Jump to content

Recommended Posts

Guest justaudiomagic
Posted

Hur ligger intresset på den Svenska marknaden för Kibri Naima?

naima_collected.jpg

Guest asimov66
Posted

Jag lyssnade på dem på Köpenhamnsmässan.

Imponerande ljud.

Har annars ej sett dem i sverige.

Positiv bekantskap hos både mig och frugan.

Posted
Hur ligger intresset på den Svenska marknaden för Kibri Naima?

Jag kan bara spekulera, men jag tror intresset kan vara rätt stort. Detta eftersom det torde finnas många såväl audiofiler som musikälskare som vill att det ska låta bra i deras hem, dvs. i normala lyssningsrum, och ett märke som Carlsson - som var banbrytande på området - närmast tycks vara avsomnat. Härigenom kan jag föreställa mig att i princip alla nya högtalarkonstruktioner som avviker från de mer traditionella dito, och låter bra, kan upplevs som (riktigt) intressanta. Det torde vara en naturlig följd av att många (flertalet?) traditionella högtalare knappast låter särdeles bra i vanliga vardagsrum, gillestugor etc., och näppeligen kan sägas vara värda pengarna rent ljudåtergivningsmässigt; detta oavsett hur exklusiva material som använts i element, filter, kabinett osv. Orsaken till de ljudmässiga tillkortakommanden som många torde ha kunnat uppleva hos mer traditionella högtalare, beror måhända just på själva konstruktionsprincipen som förmodligen kan vara begränsande i sig.

Mot bakgrund härav, kan nog ett antal musikälskare hysa intresse för de högtalarkonstruktörer som faktiskt har vågat tänka outside the box. Att ta hem ett provexemplar av en högtalarmodell som tagits fram för att verkligen kunna spela med det normala bostadsrummet, t ex Kibri Naima, för att i efterhand - när butikens besökare/kundkrets fått upp öronen för dessa (välljudande) skapelser - öka på mängden inköp av dylika speakers, kan nog bli en lönande satsning för mer än en hifi-butik

Det är vad jag tror.

Posted

Det har för mig varit en rolig upplevelse varje gång de har ställt ut på mässorna i Köpenhamn. Jag tycker de är väldigt trevliga att prata med. Det som är bäst med högtalaren tycker jag är att det svänger om all musik som jag har hört på dem. I år så hade de en sub till var högtalare óch det var en succe tucker jag. Det skulle nog gå bra att sälja dem för de låter säkert bra överallt. Jag skulle vilja höra dem med Densen förstärkare. Det tror jag skulle bli en fantastisk kombo.

Guest justaudiomagic
Posted

Jag pratade med Kim på Kibri ang baslådan, rummet var på tok för litet för basen. Hur upplevde du det?

Guest justaudiomagic
Posted

Vi kommer eventuellt låna hem Naima ett par veckor, med förutsättning att folka har intresse och vill komma titta / lyssna på dom :app:

/Micke