Matrixen Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Hej, Skulle upskatta tips på om/hur man kan få ut linje signal från en iPod via docka eller adapter som går att koppla till en integrerad förstärkare via R/L rca? (nej det är inte min iPod :cool: ) nödlösningen är stereoplug-> rca från hörlursjacket, men vore trevligare om det fanns en bättre lösning... tacksam för tips, /Henrik Quote
Guest asimov66 Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 finns ju tonvis med dockor. Denon skall snart släppa en som skall vara grym. Quote
Matrixen Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 finns ju tonvis med dockor. Denon skall snart släppa en som skall vara grym. kan det tänkas att den innehåller elektronik och kostar mer än marginellt med pengar? Jag är i första hand ute efter en passiv grunka... Quote
Guest asimov66 Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 jupps innehåller elektronik. Passiv säger du, då är denna denon inget för dig. Quote
Guest Peo Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Då får du nog ge dig in på att modda den fysiskt. Jag vet att det går att få till en digital out, och det bör också gå att fixa till en line out men det verkar dumt om man kan ordna en digitalutgång.. Sök lite på head-fi.org, jag är ganska säker på att det var där jag såg det. Quote
mikael2 Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Apples egna universaldock för 495:- funkar. Fast det är nog via en stereoplugg i dockan->RCA du får använda har jag för mig. Följer även med en liten fjärr så man kan styra iPoden och så laddar den ju samtidigt batteriet. Quote
K-man Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Inte trodde man för något år sedan att man skulle läsa om ipoduppkoppling på Euphonia! ...utvecklingen går framåt....på flera sätt... \\K-man Quote
Matrixen Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Apples egna universaldock för 495:- funkar. Fast det är nog via en stereoplugg i dockan->RCA du får använda har jag för mig. Följer även med en liten fjärr så man kan styra iPoden och så laddar den ju samtidigt batteriet. Verkar vettigt o ladda samtigt är ju bra. skall söka efter en sådan. Förstår jag rätt om det är linjenivå och inte en hörlursutgång? lillsyrran har ingen digital ingång(i anläggningen alltså). Annars hade det såklart varit bäst. Quote
Lasse Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Förstår jag rätt om det är linjenivå och inte en hörlursutgång? På min docka är det en linjeutgång. Quote
Matrixen Posted November 19, 2007 Author Posted November 19, 2007 På min docka är det en linjeutgång. utmärkt. Är det den certifierade "standarddockan/adaptern" till iPoden som Mikael nämner som du avser? Quote
Lasse Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Är det den certifierade "standarddockan/adaptern" till iPoden som Mikael nämner som du avser? Japp, det är en orginaldocka till min iPod mini. Dock en äldre modell utan fjärr. Quote
EuphoniC Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Meridian! Snygg förstås... "Meridian’s iRIS Universal Dock for iPod is available November, at a manufacturer’s suggest price of US$379." http://www.minhembio.com/nyheter/1276 Inte så farligt prissatt. Quote
Recommended Posts