Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är rätt kul att någon har tagit sig tid att dubba ljudet och lagt ned så mycket jobb på detta.... tom applåder :D. Lyssna på "orgelsolot" ca 2.55 in i låten, riktigt uselt men kul. Det är rätt "skickligt" att synka alla slagverk och ändå få det att låta så dåligt. Stackars Carlos har väl aldrig låtit så illa. Kanske att orginalet (och orginalljudet) är från DVD:n "Supernatural" (eller iaf den perioden) men är ej säker.

Posted

Mycket skall man tydligen höra innan öronen trillar av. :( Är Du verkligen seriös när Du säger att Du vill ha detta skräp? :dead:

Det verkar vara någon lek där någon har försökt att dubba ljud till verkliga bilder. Jag är helt säker på att det inte var Santana som spelade - jag kan urskilja Santanas sound inom 3 tiondelar. Det här var en amatör på gränsen till pekoralets nivå som försökte sig på något som jag inte vill nämna i forumet. Timbales lät inte som timbales, utan snarare som någon som förökte tajma bilderna med lite väsen från en virveltrumma. Den som försökte följa med orgeln hann inte med etc.

Jag är hundra på att detta var fejk.

Kan inte säga från vilken konsert det var men det var inte Supernatural. Scenen är inte densamma och musikerna är inte helt desamma.

Bebop

Posted

Håller med att detta skrammel kan definitivt inte var Carlos Santana. Han har aldrig och kommer aldrig låta så här uselt. Har följt honom från första början och känner igen hans sound från första accordet. Detta är någon som fejkar. Jämför du diverse bootlegs som finns på CD så är ljudkvaliteten urusel men aldrig spelet.

Känner inte igen själva konserten tyvärr.

Calm

Posted
Mycket skall man tydligen höra innan öronen trillar av. icon_smile_sad.gif Är Du verkligen seriös när Du säger att Du vill ha detta skräp? icon_smile_dead.gif

Absolut, Tycker det var riktigt bra!

Har inte riktigt kommit överrens med Santana förut men nu har jag insett att det är väldigt bra.

Och no shit, detta är givetvis fejk ingen har trott något annat :cool: Jäkligt bra gjort, där det är menat att låta skit finns gott om liknande plojgrejer på youtube som är kul se om man har lite humor

Guest pick-me-up
Posted

Det står ju på sajten att den hör till kategorin Comedy!

Tags: guitar, dub, parody, dubbing.

Så ni som säger att det är fejk har helt rätt! Ganska kul ändå.

Posted

Det ÄR ploj, liksom hela tråden som är för dem som vill ha sig ett gott skratt. Ni som klarade lista ut att det är komedi efter 1:a ackordet kan söka på shreds på youtube för fler liknande. Slash har en ganska bra också :cool:

0.26 in i Santana låten avslöjar den sig om man missar 1.a ackordet, och trummorna vid 0.32 är rätt bra

kolla denna också http://www.youtube.com/watch?v=Eqtk6kKTlDM

Jag som trodde Santana faktiskt gjort bra musik.