Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Skulle upskatta tips på om/hur man kan få ut linje signal från en iPod via docka eller adapter som går att koppla till en integrerad förstärkare via R/L rca?

(nej det är inte min iPod :cool: )

nödlösningen är stereoplug-> rca från hörlursjacket, men vore trevligare om det fanns en bättre lösning...

tacksam för tips,

/Henrik

Guest asimov66
Posted

finns ju tonvis med dockor. Denon skall snart släppa en som skall vara grym.

Posted
finns ju tonvis med dockor. Denon skall snart släppa en som skall vara grym.

kan det tänkas att den innehåller elektronik och kostar mer än marginellt med pengar?

Jag är i första hand ute efter en passiv grunka...

Guest asimov66
Posted

jupps innehåller elektronik.

Passiv säger du, då är denna denon inget för dig.

Posted

Då får du nog ge dig in på att modda den fysiskt. Jag vet att det går att få till en digital out, och det bör också gå att fixa till en line out men det verkar dumt om man kan ordna en digitalutgång.. Sök lite på head-fi.org, jag är ganska säker på att det var där jag såg det. :)

Posted

Apples egna universaldock för 495:- funkar. Fast det är nog via en stereoplugg i dockan->RCA du får använda har jag för mig. Följer även med en liten fjärr så man kan styra iPoden och så laddar den ju samtidigt batteriet.

Posted
Apples egna universaldock för 495:- funkar. Fast det är nog via en stereoplugg i dockan->RCA du får använda har jag för mig. Följer även med en liten fjärr så man kan styra iPoden och så laddar den ju samtidigt batteriet.

Verkar vettigt o ladda samtigt är ju bra. skall söka efter en sådan. Förstår jag rätt om det är linjenivå och inte en hörlursutgång?

lillsyrran har ingen digital ingång(i anläggningen alltså). Annars hade det såklart varit bäst.

Posted
Är det den certifierade "standarddockan/adaptern" till iPoden som Mikael nämner som du avser?

Japp, det är en orginaldocka till min iPod mini. Dock en äldre modell utan fjärr.

m9467ga.jpg