K-man Posted April 12, 2004 Posted April 12, 2004 Ett litet tips... EST: Good morning Susie Soho En skiva som inte bara bjuder på mycket god musik i Esbjörns linje, utan oxå en hel del laborerande med ljudbilden....den enkla triouppsättningen blandas friskt med effektsteg, fasvridningar, punktformighet och skimmer och mer eller mindre meditativ känsla...blandat i samma stycke. Låt nummer 4 The Wraith (9:18) är just nu favoriten på den skivan. Jag förundras gång på gång över hur en tvåkanalsanläggning kan levera sådana ljudbilder... Skivan står Superstudio Gul för.....distribueras av Sony \\K-man Quote
Prodigy Posted April 13, 2004 Posted April 13, 2004 Underbar skiva! ~ Jag har haft den ett tag nu och jag hoppas att man ger ut den som SACD, vinyl eller DVD-A. Eftersom Sony är med i krokarna kanske det kunde bli en SACD? ....Utan drömmar-inga visioner! :cool: Quote
Mattias Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 Var detta inte utlandsgenombrottet (England mfl) för EST? eller minns jag tokigt nu. Blir nog att ta fram den och lyssna en smula Tack K-man /Mattias Quote
Prodigy Posted April 25, 2004 Posted April 25, 2004 Slank in på Tower Records (Piccadilly Circus-mycket kompetent Jazzavdelning med en hel del SACD och även DVD-A). Kollade då efter svenska artister (Nisse Landgren samt E.S.T). Det finns nu en live med E.S.T-funderade på att köpa men ett snabbt överslag av vad den trevliga blandningen av 16 SACD/DVD-A jag hade på armen skulle kosta gjorde att jag besinnade mig. Kan för övrigt meddela att det nu finns en Decca (deras klassiska artister) SACD-sampler till det facila priset av £10 ~ 140 kr. Har inte hunnit lyssan ännu men jag återkommer med recension på annan tråd. Quote
Recommended Posts