. Lige ud af kassen spiller de fantastisk , det undre mig noget da højtaler af denne kaliber plejer at skal ha LAAAANG tilspilning og især sonus fabere. Nu ved jeg der er mange cremona ejere her inde hvor lang tid skal de ha før de er ved at være tilspillet ? Og så ku det også være meget intressant hvad folk har opleved forskellen er fra nye til efter et års tid ? mvh Quote
Timbre™ Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 En trevlig högtalare och jag tyckte mig märka förändringar på bara en månad. Det övre registret tonades ner och högtalaren kändes väldigt homogen redan efter fem-sex veckor. Quote
calm Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 Hej Efter længre tids test af den nye cremona M , måtte jeg indse at jeg bedset kunne lide den orginale. Jeg har lige fået mine cremonaer de er helt nye fra fabrikken i graphite og er det næst sidste par der nogensinde er lavet. Lige ud af kassen spiller de fantastisk , det undre mig noget da højtaler af denne kaliber plejer at skal ha LAAAANG tilspilning og især sonus fabere. Nu ved jeg der er mange cremona ejere her inde hvor lang tid skal de ha før de er ved at være tilspillet ? Og så ku det også være meget intressant hvad folk har opleved forskellen er fra nye til efter et års tid ? mvh Jag bytte mina Cremona för mindre än ett år sedan. Hade haft dem ca två år. Min minnesbild är att de spelade mycket bra "out of the box", men att de lungnade ner sig något efter ytterligare en tid av ca någon månad. En anpassning till den silkeslena diskanten och det underbara mellanregistret som kännetecknar en typisk Sonus Faber. En harmoni och musikalitet som jag gillar. De största stegen upplevde jag i mina samtida förstärkarbyten MF Trivista, MF KW 500 och slutligen en ASR Emitter II Exklusiv. Jag konstaterade att högtalarna knappast var en avgörande begränsning i systemet utan att den växte i takt med byte av andra komponenter. På signalsidan från Naim CDX till ARC CD 3. Skedde lyft i varje byte. Bytte från MIT terminator 6 till MIT Shootgun även här ett lyft. Senast använda högtalarkabel är Audice Au 24 som passar utmärkt till Cremona. Grattis till ditt högtalarval, jag är övertygad att du kommer bli nöjd, vilket du också redan nu antyder. Calm Quote
Harmonic Posted November 23, 2007 Author Posted November 23, 2007 Jag bytte mina Cremona för mindre än ett år sedan. Hade haft dem ca två år. Min minnesbild är att de spelade mycket bra "out of the box", men att de lungnade ner sig något efter ytterligare en tid av ca någon månad. En anpassning till den silkeslena diskanten och det underbara mellanregistret som kännetecknar en typisk Sonus Faber. En harmoni och musikalitet som jag gillar. De största stegen upplevde jag i mina samtida förstärkarbyten MF Trivista, MF KW 500 och slutligen en ASR Emitter II Exklusiv. Jag konstaterade att högtalarna knappast var en avgörande begränsning i systemet utan att den växte i takt med byte av andra komponenter. På signalsidan från Naim CDX till ARC CD 3. Skedde lyft i varje byte. Bytte från MIT terminator 6 till MIT Shootgun även här ett lyft. Senast använda högtalarkabel är Audice Au 24 som passar utmärkt till Cremona. Grattis till ditt högtalarval, jag är övertygad att du kommer bli nöjd, vilket du också redan nu antyder. Calm Hej Tak for svaret. De spiller på dag 4 nu og de lyder himelsk. Jeg driver dem med Linn Klimax 500 solos , lyden er så fyldt med känsel og nærvær er det næsten gør ondt , dynamikken og musikaliteten skal høres for at forståes. Ja også er de jo gude snygge Jeg elsker dem allerede , jeg har jo kræsed omkring sonus faber i nogen tid nu og for mig og mit linn system var cremonaen det perfect valg og da det er en af de aller sidste der forlod sonus faber gør det dem endnu mere speicial . Jeg tror aldig jeg skiller mig af med dem, og tar dem med i graven , de har givet mig troen på HFfi tilbage. Ps linn klimax og cremona er et match made in heaven mvh Quote
Timbre™ Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Jeg tror aldig jeg skiller mig af med dem, og tar dem med i graven , de har givet mig troen på HFfi tilbage. Euforihifi, kan man säga... Quote
Recommended Posts